Nauders / Reschenpass.

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Zijn er recentelijk nog forumleden in Nauders / Reschenpass wezen biken ?

Hoe ging / gaat het daar met de corona maatregelen met de uplift, mondkapjes nodig of volstaat een buff zoals op andere bestemmingen.

Heeft er iemand nog een tip voor camping, liefst op loop / bike afstand van een uplift.

We willen misschien in september deze spot aandoen, nog must ride`s / do`s en andere tips ?

Dank, Marco.
Gebruikersavatar
Chemini
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: ma 2 november 2015, 20:05
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM HT

Ik weet toevallig dat @j---esse daar nu zit, hij kan je vast meer vertellen
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Een absolute 'do':
om een uur of 5 het zonnige terras van 'Mein Almhof'' op rollen na een geweldige dag. Daar een paar uur aan een paar halve liters. Binnen aan de pizza, nog een paar halve liters en aftoppen met een Limoncello.
Dan, als je rond middernacht buiten komt, merken dat het én stortregent, het fetsen met zoveel drank op erg moeilijk is én dat je dus 2 kilometer door de regen moet lopen :D
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

👊 cheers 🍻
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

1) Ik ben er in de 3e week van juli geweest, toendertijd (een eeuw geleden naar huidige maatstaven) waren maskers in de lift geen eens verplicht (zal wel op de site van de liftuitbater staan). Waar het zondag toen nog niet verplicht was in het kantoor van de VVV, was het het op maandag wel als ik het me goed herinner. Een mondmasker bij je steken voor winkels e.d. lijkt me tegenwoordig vrij praktisch...

Ik ken de regio niet goed (ben gewoon achter m'n gidsen aan gebold), maar zelfs met volle parking in Nauders was er toen nauwelijks sprake van een rij (in tegenstelling tot Serfaus bijvoorbeeld). Waardoor afstand houden en je eigen bubbel uhhh gondel geen probleem was. Dat lijkt me niet echt toevallig maar meer het gevolg ervan dat de meeste mensen er "touren" en trails niet nagenoeg de kortste route van berg- naar dalstation zijn maar langer zijn en vaak een extra verbindindingsweg kennen waardoor je een hele dag bezig kan zijn en maar 5x de lift gebruikt op een dag in plaats van 5x per uur.


2) Waarschijnlijk is de aanrader de 3-laenderendurotour, maar dan moet je zeker geen hekel hebben aan klimmen; het is zelfs meer dan een pre wanneer je het leuk vindt... Dan mis je wel de Bergkasteltrail, wat met Bunkertrail en Haideralmtrail waarschijnlijk de meer iconische van de regio zijn. Waarbij de laatste helaast voor de laatste 30% afgesloten is ten gevolge van (bosbouw?) werkzaamheden. Valt ook op te delen in 2 rondjes, waarbij je eventueel bij een andere lift parkeert om te voorkomen dat je 7 km puur verbindingsroute rijdt tussen de wielrenners in het dal.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

erwin.burgers schreef: ma 24 augustus 2020, 22:01 Een absolute 'do':
om een uur of 5 het zonnige terras van 'Mein Almhof'' op rollen na een geweldige dag. Daar een paar uur aan een paar halve liters. Binnen aan de pizza, nog een paar halve liters en aftoppen met een Limoncello.
Dan, als je rond middernacht buiten komt, merken dat het én stortregent, het fetsen met zoveel drank op erg moeilijk is én dat je dus 2 kilometer door de regen moet lopen :D
Zonder gekheid.... wij waren er vorig jaar juni om o.a. de Uïna Schlucht te fietsen. Helaas toen nog meters sneeuw waardoor het niet mogelijk was. Alternatief was de middag terras-crashen :bier:
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Thanks Cheeta, die 3 Lander Enduro Tour ziet er inderdaad leuk uit, vrij pittig op 1 dag maar wie weet.

Wat ik zo kan vinden op trailforks + de route kaart op de Nauders site ziet er veel belovend uit aan trails, genoeg trails om een paar dagen te vermaken.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Vorig jaar met een groepje een week geweest. In de Ibex Musikbar hebben ze in ieder geval lekkere burgers en bij Gasthof Zum goldenen Löwen kan je ook erg lekker eten :winkie: De favoriete trails bij ons in het groepje waren zo beetje de Bunker/Etsch trail, Schoneben en Heideralm. Gerry, Kreuzmoos en Elven zijn ook leuk enkel wat korter, Bergkastel vonden de meesten wat minder (natuurlijk nog geen straf :P ).

