XC Oostenrijk en Noord italie, waarheen?

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Bike-chica schreef: vr 10 juli 2020, 16:53 Hi, we zitten nu 11 dagen in Prad am Stilfserjoch en gaan dinsdag verder voor 10 nachten Arco, 6 km boven Riva. Prad was nog onbekend terrein maar we zijn blij verrast. Je kunt hier van alles: enduro, xc reetfietsen en gewoon op het fietspad in het dal. Arco is onze thuishaven. Daar idem dito alles te doen van easy tot heavy.
Op dit moment is slechts een derde van de camping bezet en een handjevol Nederlanders. Merk niks van Corona, slechts kapje 😷 op in de Spar.
Als je maar uit het ziekenhuis van Arco blijft....
Daar is de chirurg ook de plaatselijke slager (en anders om)
Ik spreek uit ervaring :evil:
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Bike-chica
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
Contacteer:

:-{ :o
Vraag mij niet: 'Man er uit of Scott er uit?' :lol: :bier:

https://www.gofundme.com/f/mountainbike-nl
Bike-chica
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
Contacteer:

:-{ :o
Vraag mij niet: 'Man er uit of Scott er uit?' :lol: :bier:

https://www.gofundme.com/f/mountainbike-nl
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Nou wil het geval dat ik vorig jaar in de Dolomieten heb geprobeerd een camper weg te koppen. De camper won en ik mocht een nieuwe fiets uitzoeken, maar ik was zeer te spreken over de medische zorg in het Italiaanse ziekenhuis (Pieve di Cadore). Binnen no-time door de medische molen en daarna in rap tempo de uitslagen. (Geen erg, lichte hersenschudding)
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

bert l. schreef: wo 15 juli 2020, 20:15 Nou wil het geval dat ik vorig jaar in de Dolomieten heb geprobeerd een camper weg te koppen. De camper won en ik mocht een nieuwe fiets uitzoeken, maar ik was zeer te spreken over de medische zorg in het Italiaanse ziekenhuis (Pieve di Cadore). Binnen no-time door de medische molen en daarna in rap tempo de uitslagen. (Geen erg, lichte hersenschudding)
Dan heb jij geluk, of ik ongeluk....
na eerste operatie 's middags voor een wond aan mijn knie 's avonds/'s nachts weer terug naar ander ziekenhuis (Rovereto) omdat er vergeten was een gescheurd bloedvat in de wond te hechten en het verband de nodige cc's aan bloed had opgenomen. Daar werd ook nog wat zand/grind uit de wond gevist en er werd hoofdschuddend gekeken naar de hechtingen en gevraagd of ik het zelf had gehecht :o .
Na thuiskomst bleek ik een ziekenhuis virus opgelopen te hebben die maar moeizaam met antibiotica te verhelpen was én waren de gegevens van een andere patiënt doorgestuurd.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Oeps. Dat klinkt klachtwaardig
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Bike-chica schreef: vr 10 juli 2020, 16:53 Hi, we zitten nu 11 dagen in Prad am Stilfserjoch en gaan dinsdag verder voor 10 nachten Arco, 6 km boven Riva. Prad was nog onbekend terrein maar we zijn blij verrast. Je kunt hier van alles: enduro, xc reetfietsen en gewoon op het fietspad in het dal. Arco is onze thuishaven. Daar idem dito alles te doen van easy tot heavy.
Op dit moment is slechts een derde van de camping bezet en een handjevol Nederlanders. Merk niks van Corona, slechts kapje 😷 op in de Spar.
Ga ik ook naar kijken dan!
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Paar jaar geleden zat ik in Pedaro (iets boven Arco) en heb daar heerlijk gebiked! Keuze(stress;) genoeg:
Afbeelding

Wel flink en steil XC-klimmen, maar ook hele mooie en steile afdalingen. In deze route had ik toen wel graag een droppertje gehad, en het laatste deel ging door een "rivierbedding" (stroompje) heen. Werd nog spannend omdat ik in een onweersbui belandde, dus maar wat ingekort. Je kunt dit rondje tot 90km maken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wel op tijd thuiskomen:
Afbeelding

En de Italiaanse gastheer van ons B&B trakteert je dan met een lokale specialiteit:
Afbeelding

(even reclame maken: https://www.facebook.com/BB-Casa-Zanoni ... 4895285098 ~ en als je gaat, koop wat olijfolie van 'm: de lekkerste single-olivegrove virgin olive oil die je ooit hebt geproefd!)
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

ja die rivier bedding ken ik leuke afdaling zat ook in de Bikemarathon van een paar jaar geleden , ook een keer tegengesteld omhoog dus dan is hij een stuk minder leuk ,
ff de bikemarathon op gpx rijden zeer leuk maar oppassen de natuur veranderd daar nogal eens.
Plaats reactie