Saalbach

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Timo schreef: vr 18 maart 2022, 13:25 Thanks! Heb er naar gekeken maar zijn uiteindelijk een paar km verderop terrecht gekomen. Voor de dames was een sauna in het appartement en speeltuin voor de kleine de doorslag :-D prijstechnisch scheelde het door de locatie ook nagenoeg niets.
tip voor oma en de kleine: bij de liftstations van bijvoorbeeld Schonleiten (bovenaan) en Zwolferkogel (ik dacht middenstation) zijn leuke speeltuintjes. Ook nog eens een leuk lift ritje er naartoe ;)
SHJN
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: ma 20 april 2020, 21:41

Wij zaten vorig jaar in Sportchalet Viehhofen in Viehhofen. Gebouw met meerdere nieuwe appartementjes met twee aparte slaapkamers. Nederlandse eigenaresse is een nazaat van de bekende hotellerie familie met de toekan die op de gevels prijkt.
RobK79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: za 9 mei 2020, 00:19
Mijn mountainbike: Jeffsy 2020 custom / Kona Honzo ESD

Ik ga binnenkort met een aantal vrienden naar een Saalbach. Zijn er nog tips qua appartementen?
Die hierboven genoemde appartementen zijn al grotendeels weg.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik ga gewoon naar booking.com, vul de reisdagen en wensen in en zet dan de map view aan,
Dan zie je of en waar iets beschikbaar is en wat het kost in een oogopslag.

Ik had een appartement op de boerderij Martenhof in Hinterglemm.
Boerin was voorheen een MTB wedstrijdrijdster, goede trail tips.
Iets verder van de liften en dorpje maar prima verblijf met het gezin.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Het is een bijzonder dal, dat Glemmtal.
Iedere hotel eigenaar die je spreekt heeft een zoon, broer of neef die DH kampioen is geweest.
Pat en ik hadden even een nattevinger berekening gedaan en kwamen tot de conclusie dat ieder DH kampioenschap vanaf 1900 gewonnen moet zijn door een Glemtaler :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Of iedereen is familie van elkaar 8)
Glemmtal- het Urk van de Alpen?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Zou zo maar kunnen :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Saalbach heeft er een trail bij gekregen op dezelfde berghelling als de X-Line, de FAIRY LINE
Al forumleden die deze trail hebben gereden ? Ziet als een toffe trail om op te warmen voordat je de X-Line aanpakt.

Afbeelding

Info:
https://www.saalbach.com/de/tour/sh-75- ... _800002949
pmg79
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 13 augustus 2012, 22:47

marcomtb1972 schreef: za 9 juli 2022, 08:13 Saalbach heeft er een trail bij gekregen op dezelfde berghelling als de X-Line, de FAIRY LINE
Al forumleden die deze trail hebben gereden ? Ziet als een toffe trail om op te warmen voordat je de X-Line aanpakt.

Info:
https://www.saalbach.com/de/tour/sh-75- ... _800002949
Heb de Fairy-line deze week gereden (ben net terug van twee weken Saalbach). Het is een mooie flow trail met een paar leuke jumps erin. Samen met het begin van de x-line wat mij betreft zeker de moeite waard.

Afbeelding
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

pmg79 schreef: zo 24 juli 2022, 21:49
marcomtb1972 schreef: za 9 juli 2022, 08:13 Saalbach heeft er een trail bij gekregen op dezelfde berghelling als de X-Line, de FAIRY LINE
Al forumleden die deze trail hebben gereden ? Ziet als een toffe trail om op te warmen voordat je de X-Line aanpakt.

Info:
https://www.saalbach.com/de/tour/sh-75- ... _800002949
Heb de Fairy-line deze week gereden (ben net terug van twee weken Saalbach). Het is een mooie flow trail met een paar leuke jumps erin. Samen met het begin van de x-line wat mij betreft zeker de moeite waard.

Afbeelding
Lekker bezig geweest :-q zo te zien ook perfecte conditie`s. Ik hoop niet dat dit de landingsplek van je bike was zoals i dr bij ligt :winkie: :bier:
pmg79
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 13 augustus 2012, 22:47

marcomtb1972 schreef: ma 25 juli 2022, 20:20
Lekker bezig geweest :-q zo te zien ook perfecte conditie`s. Ik hoop niet dat dit de landingsplek van je bike was zoals i dr bij ligt :winkie: :bier:
Het weer was top inderdaad, tikkie droog, maar altijd beter dan zeiknat. Ben netjes afstapt :D
Gebruikersavatar
Mark_EL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: do 9 september 2021, 07:51
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 8 / Canyon Torque AL

marcomtb1972 schreef: za 9 juli 2022, 08:13 Saalbach heeft er een trail bij gekregen op dezelfde berghelling als de X-Line, de FAIRY LINE
Al forumleden die deze trail hebben gereden ? Ziet als een toffe trail om op te warmen voordat je de X-Line aanpakt.
Ik heb deze vorige week gereden. Is een leuke trail. Ik had natuurlijk wel wat meer sprongen moeten pakken :oops: maar 't filmpje geeft de trail wel goed weer:

marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Mark_EL schreef: di 9 augustus 2022, 22:26
marcomtb1972 schreef: za 9 juli 2022, 08:13 Saalbach heeft er een trail bij gekregen op dezelfde berghelling als de X-Line, de FAIRY LINE
Al forumleden die deze trail hebben gereden ? Ziet als een toffe trail om op te warmen voordat je de X-Line aanpakt.
Ik heb deze vorige week gereden. Is een leuke trail. Ik had natuurlijk wel wat meer sprongen moeten pakken :oops: maar 't filmpje geeft de trail wel goed weer:

https://youtu.be/fZWrIrNiqIc
Lekker rollen hoor ! :-q kijkt mooi zo met het zonnetje dr bij.

Wij hebben hem pasgeleden ook gereden, het was toen bewolkt maar wel droog. Ben op het moment me follow cam filmpje aan het uploaden naar YouTube, zal hem hier ook binnenkort ff bijzetten.
10/8 Niet helemaal een Full Run, heb er wat file rijden tussen uitgeknipt. Ook met bewolkt weer een leuke trail :tong
https://www.youtube.com/watch?v=CCaRL-Yjcsw
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Nog do's en dont's voor Saalbach?, ben beetje een trail lijstje aan het maken , mag zowel bergaf als enduro zijn ... :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Snelle Buffer schreef: vr 12 augustus 2022, 11:56 Nog do's en dont's voor Saalbach?, ben beetje een trail lijstje aan het maken , mag zowel bergaf als enduro zijn ... :-q
Do's in Saalbach:
Panoramatrail (samen met Monti) als mooie inkomer. Aan de andere kant van het dal de X-line, behoorlijk pittig (zwart) maar doable. De nieuwe Fairy line daar ken ik niet.

Do's in Hinterglemm:
Ik vond de Hacklberg trail fantastosch (5.4km)!! Ook de Z-line erg leuk, net als de Pro-line (zwart, maar makkelijker dan de X-line).

Tevens:
Via de Wurzeltrail (naam zegt het al, je moet van heel veel wortels houden) naar bikepark Leogang. Dan via de Hangman 1 of evt. Hot Shots jumpline (alles te rijden of erlangs) verder naar Flow Link en via Flying Gangster helemaal naar beneden.

Dont's:
Steinberg Line by Fox in Leogang, oeverloos draaien en keren zonder uitdagingen.
Plaats reactie