Bregenzerwald mtb tips gezocht

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Iemand bekend in deze regio, die tips heeft waar mooie trails te vinden zijn ?
Sjef
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1615
Lid geworden op: do 30 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Cannondale Trigger / Orbea Rise
Contacteer:

De Up Down van een paar maanden geleden heeft er aandacht aan besteed.
Mooie omgeving, je moet er zeker leuk kunnen fietsen. Ik heb wel eens rondom de Niedere en de Kanisfluh gereden, maar er moet nog veel meer te vinden zijn.

Tip: zorg dat je een Gästecard krijgt bij de verblijf, daarmee kun je gratis van de liften gebruik maken.
Voor je fiets zul je wel wat moeten bijleggen.
Een Gästecard krijg je geloof ik vanaf 2 of 3 overnachtingen.

Weet je al waar je heen gaat?
Don't go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.

A. Einstein
Sjef
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1615
Lid geworden op: do 30 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Cannondale Trigger / Orbea Rise
Contacteer:

Kwam ik toevallig tegen toen ik op de site van Berghaus Kanisfluh keek (aanrader, prachtig uitzicht)

http://sommertouren.bregenzerwald.at/de ... y-0&ov=mtb

https://www.kanisfluh.net/
Don't go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.

A. Einstein
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Sjef schreef: wo 24 juli 2019, 13:56 De Up Down van een paar maanden geleden heeft er aandacht aan besteed.
Mooie omgeving, je moet er zeker leuk kunnen fietsen. Ik heb wel eens rondom de Niedere en de Kanisfluh gereden, maar er moet nog veel meer te vinden zijn.

Tip: zorg dat je een Gästecard krijgt bij de verblijf, daarmee kun je gratis van de liften gebruik maken.
Voor je fiets zul je wel wat moeten bijleggen.
Een Gästecard krijg je geloof ik vanaf 2 of 3 overnachtingen.

Weet je al waar je heen gaat?
Thx ik zal een up en down eens opzoeken
Ik zit in AU/schoppernau en heb idd een bregenzerwaldcarte.. enig idee hoeveel je extra moet betalen voor de mtb. In serfaus was dat veel vond ik , in italie vaak maar een paar euro
Sjef
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1615
Lid geworden op: do 30 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Cannondale Trigger / Orbea Rise
Contacteer:

Au en Schopperau ken ik vrij goed. (Helaas niet echt op de fiets)
Schuin achter de camping in Au is een klein oefenparcoursje voor mtb (Richting de Bergkristallhütte).
Volgens mij heb ik daar in de buurt ook een fietsverhuur gezien. Daar hebben ze vast meer informatie.

Met de lift naar het skigebied in Schoppernau levert vast een mooie dalafdaling op.
In Damüls en Warth begin je al op hoogte en kun je een wat weider gebied in.

Wat ik me herinner is dat ik €6 heb bij betaald voor een ritje in de gondel van Bezau naar de Niedere.

In Au heb je trouwens de Bergbrennerei / Gasthof Löwen, een erg mooie plek.
Het is een traditionele distilleerderij met een authentiek restaurant/koffiehuis.
Don't go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.

A. Einstein
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

de gondel bij bezau/Andelsbuch , staat idd op het lijstje om eens te checken (ook met het oog op winters potentieel freeride terrein ). Ik heb inmiddels de komoot app geinstalleerd en wat routes erin gezet. Meestal zijn die echter redelijk gezapig :) (veel schotter).
Sjef
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1615
Lid geworden op: do 30 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Cannondale Trigger / Orbea Rise
Contacteer:

De vaste routes lijken, net als in Duitsland, inderdaad wel wat tam...

Je zou ook eens kunnen uitkijken voor een gids. Daar werd in de Up/Down ook wat over geschreven meen ik.
En anders bergaf vooral de wandelroutes opzoeken.
Don't go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.

A. Einstein
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Wandelkaart kopen, breed naar boven(of met lift) en smal naar beneden.
Op de wandelpaden de stukken vermijden waar de hoogtelijnen op de kaart dicht bij elkaar liggen.
Als je een app of een site hebt met goede topokaart, dan kan dit natuurlijk ook digitaal. Maar zelf vind ik een papieren kaart wel beter voor het complete overzicht.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 29 juli 2019, 13:58 Wandelkaart kopen, breed naar boven(of met lift) en smal naar beneden.
Op de wandelpaden de stukken vermijden waar de hoogtelijnen op de kaart dicht bij elkaar liggen.
Als je een app of een site hebt met goede topokaart, dan kan dit natuurlijk ook digitaal. Maar zelf vind ik een papieren kaart wel beter voor het complete overzicht.
Ja een goede analoge kaart probeer ik altijd wel te scoren idd. eigenlijk kan je niet zonder in de bergen
Een dag een goede gids is altijd wel een optie. Ik zit in een bike hotel dus wrs kunnen ze me daar ook wel het een en ander vertellen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Laatste paar keer had ik zo'n toeristen wandelkaart van de vvv. Samen met Basecamp op de pc kon ik alle wandelroutes terugvinden en zo wat leuke stukjes geleend voor mn eigen route.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Sjef
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1615
Lid geworden op: do 30 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Cannondale Trigger / Orbea Rise
Contacteer:

Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
Ik ken het gebied vooral heel goed van de wintersport, maar de laatste jaren ben ik er ook zonder sneeuw geweest.
Helaas pas 1x met de mountainbike. Maar daar komt nog ooit verandering hoop ik.

In welk hotel zit je?
Don't go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.

A. Einstein
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4697
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Toevallig zit ik er ook van 12-15 aug. Zit jij er dan ook nog Rutger?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

hanjovdberg schreef: wo 31 juli 2019, 08:44 Toevallig zit ik er ook van 12-15 aug. Zit jij er dan ook nog Rutger?
Nee helaas een weekje later! 23 aug.. anders hadden we mooi tochtje samen kunnen doen
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Sjef schreef: di 30 juli 2019, 15:18 Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
Ik ken het gebied vooral heel goed van de wintersport, maar de laatste jaren ben ik er ook zonder sneeuw geweest.
Helaas pas 1x met de mountainbike. Maar daar komt nog ooit verandering hoop ik.

In welk hotel zit je?
Alpenhotel Post
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4697
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Rutger S schreef: wo 31 juli 2019, 13:52
hanjovdberg schreef: wo 31 juli 2019, 08:44 Toevallig zit ik er ook van 12-15 aug. Zit jij er dan ook nog Rutger?
Nee helaas een weekje later! 23 aug.. anders hadden we mooi tochtje samen kunnen doen
Ja jammer. Mocht ik wat mooie routes vinden zal ik je het hier laten weten!
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie