Vakantieregio vergelijkbaar met Leogang

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Freewheeler
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: ma 19 december 2016, 14:37

Ik ben afgelopen jaar in de zomervakantie twee weken naar Leogang geweest.

Daar heb ik genoten van tal aan elkaar te knopen routes en trails.
Omdat ik alleen was en de trails druk bezocht zijn en niet te grof durfde ik daar wel alleen op pad.
De vaste routes veel over schotter en daar kan minder gebeuren.
We zaten ook tegen het bikepark aan waar de eenvoudige afdalingen te rijden waren.
Vrijwel alles fietsend via lane schotterklim omhoog was genieten (mooi zo’n strijd tegen jezelf) daarna beloont met een trail omlaag.

Steinbergline/monty trail/panoramatrail/wurzeltrail/asitztrail zijn goed te doen met een Scott Spark RC en heb echt genoten. De panoramaroute en softtrail route met vriendin gereden en laatstgenoemde waren voor beide ook echt genieten.

Gedurende de 14 dagen heb ik 5x alleen en 4x met vriendin gereden. Tochtjes van 2,5 tot 4 uur waren voldoende (incl klimmen).
Voor de rest gewandeld en/of slecht weer gehad.

De dagen dat ik samen met vriendin was hebben we een e-bike gehuurd en vaste routes voor beginners over schotter gereden.

Buiten het fietsen om waren er leuke dingen te doen/bezichtigen zoals rodelen, bergklammen lopen, leuke stadjes enz.

Ik zoek voor volgend jaar een bestemming wat daar een beetje op lijkt.
Met andere woorden:
- veel routes
- routes voor verschillende niveaus
- niet te grove ondergrond (voor mijn veiligheid)
- mag druk bezocht (voor mijn veiligheid)
- wandelen en leuke dingen in de buurt
- droog weer is zeker meegenomen (nu hadden we geluk)
- mag ook een ander land of andere regio zijn (muv zwitserland ivm de prijs)
- accommodatie iets “voor onzelf” bijvoorbeeld huisje, stacaravan etc.

Wie kan mij helpen?
Laatst gewijzigd door Freewheeler op di 19 november 2019, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Livigno :-q Meer dan genoeg trails voor alle niveau's, 3 liften om boven te komen en genoeg leuks in zowel Italië als Zwitserland om zelfs zonder fietsen een paar weken door te komen.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je kan ook dichterbij Leogang blijven (ik begrijp dat het goed bevallen is) Saalbach/Hinterglemm liggen aan de andere kant vd berg.

Sella massief in Ost Tirol(I).
Solden
Ischgl
Serfaus

Als je geen liften wilt/moet hebben, dan is de keuze enorm (maar een uplift vergroot je bereik enorm, ook met xc)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Buiten de zomervakantie kan je rondom de Middelandsezee goed (xc)fietsen.
Alpes Maritiemes
Esterel/Massief de Maures
Regio rondom Ainsa
Barcelona
Benidorm
Pedralba
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie