Roadtrip Oostenrijk

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

De vraag is of ik echt 3 volle dagen ga rijden daar.
Ik kom waarschijnlijk pas in de middag. Geen volledige dag dus. Ook weet ik niet of ik de overige dagen wel heel de dag ga rijden. Ook nog een beetje ontspannen en lekker een :bier: pakken in een Alm en genieten van de omgeving.

Maar niks staat nog vast. Wil ook pas een week voordat ik weg ga, de 1e paar dagen boeken. Vanuit daar zie ik wel verder.

Leogang kan ook nog, maar vind ik alleen Hangman 1 en de Antonius trail leuk.
Maar wie weet :D
Ride a bike!
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Nog wat info over Kirchberg:

Je kan in Kirchberg een combi pas nemen, dan kan je ook gebruikmaken van de lift in Kitzbuhel
In kitzbuhel ligt sinds 2019 de Hahnenkamm Trail, nivo blauw, 6,8 km lang met 980 HM, leuke opwarmer voor de Fleckalm trail.

Parkeren bij de fleckalmbahn lift is eenvoudiger dan bij de lift in Kitzbuhel, je kan op de top bij de fleckalmbahn lift door rollen naar de start van de Hahnenkamm trail, na de afdaling naar kitzbuhl neem je de lift weer omhoog naar de top en bike je circa 1.5 km met 150 hm terug naar de start van de Fleckalm trail. Wou ik afgelopen najaar ook doen maar dat ging niet ivm nieuw bouwen van de fleckalmbahn.

Op 1 dag kan je daar bijv prima 1xHahnenkamm + 2 x Fleckalm + 2x Lisi Osl / Gaisberg kunnen doen.

Ter indicatie: Ik heb op 1 dag ( 09.15 uur tot 15.45 uur ) 2x Hahnenkamm trail + 4x Lisi Osl Trail + 3x Gaisberg Trail gereden. Tussendoor 1,5 uur geluncht + 1 uur besteed aan verplaatsing met bike / auto. En dit alles op een 150mm + Hardtail met gekneusde rib 8)
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

RaMoNNeKe schreef: di 11 februari 2020, 15:13 De vraag is of ik echt 3 volle dagen ga rijden daar.
Ik kom waarschijnlijk pas in de middag. Geen volledige dag dus. Ook weet ik niet of ik de overige dagen wel heel de dag ga rijden. Ook nog een beetje ontspannen en lekker een :bier: pakken in een Alm en genieten van de omgeving.

Maar niks staat nog vast. Wil ook pas een week voordat ik weg ga, de 1e paar dagen boeken. Vanuit daar zie ik wel verder.

Leogang kan ook nog, maar vind ik alleen Hangman 1 en de Antonius trail leuk.
Maar wie weet :D
Je zou een middag Leogang bijv. in kunnen ruilen voor een middag Kitzsteinhorn, er liggen 2 trails ( Geisstein trail + Wustlau trail ) die je eenvoudig kan verbinden en dan pak je circa 10 km en 1400 hm in 1 afdaling. Toffe trails en redelijk pittig.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

[quote
Serfaus: Suggesties???
[/quote]

Serfaus zou je nog kunnen wisselen met Bike Republic SÖlden, denk dat je daar meer diversiteit hebt aan trails.

Suc6 met de trip.
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

marcomtb1972 schreef: di 11 februari 2020, 23:44
RaMoNNeKe schreef: di 11 februari 2020, 15:13 De vraag is of ik echt 3 volle dagen ga rijden daar.
Ik kom waarschijnlijk pas in de middag. Geen volledige dag dus. Ook weet ik niet of ik de overige dagen wel heel de dag ga rijden. Ook nog een beetje ontspannen en lekker een :bier: pakken in een Alm en genieten van de omgeving.

Maar niks staat nog vast. Wil ook pas een week voordat ik weg ga, de 1e paar dagen boeken. Vanuit daar zie ik wel verder.

Leogang kan ook nog, maar vind ik alleen Hangman 1 en de Antonius trail leuk.
Maar wie weet :D
Je zou een middag Leogang bijv. in kunnen ruilen voor een middag Kitzsteinhorn, er liggen 2 trails ( Geisstein trail +Geisstein ) die je eenvoudig kan verbinden en dan pak je circa 10 km en 1400 hm in 1 afdaling. Toffe trails en redelijk pittig.
Kaprun (Geisstein en Geisstein trail) zou ook nog kunnen, maar ik denk dat als ik vertrek uit Saalbach, door ga naar Kirchberg, een paar keer de Hahnenkamm en Fleckalm trail rij, en dan door ga naar Nauders.

Sla Serfaus maar over aangezien daar alleen maar bikepark/kombochten lijnen liggen. Ook wel leuk, maar dat kan in Nauders/Livigno ook.

Denk dat ik redelijk een beeld heb wat het gaat worden.
Nu nog wachten tot het zo ver is..... :roll:
Ride a bike!
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Veel plezier op de Fleckalmtrail! In de oude doos vond ik nog dit filmpje, nog op mijn oude Intense Uzzi.
De trail begint eigenlijk op 2:00
Ik reed hem na een paar keer in krap 24 minuten incl. Een aantal stops zoals je ziet.
Als je door rijdt dan moet 20 minuutjes wel lukken.

https://youtu.be/RHL3zKxCzOk
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

@Ramonneke,
Nog een leuke trail als je tijd hebt, volgens mij kom je er langs op weg richting Nauders. Lift ligt boven Innsbruck, goed aan te rijden maar je moet wat mazzel hebben met een P plek.

Nordkette Singletrail.
De voormalige DH worldcup track, double Black. Heel tof, steil, technisch en stenen. Trail start steil en stenig en zwakt halverwege wat af.

