Verbier.

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
twijg
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 11:18
Mijn mountainbike: Trek Slash Project One

Begin Juli staat er een weekend Verbier op de planning. Ik ben hier nog niet geweest dus vraag me af wat de 'must-ride' trails zijn. De 'vertigo' trail staat al op het lijstje :-D . Mijn voorkeur gaat uit naar langere ritten/afdalingen, liefst natuurlijker singletracks. Ja, de bikepark trails zullen voor de hand liggen denk ik maar ben op zoek naar de epische trails. Tips welkom!
Ride it like you stole it!
Gebruikersavatar
Chemini
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: ma 2 november 2015, 20:05
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM HT

In Augustus ben ik ook een paar dagen in Verbier dus ik haak hier ook even aan.

Ik moet nog wel even kijken hoe de zwarte trails in Verbier zich verhouden tot andere bikeparken.
Heb zelf ook al wat gelezen hier en Enduro nr10 bijvoorbeeld schijnt wel heel heftig te zijn. Verwacht een hele lading scherpe switchbacks met grote consequenties. Als het je ding is en je hebt de trial skills is ie wel heel bruut om te doen.

Er staat ook best wat informatie online van het bikepark zelf.

Overzicht van alle trails:
http://www.verbierbikepark.ch/activites_enduro_en.php

Met beschrijving en foto's per trail:
http://www.verbier.ch/en/mtb/mtb-listin ... -tpv0.html
Freediamond87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 12 januari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy C

Informeer anders bij Erik van MTB Verbier. Hij kent het gebied als geen ander.
Gebruikersavatar
twijg
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 11:18
Mijn mountainbike: Trek Slash Project One

Freediamond87 schreef: vr 26 juni 2020, 12:32 Informeer anders bij Erik van MTB Verbier. Hij kent het gebied als geen ander.
Ja, heb ik aan gedacht alleen vond het een beetje 'cheap' om het doen terwijl ik geen gebruik van zijn diensten (althans, deze trip :o ). Maar misschien inderdaad wel de manier om achter de toptrails te komen.
Ride it like you stole it!
Gebruikersavatar
twijg
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 11:18
Mijn mountainbike: Trek Slash Project One

twijg schreef: vr 26 juni 2020, 13:12
Freediamond87 schreef: vr 26 juni 2020, 12:32 Informeer anders bij Erik van MTB Verbier. Hij kent het gebied als geen ander.
Ja, heb ik aan gedacht alleen vond het een beetje 'cheap' om het doen terwijl ik geen gebruik van zijn diensten (althans, deze trip :o ). Maar misschien inderdaad wel de manier om achter de toptrails te komen.
Toch maar een berichtje gestuurd :wink:
Ride it like you stole it!
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Wellicht heeft hij ook nog ruimte om een dagje mee te rijden. Sowieso is er een enduro kaart bij de lbs en waarschijnlijk het liftstation te krijgen, daar ben je wel even zoet mee...
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
twijg
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 11:18
Mijn mountainbike: Trek Slash Project One

Makkelijk schreef: za 27 juni 2020, 08:53 Wellicht heeft hij ook nog ruimte om een dagje mee te rijden. Sowieso is er een enduro kaart bij de lbs en waarschijnlijk het liftstation te krijgen, daar ben je wel even zoet mee...
Thanks, ben inmiddels in contact met Erik. Goed nieuws want er was nog plek in het chalet dus hotel geannuleerd en op naar MTB Verbier :D
Ride it like you stole it!
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

twijg schreef: za 27 juni 2020, 23:11
Makkelijk schreef: za 27 juni 2020, 08:53 Wellicht heeft hij ook nog ruimte om een dagje mee te rijden. Sowieso is er een enduro kaart bij de lbs en waarschijnlijk het liftstation te krijgen, daar ben je wel even zoet mee...
Thanks, ben inmiddels in contact met Erik. Goed nieuws want er was nog plek in het chalet dus hotel geannuleerd en op naar MTB Verbier :D
Ga je geen spijt van krijgen :)
Waar woke is, is vuur
Plaats reactie