Roadtrip Oostenrijk

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

Gezien het treurige weer, alvast wat plannetjes aan het maken voor deze zomer. Nieuwe bike in het vooruitzicht en die moet gebruikt gaan worden :bier:

De bedoeling is om wat te road-trippen in Oostenrijk/Zwitserland voor een dag of 10.
Ik had in gedachte om eerst een paar dagen naar Saalbach-Hinterglem te gaan, daarna verder door om de de Blindsee trail te rijden. Daarna Serfaus, Nauders en als afsluiter Davos.
De trails allemaal Enduro: technisch (maar lift assisted omhoog) naar benden.
Zoiets zeg maar:
https://www.youtube.com/watch?v=HvoBcRFRTzA

Wat ik al heb:
Saalbach-Hinterglem: Bergstadl enHacklberg trail + X Line
Serfaus: Suggesties???
Nauders: Bunker, Etsch en Haideralm trail
Davos: Suggesties???

Nu hoeft het niet allemaal hardcore technisch te zijn, en is een dagje flowtrail, backcoountry ook wel leuk ter afwisseling

Weet 1 van jullie nog leuke trails in de buurt van de plaatsen die ik aangeef?
Kan veel op trailforks vinden, maar ben ook wel benieuwd naar jullie ervaringen.
Dus wel iets wat in deze buurt ligt en niet waar ik 5-6 uur voor moet rijden vanaf deze lokaties.

Thanks alvast :-q
Laatst gewijzigd door RaMoNNeKe op ma 15 juni 2020, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Ride a bike!
Gebruikersavatar
void
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 15 maart 2016, 22:40
Mijn mountainbike: Is metal

De Italiaanse kant van Nauders is goed.
Maar over het algemeen vermijd ik Oostenrijk als een protest tegen hun anti-MTB-wetten.
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

void schreef: ma 10 februari 2020, 18:37 De Italiaanse kant van Nauders is goed.
Maar over het algemeen vermijd ik Oostenrijk als een protest tegen hun anti-MTB-wetten.
Anti-MTB wetten? Moet zeggen dat ik Oostenrijk een heel fijn land om op vakantie te gaan en MTB-specific trails te rijden. Ook met MTB organisaties op wandelpaden/off track kunnen rijden.
Maar heb je tips voor net over de grens in Italië? (Buiten Finale :D )
Ride a bike!
Gebruikersavatar
void
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 15 maart 2016, 22:40
Mijn mountainbike: Is metal

er is voldoende informatie op internet, lees reacties op dit artikel
https://www.pinkbike.com/news/local-fla ... stria.html

" Austria is a really bad destination for mountainbiking in general. It is illegal allmost everywhere and they try to create some hotspots for riding to channel the whole biking-thing.
But for mountainbikers in general the situation in Austria is just a joke. You are not even allowed to ride on forest-roads in the most places!"

"The best thing on mountainbiking in austria: you can drive easily to Italy, Slovenia, Switzerland, oder Germany to ride your bike."
Laatst gewijzigd door void op ma 10 februari 2020, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
void
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 15 maart 2016, 22:40
Mijn mountainbike: Is metal

Canazei, Garda, Aosta is OK. La Thuile, super.
Kronplatz sucks.
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

void schreef: ma 10 februari 2020, 18:55 er is voldoende informatie op internet, lees reacties op dit artikel
https://www.pinkbike.com/news/local-fla ... stria.html

" Austria is a really bad destination for mountainbiking in general. It is illegal allmost everywhere and they try to create some hotspots for riding to channel the whole biking-thing.
But for mountainbikers in general the situation in Austria is just a joke. You are not even allowed to ride on forest-roads in the most places!"
Wat is er verkeerd aan het tunnelen van bike-spots?
Misschien als je er woont. Maar als je er op vakantie gaat: zat leuke, legale trails te vinden die de moeite waard zijn.
Als je het filmpje ziet: wordt ik echt blij :bier:

De locaties die jij noemt liggen wat verder in Italië en zijn al gauw 5-6 uur vanaf bv Nauders: La Thuile, Aosta en Garda. Rij in mn eentje en vind 10 uur rijden meer dan zat.