Wel ff de bus / lift dienst checken of ze nou nog bikers met full face helmen / DH bikes meenemen in de gondel, heb ergens gelezen dat ze te veel overlast hebben van sommige van deze gasten en dat ze nu een deur beleid hanteren.

Heb in 2018 een 20 dagen biketrip gedaan ( SÖlden to Schladming ) en de Nordkette Singletrail was mijn favoriete trail van die trip.

Enjoy.
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

graduzzi schreef: wo 12 februari 2020, 20:28 Veel plezier op de Fleckalmtrail! In de oude doos vond ik nog dit filmpje, nog op mijn oude Intense Uzzi.
De trail begint eigenlijk op 2:00
Ik reed hem na een paar keer in krap 24 minuten incl. Een aantal stops zoals je ziet.
Als je door rijdt dan moet 20 minuutjes wel lukken.

https://youtu.be/RHL3zKxCzOk
Leuk om te zien :-q
En inderdaad wel een leuke trail om tussendoor te pakken schat ik zo in 8)
Ride a bike!
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

marcomtb1972 schreef: do 13 februari 2020, 09:14 @Ramonneke,
Nog een leuke trail als je tijd hebt, volgens mij kom je er langs op weg richting Nauders. Lift ligt boven Innsbruck, goed aan te rijden maar je moet wat mazzel hebben met een P plek.

Nordkette Singletrail.
De voormalige DH worldcup track, double Black. Heel tof, steil, technisch en stenen. Trail start steil en stenig en zwakt halverwege wat af.

Wel ff de bus / lift dienst checken of ze nou nog bikers met full face helmen / DH bikes meenemen in de gondel, heb ergens gelezen dat ze te veel overlast hebben van sommige van deze gasten en dat ze nu een deur beleid hanteren.

Heb in 2018 een 20 dagen biketrip gedaan ( SÖlden to Schladming ) en de Nordkette Singletrail was mijn favoriete trail van die trip.

Enjoy.

Uhhh ik denk als ik die Nordkette trail heb gepakt, dat ik niet veel meer energie over heb :lol: :lol:
Ziet er behoorlijk demanding uit :winkie: maar zet hem op de wishlist!
Wordt dus eventueel een nachtje pitten in Innsbruck :bier:
Ride a bike!
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

RaMoNNeKe schreef: do 13 februari 2020, 17:35
marcomtb1972 schreef: do 13 februari 2020, 09:14 @Ramonneke,
Nog een leuke trail als je tijd hebt, volgens mij kom je er langs op weg richting Nauders. Lift ligt boven Innsbruck, goed aan te rijden maar je moet wat mazzel hebben met een P plek.

Nordkette Singletrail.
De voormalige DH worldcup track, double Black. Heel tof, steil, technisch en stenen. Trail start steil en stenig en zwakt halverwege wat af.

Wel ff de bus / lift dienst checken of ze nou nog bikers met full face helmen / DH bikes meenemen in de gondel, heb ergens gelezen dat ze te veel overlast hebben van sommige van deze gasten en dat ze nu een deur beleid hanteren.

Heb in 2018 een 20 dagen biketrip gedaan ( SÖlden to Schladming ) en de Nordkette Singletrail was mijn favoriete trail van die trip.

Enjoy.

Uhhh ik denk als ik die Nordkette trail heb gepakt, dat ik niet veel meer energie over heb :lol: :lol:
Ziet er behoorlijk demanding uit :winkie: maar zet hem op de wishlist!
Wordt dus eventueel een nachtje pitten in Innsbruck :bier:
Trail is idd demanding, in het begin ook wel intimiderend, maar als de schrik weg is en je durft de remmen weer wat los te laten dan is het een fantastische rit, je komt niet moe terug maar Mega 💪 Pumped 🍻
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

marcomtb1972 schreef: vr 14 februari 2020, 13:57
RaMoNNeKe schreef: do 13 februari 2020, 17:35


Uhhh ik denk als ik die Nordkette trail heb gepakt, dat ik niet veel meer energie over heb :lol: :lol:
Ziet er behoorlijk demanding uit :winkie: maar zet hem op de wishlist!
Wordt dus eventueel een nachtje pitten in Innsbruck :bier:
Trail is idd demanding, in het begin ook wel intimiderend, maar als de schrik weg is en je durft de remmen weer wat los te laten dan is het een fantastische rit, je komt niet moe terug maar Mega 💪 Pumped 🍻
Volgens mij heb jij een hele vette road trip gehad 8) Had evt ook wel Schladming willen aandoen, maar ligt een beetje uit de route :roll:
Maar thanks voor de tips iig. Ga ik zeker gebruik van maken! :-q :bier:
Ride a bike!
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

RaMoNNeKe schreef: vr 14 februari 2020, 21:20
marcomtb1972 schreef: vr 14 februari 2020, 13:57

Trail is idd demanding, in het begin ook wel intimiderend, maar als de schrik weg is en je durft de remmen weer wat los te laten dan is het een fantastische rit, je komt niet moe terug maar Mega 💪 Pumped 🍻
Volgens mij heb jij een hele vette road trip gehad 8) Had evt ook wel Schladming willen aandoen, maar ligt een beetje uit de route :roll:
Maar thanks voor de tips iig. Ga ik zeker gebruik van maken! :-q :bier:
Was zeker 1 van onze betere roadtrip`s, mede dankzij onze MB Sprinter ( RiP )

Afbeelding

Ride Sleep Repeat :-q :-q
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

Ik ruil de Sprinter graag in voor een lekker hotel :lol:
Ben wat dat betreft wel een luxe paardje :-q en is het meer: ride, drink, sleep: repeat :winkie:

Maar heb er echt veel zin in. Vooral na al dat bagger weer hier op het moment :-{
Ride a bike!
Plaats reactie