Finale: welke trails moeten we rijden?

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Over 2 weekjes ga ik met fietsmaatje 4 dagen naar Finale. Yes. Kijken we naar uit.

We gaan 3 dagen uplift (via Ultimate bike shop) en 1 dag zelf omhoog/rond rijden (of rusten 8) .
We zijn enduro rijders die houden van technische en flowy trails. Niet van de grote DH sprongen. Wel van dropjes, rockgardens en kleine spongetjes.
Ons niveau is dat we in de Alpen bikeparks rood prima rijden. In Winterberg ook zwart.

Iemand nog tips welke trails we moeten rijden tijdens uplift dagen (Rollercoaster, etc)?

En welke wanneer we zelf dagje gaan rondtouren?
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Kill Bill is heel tof en de andere trails die bij dat kerkje Madonna della guardia beginnen ook. Andere fijne om meerdere keren te doen is Rollercoaster, goed te bereiken met shuttle service. Din trial bij de NAVO basis vond ik wat tegenvallen is de klim niet waard.

Veel plezier, en groeten uit Finale ik zit er nu op de berg.
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Grote dh sprongen ga je daar sowieso niet tegenkomen.

Hebben jullie shuttle voor jezelf, of deel je m met willekeurige andere rijders? Heb 2 jaar geleden twee keer geluk gehad dat andere rijders ook beetje konden fietsen. Dit jaar werd er gekozen voor makkelijkere trails vanwege niveau van anderen helaas.

Madonna della Guardia zou ik sowieso op het lijstje zetten voor de uplift dagen. Helaas zelf dit jaar niet gereden, maar vond 'm 2 jaar geleden by far de gaafste.

Vanaf NATO base loprn wel gave trails (madre nature). Vond Crestino dan weer minder boeiend daar.

Voor zelf fietsen zou ik wellicht Mens dh doen, die shuttlet niet heel logisch volgrns mij. Heb m zelf niet gereden (want was niet echt het niveau voor mn maatje), maar schijnt erg gaaf te zijn.
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Half augustus nog geweest toevallig. Ca' Bianca is een aanrader, zware kost in de armpjes maar zo gaaf. Rollercoaster was leuk maar vond ik niet bijzonder. Heb 2 dagen uplifts met guide gehad via Freeride Ligure, dat is echt een zware aanrader. 50 euro per dag met circa 11 uplifts en een gids. Tussen de middag 4 gangen menu onderweg voor 15 euro de man inclusief drinken. Zeer professionele gasten, waren ook 1 van de eerste die ermee begonnen zijn.

Voor het niveau: de Singletrack in Winterberg is echt een kinderspeeltuin vergeleken met wat je daar tegenkomt. Ik heb trails gefietst die ik zou classificeren als zwart in de Alpen (zoals de tracks in Chatel zoals Cha-nada en Bikepatrol). Goed je kop erbij houden, en in de loop van de dag als je merkt dat de concentratie weg is: stoppen! Een val op 1 van de vele rotsen is pijnlijk..
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Veel dank voor deze tips! Nuttig.
Keep them coming
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Dennisvdb schreef: vr 13 september 2019, 20:20 Goed je kop erbij houden, en in de loop van de dag als je merkt dat de concentratie weg is: stoppen! Een val op 1 van de vele rotsen is pijnlijk..
Ook helemaal mijn beleid. Crashen willen we niet. Lekker rijden wel!
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Overigens heb je het over 'dropjes'... Weet niet wat jouw definitie daarvan is, maar sommige trails bestaan bijna alleen maar uit vervallen van >50cm 😁
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Ik lees even mee, ik ben vanaf 3.10 10 nachten in Finale met vriendin en twee vrienden :)

Moeten alleen nog de shuttle boeken.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

odp schreef: ma 16 september 2019, 13:14 Ik lees even mee, ik ben vanaf 3.10 10 nachten in Finale met vriendin en twee vrienden :)

Moeten alleen nog de shuttle boeken.
Kan, maar naar mijn ervaring kan je bij Evolve bikeshop altijd wel een plaatsje scoren, ook met 3-4 personen
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Bij Freeride Finale kon ik de dag erop meteen mee. De 2de dag onverwacht besloten te gaan fietsen, 's ochtends om 8 uur gebeld en ik kon weer mee om kwart voor 9. :-q
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Ik ben eind augustus in Finale geweest, en daar was het nog best een puzzel en rondgang langs allerlei shuttle bedrijfjes om het geregeld te krijgen (ik was alleen zelfs). Zowel bij Finale freeride als Evolve.
Heb uiteindelijk een halve dag shuttle bij Evolve gedaan (omdat hele dag vol zat). En wild gabazo (ofzo) tour van Finale freeride. Vond die tour niet zo heel boeiend eigenlijk (denk 6 afdalingen gereden over niet hele boeiende trails).
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Mmm, ik zat er in november en maart. Misschien dat dat uitmaakt.
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Iemand nog aanraders qua trails?
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Ik zat er half augustus, volop in de drukte. Geen probleem via Freeride Finale. 2x Classic Tour, 2de dag volledig andere routes omdat het niveau toen veel hoger lag ( waaronder testrijder van Stanton Bikes).
nightcrawl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1270
Lid geworden op: ma 20 oktober 2008, 21:01
Mijn mountainbike: Niner Jet 9 RDO / Niner Air 9 RDO / YT Capra Pro Race 29 / YT Jeffsy Pro Race 29

ReinierT schreef: di 17 september 2019, 08:09 Iemand nog aanraders qua trails?
Little champery als die weer open is en guardia de la madonna. DH Men is heftig!

Volgende week vrijdag ben ik er voor de 3e keer :D
Pedal damn it!!
Plaats reactie