Regio Wengen/Grindelwald ?

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
dmute
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: di 18 november 2014, 15:15

Hallo,

Heb zomervakantie gepland in Wengen (Zwitserland). Tot nu toe enkel in de winter bezocht, dus weet niet goed wat de bikemogelijkheden zijn in de zomer.
Iemand in die regio al geweest en die wat info/tips heeft ?
Heb zelf een E-MTB dus hoogtemeters trotseren is niet zozeer een probleem ;). Ik doe wel liefst geen te technische tracks.
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Eiger Bike Challenge?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Jaren geleden geweest voor 4 dagen biken. Veel te doen en van alles wat. Wat zegt de lokale VVV?
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als je geen technische trails zoekt, dan zijn de routes vd vvv waarschijnlijk prima voor jou.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
dmute
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: di 18 november 2014, 15:15

Pat. schreef: ma 6 januari 2020, 22:40 Jaren geleden geweest voor 4 dagen biken. Veel te doen en van alles wat. Wat zegt de lokale VVV?
VVV verwijst naar kaarten (https://bro.jungfrauregion.info/Gri/bik ... index.html).
Is nuttige info, maar had toch graag ook meningen gehoord van mensen die deze tracks ook effectief gereden hebben. Je ziet wel de moeilijkheidsgraad maar hiermee weet je nog niet wat voor tracks dit zijn. Bovendien, wat betekent voor een Zwitser easy/medium/difficult ?
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Das een goeie,

Het is alweer een hele tijd geleden en ik weet dat we toen veelal de wandelpaden naar beneden hebben gereden.
Maar er zijn genoeg schotterpaden te vinden in deze omgeving. Maar omdat er toen eigenlijk maar 1 lift was waren er niet heel veel bikers te vinden.

Edit:
Net even wat foto's teruggekeken. Het was in 2010 dat ik daar ben geweest met Ewoud (forumlid) en nog 2 andere. We hebben een kaart gekocht en zijn gewoon rond gaan fietsen. Veel leuke paden gehad. Kleine en Grosse Scheidig omhoog en omlaag etc.
Van technisch naar makkelijk.

Als de niveau's van kleur hetzelfde zijn als met skiën dan is blauw voor bijna iedereen te doen en rood is vaak wat technischer maar met een dropper en een beetje techniek kom je veelal zonder kleerscheuren beneden.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Rob57
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: do 9 januari 2020, 14:37

Nieuw op dit forum, maar lees al wel een paar jaar mee ..
Was vorig jaar zomer in Grindelwald. De kaart van het VVV, gratis, is reuze handig. Routes staan goed aangegeven en zijn goed te doen, zelfs zonder trapondersteuning .. En anders kan je altijd nog met de bus, gondel of tandradbaan omhoog/ omlaag, net wat je wil. Kortom; genieten met een grote G.
dmute
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: di 18 november 2014, 15:15

Rob57 schreef: do 9 januari 2020, 14:42 Nieuw op dit forum, maar lees al wel een paar jaar mee ..
Was vorig jaar zomer in Grindelwald. De kaart van het VVV, gratis, is reuze handig. Routes staan goed aangegeven en zijn goed te doen, zelfs zonder trapondersteuning .. En anders kan je altijd nog met de bus, gondel of tandradbaan omhoog/ omlaag, net wat je wil. Kortom; genieten met een grote G.
Tnx voor de info.
Wat mij niet helemaal duidelijk is is of je telkens moet bijbetalen om de fiets op bus, gondel etc mee te nemen.
En klopt het dat je de fiets pas vanaf 16u op een groot deel van het tandradbaan traject kan meenemen ?
Rob57
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: do 9 januari 2020, 14:37

Goede vraag. Kan die helaas niet goed beantwoorden, ben zo'n malloot die alles zelf fietst. Info op de kaart geeft aan dat enkel de Wengeralpbahn Bike Transport heeft vanaf 16:00 uur. De bussen (helaas diesel) reden de hele dag af en aan. Naar Grosse Scheidegg, Waldspitz en Bussalp (what's in the name?). Met rekken achterop. Stuk tussen Bachalpsee en Waldspitz is het meest technische (afdaling in die richting), vooral als het nat is. En dat was het vorig jaar helaas. Was ook een onderdeel van de Eiger Bike Challenge. De kaart heb ik gekregen bij de Backdoor Shop in Grindelwald. Op de kaart staan ook de laadstations voor E-bikes.
Teixido
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 3 oktober 2011, 21:58

Deze nog niet tegen gekomen?

https://epic-rides.ch/gruetschtrail.html
dmute
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: di 18 november 2014, 15:15

Teixido schreef: do 9 januari 2020, 19:50 Deze nog niet tegen gekomen?

https://epic-rides.ch/gruetschtrail.html
Ieder zijn ding natuurlijk, maar voor mij valt die al weg. Ben geen fan van enge en/of steile singletracks waar je meer dan gemiddelde evenwichtscapaciteiten moet hebben :tong
Plaats reactie