Bedankt voor je antwoord maar ben het niet helemaal met je eens 8)
Ride a bike!
Gebruikersavatar
void
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 15 maart 2016, 22:40
Mijn mountainbike: Is metal

RaMoNNeKe schreef: ma 10 februari 2020, 19:17 Bedankt voor je antwoord maar ben het niet helemaal met je eens 8)
Dat is OK :-q
Maar ik krijg liever een seizoenspas in Frankrijk voor een prijs van 2 dagen in Oostenrijk.
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

void schreef: ma 10 februari 2020, 19:23
RaMoNNeKe schreef: ma 10 februari 2020, 19:17 Bedankt voor je antwoord maar ben het niet helemaal met je eens 8)
Dat is OK :-q
Maar ik krijg liever een seizoenspas in Frankrijk voor een prijs van 2 dagen in Oostenrijk.

En dan in de buurt van Les Arcs, Tignes?
Ride a bike!
Gebruikersavatar
void
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 15 maart 2016, 22:40
Mijn mountainbike: Is metal

Gratis pas in Tignes / Val d'Isere Als u in resort verblijft. Trails zijn OK. Les Arcs is ook goed.
Gebruikersavatar
void
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 15 maart 2016, 22:40
Mijn mountainbike: Is metal

Portes du Soleil + Grand Massif is my favourite combo
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

void schreef: ma 10 februari 2020, 19:35 Portes du Soleil + Grand Massif is my favourite combo
Zal er eens naar kijken :-q
Paar jaar geleden geweest in de regen dus geen hele goede herinneringen aan :lol:

Grand Massif suggesties voor trails? (Namen)
Ride a bike!
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

In Nauders zijn diverse aangelegde en onderhouden trails waar je dus mag fietsen Ik heb me er afgelopen zomer een weekje prima vermaakt en ik denk dat het helemaal top is als je er maar 1 of 2 dagen bent.

Bunker + Etsch trail zijn super, je komt dan aan in Reschen (Italië). Schönebenbahn omhoog en vervolgens de gelijknamige afdalimg omlaag. Dan wederom dezelfde lift en schuin kruisen richting de Haideralm. De zwarte Haideralm is best wel een pittig ding met wat moeilijke passages.

Leuk gebied met enduro-achtige trails, geen bikepark jumps etc.
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Kirchberg, Oostenrijk. De langste singletrail van Tirol, een bucket-trail die je gedaan moet hebben.
De Fleckalmtrail 7,1 km lange singletrail met ruim 1000 dieptemeters. Ook de Gaisberg-trail en de Lisi-Osl-trail liggen er op steenworp afstand naast. Erg leuk om je een paar dagen te vermaken, het leuke van de Fleckalmtrail is dat je recht onder de lift uitkomt, kun je zo weer naar boven.
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Kabookie schreef: ma 10 februari 2020, 19:52 In Nauders zijn diverse aangelegde en onderhouden trails waar je dus mag fietsen Ik heb me er afgelopen zomer een weekje prima vermaakt en ik denk dat het helemaal top is als je er maar 1 of 2 dagen bent.

Bunker + Etsch trail zijn super, je komt dan aan in Reschen (Italië). Schönebenbahn omhoog en vervolgens de gelijknamige afdalimg omlaag. Dan wederom dezelfde lift en schuin kruisen richting de Haideralm. De zwarte Haideralm is best wel een pittig ding met wat moeilijke passages.

Leuk gebied met enduro-achtige trails, geen bikepark jumps etc.
En als je dan toch hier bent kun je net zo goed de meest episch trail daar biken, boven op de vette Stelvio-pas begint de Goldsee-trail
Duration 4 h
Altitude uphill 660 hm
Altitude downhill 2500 hm
Length 29 km
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Als je niks te doen hebt daar😉
Plaats reactie