Het voorlopige plan is in de 1e week van mei van do/vrij tot ma/di naar Glentress en omgeving te gaan. Zoveel mogelijk zelf supporting. Met het vliegtuig heen naar Edinburgh en dan de eerste dag naar de Pentland Hills (of direct met de bus naar Peebles). Dan daar verblijven op de camping/lodge/B&B.
Ik wil in principe mijn eigen bike meenemen. Dat wordt dan de Trek Stache 27,5+ met dropper. Als ik de filmpjes bekijk zie ik ook genoeg bikers die daar rondfietsen met hardtails. Huren van een fully zou kunnen maar aangezien het vervoer van mijn eigen bike maar €100 kost is dat al snel duurder. Daarnaast eigen vertrouwde bike is toch fijner.
Nu ben ik een beetje aan het rondkijken of er mogelijk nog meer mensen zin hebben om mee te gaan. Vooral het verblijf in de lodge kan dan qua kosten aanzienlijk schelen.
Heb ik nog wat vragen open staan;
- voor leuke dagtochten gewoon via Trailforks tochten zoeken en GPX downloaden?
- welke trails zijn echte DO’s en welke zeker als ik alleen ben of ga DONT’s
- zijn er nog tips om te reis van Edinburgh naar Peebles te maken? Heb al een vraag uitstaan bij Company
Update: met de X62 van borderbuses.co.uk is het gewoon mogelijk je bike mee te nemen. Hoeft niet eens in een bikecase

- kleding en bescherming tips?
- pedalen rijd ik normaal met trail spd. Toch maar naar flats voor zo’n trip of combi pedals?
- banden rijd ik nu Maxxis IKON EXO+ tubeless 2.8
En uiteraard andere tips zijn welkom.
Wat ook nog een optie is; helemaal fietsen vanuit Edinburgh. Dus daar de fiets uit de koffer. Spullen in grote rugzak en gaan ... maar dat wordt dan best een zwaar tripje denk ik