Vakantie tips gevraagd

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

Nieuw bericht staat op pagina twee en gaat over de Vogezen en xc mogelijkheden en tips.

Dit is het oude bericht.
Voor de aankomende zomer vakantie ben ik opzoek naar leuke Mountainbike plekken wat niet te ver van huis is, provincie Utrecht. Mits we weer mogen reizen.
Winterberg, Luxemburg zijn prima reis afstanden.
Ik heb een hardtail en kan erg genieten van trailpark, bikepark en ook wel van de brede mountainbike paden in Winterberg. Ook in Luxemburg, omgeving klein Zwitserland, kan ik prima vertoeven op de routes.
Ik hou van klimmen en technische afdelingen. De routes in Duitsland zijn prima, maar missen de technische afdelingen. Dus ik wil wel eens een andere omgeving uitproberen. Welke plek/land raden jullie aan? Wat qua afstand niet veel verder is dan Winterberg/Luxemburg vanaf provincie Utrecht?

Of is Winterberg het leukst in de afstand waar ik naar opzoek ben?

De ardennen? .franse ardennen? .iets in Duitsland?
Laatst gewijzigd door bijkerk0318 op wo 29 september 2021, 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Onderweg naar Luxemburg kom je natuurlijk langs de Eiffel. Maar daar zul je je routes zelf moeten maken.
Les Hautes Rivieres of Ardennen? Het zijn mooie omgevingen, waar de vaste routes meestal niet zo boeiend zijn maar waar je absoluut wel mooi kunt fietsen.
Als je bereid bent om iets verder te reizen (1 uur, 100km verder dan Klein Zwitserland) zou je naar de Harz kunnen kijken. Daar is ook een Bikepark (of 2 zelfs?). Braunlage.
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

Bram87 schreef: di 12 mei 2020, 10:18 Onderweg naar Luxemburg kom je natuurlijk langs de Eiffel. Maar daar zul je je routes zelf moeten maken.
Les Hautes Rivieres of Ardennen? Het zijn mooie omgevingen, waar de vaste routes meestal niet zo boeiend zijn maar waar je absoluut wel mooi kunt fietsen.
Als je bereid bent om iets verder te reizen (1 uur, 100km verder dan Klein Zwitserland) zou je naar de Harz kunnen kijken. Daar is ook een Bikepark (of 2 zelfs?). Braunlage.
Thnx! Ik ga eens even rondneuzen op google over harz
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Vogezen? 6u rijden, maar een overdaad aan prachtige natuurlijke en technische trails, 2 bikeparks, goed eten en mooie omgeving.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

suravida schreef: di 12 mei 2020, 18:09 Vogezen? 6u rijden, maar een overdaad aan prachtige natuurlijke en technische trails, 2 bikeparks, goed eten en mooie omgeving.
Ja, dacht ik ook. Is een uurtje verder dan Klein Zwitserland (Mullertal) in Luxemburg.
Voordeel vd Harz is dat je maar 1 grens hoeft te passeren. En in de Harz mag je wel biken op smalle paden, in NRW (Eifel) dus niet.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 13 mei 2020, 00:43
suravida schreef: di 12 mei 2020, 18:09 Vogezen? 6u rijden, maar een overdaad aan prachtige natuurlijke en technische trails, 2 bikeparks, goed eten en mooie omgeving.
Ja, dacht ik ook. Is een uurtje verder dan Klein Zwitserland (Mullertal) in Luxemburg.
Voordeel vd Harz is dat je maar 1 grens hoeft te passeren. En in de Harz mag je wel biken op smalle paden, in NRW (Eifel) dus niet.
Over welk stuk van de vogezen hebben jullie het dan? Albestroff? Zie dat dat 156km vanaf Mullerthal is.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Informatie voor de omgeving van La Bresse is waarschijnlijk het makkelijkst te vinden en daarmee het toegankelijkst, maar er zijn fatsoenlijke trails op tig plaatsen in die omgeving. Bikepark zit bij La Bresse (Hohneck) en Lac Blanc...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Ik volg ook even voor tips in de Vogezen. Onder voorbehoud een lang weekend gepland in 2e week augustus in de buurt van Taintrux.
Op trailforks zie ik dat er daar een aantal trails in de buurt: https://www.trailforks.com/region/saint ... on=6.94542

Ik vermoed dus dat je daar redelijk kan fietsen en binnen een half uur (auto) van Lac Blanc en/of La Bresse bikeparks. Vermoedelijk zal het bikepark bezoek worden omdat ik alleen ga fietsen en met oog op de veiligheid is dat wellicht slimmer! Toch is het ook wel leuk om wat natuurlijke trails mee te pakken.
Waar kan ik nog op zoek gaan naar GPS tracks?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Frankrijk = utagawavtt.com
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

suravida schreef: di 12 mei 2020, 18:09 Vogezen? 2 bikeparks
3 bikeparks
Afbeelding
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Oja, die is nieuw idd. Overigens liggen er zonder bikepark ook al 3 hele afdalingen de Markstein af.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Zonder de lift moet je omhoog fietsen... :-{
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Zuid Limburg, de Parkstad routes. :bier: Steun je gelijk de Limburgse economie :wink:
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

Klinkt goed, de Vogezen. Bedankt 👌
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

Jurriaan schreef: wo 13 mei 2020, 15:16 Zuid Limburg, de Parkstad routes. :bier: Steun je gelijk de Limburgse economie :wink:
Dat is ook nog een optie. Een stuk dichterbij dan de vogezen ;)
Plaats reactie