Winter tip: La Palma (Canarische Eilanden)

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Dennis Punt
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 11 februari 2018, 15:22
Mijn mountainbike: Pipedream Moxie

Hi,

Ik ben net terug van een week enduro biken op La Palma met www.flowtrailslapalma.com. Echt een aanrader!!!!

Super gevarieerde trails, goede begeleiding van Rodrigo die zich prima aanpast aan het niveau en je daardoor beter laat rijden dan je ooit had gedacht. Reken op (zeer) technische trails met zo'n 3000 mtr dalen per dag over super gave single tracks. Klimmen is beperkt dankzij de shuttle service. Technische support is ook prima en omdat Rodrigo een local is (op La Palma geboren) weet hij prima de weg op en buiten de trails.

Daarnaast heerlijk weer, lekker en goedkoop eten en een gastvrije sfeer.

Transavia vliegt er super voordelig naar toe. Je fiets kan mee voor € 100,- retour of een Norco Range huren voor € 250,- (week).

Al met al een goede bestemming om de Nederlandse modder te ontlopen en alvast op scherp te staan voor het komende seizoen.

Op de site van flowtrailslapalma staan een aantal video's. Waaronder ook de promotie van de nieuwe Orbea Occam.

Beste tijd is oktober t/m mei. Daarna wordt het te warm.

Grt,
Dennis
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Goeie tip, na vorige maand Fuerteventura wilden we een ander eiland bezoeken en dit klinkt goed.
Fuerteventura is echt een kale rots, La Palma is een stuk groener.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Goed om te horen! Deze staat zeker op de todo!

Ik ben in december met een aantal naar Gran Canaria geweest. Daar gefietst met dhguidecanaria’s van Himar Sanchez. Ook een erg goede gids. Local, met local collega die de trailbuilder van het eiland is. Beiden zeer ervaren downhillers. Zij konden La Palma zelf ook aanbevelen dus de volgende keer wordt het La Palma, maar ik kan een ieder zeker Gran Canaria aanraden. De reden dat ik niet voor La Palma koos was het iets lastigere vluchtschema.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Op GC nog schade vd bosbranden?
Geen hinder van omgevallen bomen op de trials, rijden door een grote bbq, dat soort zaken?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Dennis Punt schreef: do 20 februari 2020, 23:36 Daarnaast heerlijk weer
Het kan daar ook best behoorlijk regenen (het is er niet voor niets veel groener dan de andere eilanden daar). Rond januari, februari ook wel eens een orkaantje meegepakt daar, grote rotsblokken kwamen de hellingen af en benzinestations waaiden aan flarden.

Desalniettemin is La Palma inderdaad een prachtig eiland en ligt vol met goede trails.
Gebruikersavatar
nicolai
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: do 4 november 2004, 23:01

Ik kan het alleen maar beamen wat Dennis geschreven heeft.
Wat een geweldig eiland om enduro-trails te rijden, en zeker met de jongens van flowtrailslapalma.com
Zij laten je echt de meest uitdagende en tofste trails van het eiland zien.
Fantastische paden, de optie was eindeloos, steil, snel, vloeiend, rotsachtig, strakke switchbacks, en technische secties (die qua vegetatie heel bijzonder afwisselend is) en de shuttle service is perfect.
Het is altijd leuk om mooie plaatjes van je zelf te hebben ook daar zorgt Rodrigo voor hij heeft altijd zijn foto camera en gopro bij hem hij zorgt ervoor dat je er mooi op staat. Onderstaandesfeer foto's zijn met de telefoon gemaakt maar zodra ik de foto's van Rodrigo hebt ontvangen zal ik ze posten.

Afbeelding

Afbeelding
Als je niet kan graven, ga dan ook niet dirten.
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Ziet er goed uit zeg, as eind Mei gaat ik ook die kant op ( als dochter klaar is met Atheneum examen ) ik zal mijn Spider275 alvast gaan inpakken dan😊
Daniel L.
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1215
Lid geworden op: wo 29 december 2004, 23:16
Mijn mountainbike: Rose Pikes Peak AM

La Palma is inderdaad zeker een aanrader! Ontzettend mooie natuur en gelukkig nog niet compleet overspoeld met roodverbrande Engelsen. Ik ben er een jaar of 3 geleden geweest. Heb toen één dag een bike gehuurd om vanaf het midden van het eiland al vulkaansurfend naar de kust te denderen :-q. Wil zeker nog een keer terug, dus Flowtrails is een welkome tip :-).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Motorrijden is ook hemel op aarde daar overigens :bier:

Afbeelding
Gebruikersavatar
nicolai
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: do 4 november 2004, 23:01

graduzzi schreef: zo 23 februari 2020, 19:27 Ziet er goed uit zeg, as eind Mei gaat ik ook die kant op ( als dochter klaar is met Atheneum examen ) ik zal mijn Spider275 alvast gaan inpakken dan😊
En neem een paar stevige banden mee, die zal je daar zeker nodig hebben. :-q
Als je niet kan graven, ga dan ook niet dirten.
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

Ook ik heb 2 waanzinnige trips gemaakt op La Palma. Kom er graag nog een keer. Ik reed met Angel, een local die vanuit el paso vertrekt https://www.lapalmabikerental.com/ .

Heeft ook package met accomodatie.

Zie ook mooie video van André van MTB Challange.
Plaats reactie