Routes rondom Die (Drome Frankrijk)

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
jwolfkamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: vr 17 oktober 2014, 11:44
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2019
Contacteer:

Dank allen voor de reacties. Nadat ik alles had gelezen en bekeken, toch besloten om m'n racefiets mee te nemen i.p.v. de MTB. Voornaamste reden was toch de aard van het terrein en de adviezen om niet alleen te gaan. Eigenlijk geen spijt van de racefiets en het is werkelijk schitterend daar! Tijdens wandelingen wel diverse mogelijkheden voor MTB gezien, dus wellicht later nog eens :-D
Gebruikersavatar
DrLivingstone
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: di 16 september 2003, 08:23
Mijn mountainbike: ..heeft maar 1 been!

Mountainbiken rondom Die, tja wat wil je nog meer weten. De mogelijkheden en routes zijn waanzinnig. Vergeet wat je in de Benelux hebt getrapt en maak je klaar voor het echte werk. Want het MTBen daar is niet voor beginnelingen en angsthazen weggelegd.

De MTB routes lopen over smalle bergpaden rondom Die naar grote hoogte. Het ene uitzicht is er nog mooier dan het andere. Het meest waanzinnige om te fietsen daar is Balcon du Glandasse. Een MTB route voor mensen die veel ervaring hebben en gitzwarte routes niet schuwen. Check de video maar:

https://www.youtube.com/watch?v=zXPsbVNwMpg

Vergeet ook de MTB winkel bij het bruggetje in Die niet te bezoeken. Toffe lui, die je graag van alle info voorzien. Hun reactie toen ik vertelde dat ik het Balcon du Glandasse had gereden was: :o :o :o

Al mijn gereden routes, inclusief foto's, video's en GPX tracks vind je hiero: https://www.mtbtrails.nl/mtb-trails-fr/ ... ken-in-die
Check de foto's en video's en je begrijpt direct waarom het fietsen daar zo tof is!
Laatst gewijzigd door DrLivingstone op zo 18 oktober 2020, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2944
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Mooie site die ga ik eens rustig doornemen.

Ben zelf vaak in Die geweest en helemaal met je eens. Fantastisch gebied, prachtige tochten. Inderdaad sommige stukken zijn technisch, die Fransen zijn absoluut niet van de flauwe. Je moet wel eens van de fiets af. Maar wel super genieten.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
DrLivingstone
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: di 16 september 2003, 08:23
Mijn mountainbike: ..heeft maar 1 been!

Crapton schreef: di 13 oktober 2020, 20:39 Mooie site die ga ik eens rustig doornemen.
Dank! :-D
Plaats reactie