Italië: Molveno, Andelo, 'Fai': Dolomiti Paganella Bike

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

paulus1981 schreef: za 28 augustus 2021, 23:23 Zo'n 2 jaar later maar eens wat bewegend beeld bij de receptie van @LarsTB. Hier gefilmd is een zwarte downhill trail, zowaar eens zwart geclassificeerd vanwege de ondergrond en niet enkel vanwege grote features.

https://youtu.be/h7TEYJkOnLg
Erg mooi. Vind dit soort trails echt fantastisch, veel mooier dan jumplines waar ik niets mee heb. Kan ik deze qua moeilijkheidsgraad vergelijken met de Leiterbergtrail?
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Dice Oldskool schreef: di 31 augustus 2021, 06:39
paulus1981 schreef: za 28 augustus 2021, 23:23 Zo'n 2 jaar later maar eens wat bewegend beeld bij de receptie van @LarsTB. Hier gefilmd is een zwarte downhill trail, zowaar eens zwart geclassificeerd vanwege de ondergrond en niet enkel vanwege grote features.

https://youtu.be/h7TEYJkOnLg
Erg mooi. Vind dit soort trails echt fantastisch, veel mooier dan jumplines waar ik niets mee heb. Kan ik deze qua moeilijkheidsgraad vergelijken met de Leiterbergtrail?
Die trail ken ik niet, maar net ff YouTube gecheckt en daar moet ik ook nog eens wat aan doen :)

Obv YouTube zou ik zeggen dat dit een slag lastiger is dan die trail, ik moest echt op enkele plaatsen stoppen en rustig het juiste spoor door de rommel vaststellen :)

Die Leitherbergtrail ziet er uit alsof die wel blind te rijden is?
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

balboa schreef: ma 30 augustus 2021, 22:12 Woh, dat ziet er wel echt heel vet uit Paulus 1981. Is jammer dat je bij foto's en video's zo slecht kan inschatten hoe steil het is, maar hier zaten best uitdagende stukken bij zo te zien....
Dat klopt, en is wel jammer, je moet er zelf gereden hebben om de uitdaging terug te zien.

Ik vond deze behoorlijk spannend om te rijden, merkte iedere keer die leuke opluchting / verbazing als de lastigste passages goed gingen :)
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

paulus1981 schreef: di 31 augustus 2021, 18:27Obv YouTube zou ik zeggen dat dit een slag lastiger is dan die trail, ik moest echt op enkele plaatsen stoppen en rustig het juiste spoor door de rommel vaststellen :)

Die Leitherbergtrail ziet er uit alsof die wel blind te rijden is?
Mijns inziens een correcte constatering...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Dit draadje maar eens nieuw leven in blazen.....

In juni staat er na jaren eindelijk weer eens een mannenweekje gepland naar de bergen.
Een paar jaar de noord kant van het Gardameer gedaan, het Sella massief en ook Nauders zijn we geweest.
10 feb staat de avond gepland om de plannen te gaan afstemmen en wil ik beslagen ten ijs komen om de mannen te overtuigen van een nieuwe omgeving.
Ik wil wel weer eens wat nieuws ipv weer naar de bekende trails op bovengenoemde plekken.
We zijn allemaal wel op zoek naar een omgeving waar mooie dagtrips (50-60 km) te doen zijn, maar waar een dagje liften ook mogelijk is.
Nauders vond ik in dat opzicht weer té. Zeker omdat ik erg van de natuurlijke trails (wandelpaden) hou. Zona Zero in de Pyreneen was voor mij daarom wel bijna het ultieme fietsplezier.
De uitzichten zoals rondom het Sella massief, vanaf de Tremalzo of Monte Baldo moeten ook op het lijstje staan evenals Italiaanse invloeden in de restaurants.

Molveno e.o. lijkt me redelijk te passen, maar ik vraag me af of de mogelijkheden voor dagtrips er voldoende zijn.
Ik hoor graag jullie input.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Plaats reactie