Saalbach

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Snelle Buffer schreef: vr 12 augustus 2022, 11:56 Nog do's en dont's voor Saalbach?, ben beetje een trail lijstje aan het maken , mag zowel bergaf als enduro zijn ... :-q
ikzelf schreef:De Wurzeltrail kan je op de terugweg van Leogang naar Saalbach omzeilen door vanaf de Asitz af te dalen naar de Poltenalm / Poltenbar en daar het voetpad naar het dal te volgen ten oosten vh beekje (richting Vorderglemm).
Leuke niet officiële afdaling.
Beneden volg je de Panoramaweg naar Saalbach.
Al een tijd niet meer geweest, weet niet of deze nog kan. Wel een mooi alternatief voor die wortels.
ikzelf schreef:Met Pat daar ook een mooie (XC+) ronde gemaakt van Saalbach richting Fieberbrunn, dan naar Leogang en via de lift weer naar het Glemmtal en zo weer naar Saalbach.
Voor de XC (+!) tochten kan je het beste de wandelkaart van de VVV erbij pakken.
Je kan dan met de liften vh bikepark omhoog en via de wandelpaden je eigen ronde maken.
Wel opletten, in het hoogseizoen zijn de wandelpaden verboden voor bikers, dus dit kan eigenlijk alleen in voor en na seizoen.
Ergens moet ik de gpxen nog hebben.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Deze fijne tips sla ik even op, thanx! (Volgend jaar Saalbach op het programma)
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
Mark_EL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 235
Lid geworden op: do 9 september 2021, 07:51
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 8 / Canyon Torque AL

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 12 augustus 2022, 14:13
De Wurzeltrail kan je op de terugweg van Leogang naar Saalbach omzeilen door vanaf de Asitz af te dalen naar de Poltenalm / Poltenbar en daar het voetpad naar het dal te volgen ten oosten vh beekje (richting Vorderglemm).
Leuke niet officiële afdaling.
Beneden volg je de Panoramaweg naar Saalbach.

Had ik dit maar geweten. De Wurzeltrail is onderdeel van de Big 5 Bike Challenge maar je moet hem dus heen én terug rijden om terug te komen naar Saalbach na het uitstapje naar Leogang. Maar de Wurzeltrail is nu niet de leukste trail wat mij betreft (sommige stukken zijn vrijwel niet te fietsen en zul je moeten lopen) en kostte relatief erg veel tijd...
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Ik heb de app Trailforks nu ook , staan daar de actuele route's op ?

Anders sta ik open voor de gpxen :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Mark_EL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 235
Lid geworden op: do 9 september 2021, 07:51
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 8 / Canyon Torque AL

Snelle Buffer schreef: vr 12 augustus 2022, 20:42 Ik heb de app Trailforks nu ook , staan daar de actuele route's op ?

Anders sta ik open voor de gpxen :-q
De GPX'en van de officiele routes zijn op de website van Saalbach-Hinterglemm terug te vinden:

https://www.saalbach.com/en/summer/moun ... -trail-map
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Mark_EL schreef: vr 12 augustus 2022, 20:59
Snelle Buffer schreef: vr 12 augustus 2022, 20:42 Ik heb de app Trailforks nu ook , staan daar de actuele route's op ?

Anders sta ik open voor de gpxen :-q
De GPX'en van de officiele routes zijn op de website van Saalbach-Hinterglemm terug te vinden:

https://www.saalbach.com/en/summer/moun ... -trail-map
:-q Heb de site ff bij de favo's gezet
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 12 augustus 2022, 14:13
Snelle Buffer schreef: vr 12 augustus 2022, 11:56 Nog do's en dont's voor Saalbach?, ben beetje een trail lijstje aan het maken , mag zowel bergaf als enduro zijn ... :-q
ikzelf schreef:De Wurzeltrail kan je op de terugweg van Leogang naar Saalbach omzeilen door vanaf de Asitz af te dalen naar de Poltenalm / Poltenbar en daar het voetpad naar het dal te volgen ten oosten vh beekje (richting Vorderglemm).
Leuke niet officiële afdaling.
Beneden volg je de Panoramaweg naar Saalbach.
Al een tijd niet meer geweest, weet niet of deze nog kan. Wel een mooi alternatief voor die wortels.
ikzelf schreef:Met Pat daar ook een mooie (XC+) ronde gemaakt van Saalbach richting Fieberbrunn, dan naar Leogang en via de lift weer naar het Glemmtal en zo weer naar Saalbach.
Voor de XC (+!) tochten kan je het beste de wandelkaart van de VVV erbij pakken.
Je kan dan met de liften vh bikepark omhoog en via de wandelpaden je eigen ronde maken.
Wel opletten, in het hoogseizoen zijn de wandelpaden verboden voor bikers, dus dit kan eigenlijk alleen in voor en na seizoen.
Ergens moet ik de gpxen nog hebben.
Die wortels zijn juist leuk om te fietsen!!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dan doe jij gewoon de wortels :bier:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

aurelius schreef: vr 12 augustus 2022, 21:52

Die wortels zijn juist leuk om te fietsen!!
Náh , genoeg wortels gezien en " bereden" gisteren op UHR , dank u :bier:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
EL1982
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: do 15 augustus 2019, 22:35
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF8

Ik overweeg volgend jaar een weekje Saalbach-Hinterhlemm voor een weekje Free-riden. O.a. de Big 5.

Rij zelf een Canyon Neuron CF8.

Het liefst wil in camper en met tentje op een camping en iets van een zwembadje voor verkoeling na het fietsen is geen must, maar zou wel mooi zijn meegenomen.

Iemand suggesties?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Even "Glemmtal camping" intoetsen in Google maps.
Ik zie iets in Hinterglemm en Lengau.
Beide op fietsafstand van Saalbach.
Ook een paar aan het begin vh dal, maar verder fietsen vanaf de liften.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

In viehhofen zit ook nog een camping is dan wel een stukje fietsen naar de lift
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 26 augustus 2022, 11:32 Even "Glemmtal camping" intoetsen in Google maps.
Ik zie iets in Hinterglemm en Lengau.
Beide op fietsafstand van Saalbach.
Ook een paar aan het begin vh dal, maar verder fietsen vanaf de liften.
Zat nog ff te kijken, er zijn veel camperplaatsen bij, dus geen echte camping.
Er was een aardige camping aan de Zellersee (zo'n beetje aan het begin vh dal) maar die is voorlopig gesloten omdat het camping gebouw is afgebrand...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Helaas net weer terug van Saalbach maar ondanks dat het relatief kort geleden was dat ik het sleutelbeen brak toch behoorlijk kunnen biken!

Ruim 350km en 23.000 h/m met als langste dag ruim 70km / 4.500 h/m.
Het was uiteindelijk ook een familie vakantie 😇

Afbeelding

En de missus was ook mee:
Afbeelding
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Mooie foto's! 1e op de Z-line, na het 1e stuk bos volgens mij. 2e kan ik niet direct plaatsen (Panoramatrail?) maar mooie airtime!
Plaats reactie