Bikepark / BIKEworld Nassfeld, Karinthie, Oostenrijk

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Vandaag hier gereden, best leuk. Liften waren vandaag gratis ivm een bike event maar heb nergens in de rij gestaan, het is nog niet echt een ontdekt plekje.

Mijn ervaring: de trails aan de Italiaanse kant zijn gaaf, relatief kort maar 99% natuurlijk. Meer Enduro/all Mountain dan bikepark trails. Blauw, Rood en Zwart (blauw heb ik zelf niet gereden). Zwart vooral pittig door de enorm ruwe ondergrond.
Markering niet al te best maar het lijkt ook of er niet heel veel wordt gereden.

Hoewel de Milennium expres als ‘de’ lift staat aangegeven heb je voor die trails vooral de Madritschen Sesselbahn nodig. Beide topstations liggen naast elkaar, dat wel.

Er is halverwege (eerste station) van de Milennium express een nieuwe trail aangelegd, Mex Line 1. Dit is wel 100% aangelegd. Best leuk, 4km lang, niet heel spannend hoewel de gravel ondergrond het spannend maakt. Heb hier ook kinderen en XC HT’s naar beneden zien gaan.

Daarnaast is het prima geaccepteerd om de bekende rood/wit gemarkeerde alpenwandelpaden te fietsen aldus de lift operators, bijvoorbeeld vanaf de Gartnerkofel. Ook daar naartoe weer een sesselbahn vlakbij de andere liften. Sluit mooi op elkaar aan. Boven geen officiële trails maar fiets mee omhoog was helemaal prima. Trails vanaf daar Kun je bijvoorbeeld op Trailforks vinden.

Conclusie: hoewel Nassfeld niet echt een bikepark heeft is er een prima lift-infrastructuur, heeft de Italiaanse kant best mooie Enduro/DH trails, de Oostenrijkse kant heeft de flowline ‘mex Line 1’ maar daar mogen best wat trails bij.

Voor meer flow/Freeride achtige trails zou ik Weissensee adviseren in deze regio
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Nog 1 aanvulling daarop: overal wordt veel geadverteerd met de ‘lift&bike giro’, een hele lange afdaling van de top naar start van de Mex Line. 10km lang dalen ongeveer, maar wel volledig over brede gravelpaden. Leuk voor de uitzichten maar verder weinig fun voor de Enduro/AM rijders onder ons.
Overigens wel vreemd dat de meeste huurfietsen over dat pad worden gestuurd, want een remfoutje op gravel in een afdaling komt je snel duur te staan...je kunt bijzonder hard daar
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Als je al in KG bent, dan zie ik geen reden om naar Nasseld te gaan. Je kunt je in en rond KG ook behoorlijk uitleven. Met het geld dat je uitspaart kun je een keer op pad met Mark Westmaas die je volgens wel door al het mooie rond KG wil gidsen.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

KG is 1,5 uur vanaf hier, is ‘m helaas toch niet geworden. Als je in Karinthië bent zou ik er zeker gaan kijken.
Plaats reactie