Alles is wel goed te rijden in een paar dagen. Ik begreep dat momenteel onderste deel van Heideralm zwart afgesloten is vanwege werkzaamheden, geen idee voor hoe lang. Oja voor de lift bij de Mutzkopf trails, eventueel is het niet onverstandig wat vork protectie te hebben vanwege de manier waarop je je fiets ophangt.
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

floris500 schreef: do 27 augustus 2020, 09:50 Alles is wel goed te rijden in een paar dagen. Ik begreep dat momenteel onderste deel van Heideralm zwart afgesloten is vanwege werkzaamheden, geen idee voor hoe lang. Oja voor de lift bij de Mutzkopf trails, eventueel is het niet onverstandig wat vork protectie te hebben vanwege de manier waarop je je fiets ophangt.
Dat onderste gedeelte van de Haideralm was vorig jaar of het jaar daarvoor zelfs al afgesloten. Maar ik zie nu net in Trailsforks dat er onlangs nog ridelogs van zijn. Zou dus weer open (kunnen) zijn.
Ik heb me de vorige keer wel geërgerd aan die gast boven bij de Mutzkopf-lift. Hij was nogal lomp met fietsen en hing ze aan hun zadel op terwijl de dropper gedropt stond. Nou heb ik zelf geen reverb maar een vriend van me wel.
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Michiel schreef: do 27 augustus 2020, 10:38Dat onderste gedeelte van de Haideralm was vorig jaar of het jaar daarvoor zelfs al afgesloten. Maar ik zie nu net in Trailsforks dat er onlangs nog ridelogs van zijn. Zou dus weer open (kunnen) zijn.
Begin deze week was het nog afgesloten volgens het commentaar van iemand dier er nu is, ik heb edoch ook van mensen gehoord dat ze langs de afzetting zijn gegaan...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Michiel schreef: do 27 augustus 2020, 10:38
floris500 schreef: do 27 augustus 2020, 09:50 Alles is wel goed te rijden in een paar dagen. Ik begreep dat momenteel onderste deel van Heideralm zwart afgesloten is vanwege werkzaamheden, geen idee voor hoe lang. Oja voor de lift bij de Mutzkopf trails, eventueel is het niet onverstandig wat vork protectie te hebben vanwege de manier waarop je je fiets ophangt.
Dat onderste gedeelte van de Haideralm was vorig jaar of het jaar daarvoor zelfs al afgesloten. Maar ik zie nu net in Trailsforks dat er onlangs nog ridelogs van zijn. Zou dus weer open (kunnen) zijn.
Ik heb me de vorige keer wel geërgerd aan die gast boven bij de Mutzkopf-lift. Hij was nogal lomp met fietsen en hing ze aan hun zadel op terwijl de dropper gedropt stond. Nou heb ik zelf geen reverb maar een vriend van me wel.
Tussendoor is hij gewoon open geweest, zoals ik al aangaf waren wij er vorig jaar in augustus en was hij open.

Haha ik weet al welke gozer je bedoelt denk ik, die kon soms ook beetje grumpy uit de hoek komen.
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Wij zijn net terug van een weekje Nauders. Echte aanrader en ik schaam me bijna niet eerder een keer geweest te zijn. Heerlijk hoe natuurlijk en "ruig" ze hier de trails maken.

2 van de 4 dagen op natte trails gefietst en zelfs dat was prima te doen.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Zonde, had ik toch ff een oproep in het " lets ride " topic moeten plaatsen afgelopen week.
Ik was daar afgelopen week ook 2 dagen ( dinsdag + woensdag) 1 dag met de fully en 1 dag op de +LTHT.

Was ook mijn 1e kennismaking met de idd heel toffe ruige / natuurlijk aanvoelende trails.
Dinsdag ochtend opgewarmd op de Bergkastel / bunker / Etschtrail en met toen met wat meer vertrouwen ( 2 maanden niet gebiked, lekkere voorbereiding dus... ) de trails in Reschen aangevallen, trails waren niet zo slippery als ik had verwacht na een nacht + ochtend regen, toch ook getroffen met het weer ( strak gepland natuurlijk haha ) donderdag daar vertrokken en vrijdag viel er een pak sneeuw, denk einde bike seizoen daar...

Toevoeging op 30/9. Toch nog 2 foto`s gevonden.
De 1e dag op pad met de spectral, bewolking kon je pakken maar het bleef droog.
Afbeelding
De 2e dag met de hardtail. Bij de trailhead van de bunkertrail.
Afbeelding
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Inderdaad jammer, wij waren ook die twee dagen op pad. Maar tijdens vakanties kijk ik ook niet op het forum, dus... :bier:

Ergens heb ik ook nog vergelijkbare fotos met de wolken/mist van die dag :)
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Ondertussen weer 1 jaar verder, dit jaar ook 1 dag in Nauders / Reschenpass gebiked.

Met de spectral 3 afdalingen gedaan op de Mutzkopf, dat is een berg die tegen Nauders aan ligt.
De open lift is wat traaaaaag, dus het duurt ff maar je krijgt er best toffe trails voor terug.

In onderstaande video een compilatie van de zwarte Elven Trail, flow on top en hoe lager je komt des te steiler en stenig / worteliger het wordt, toffe trail.

https://www.youtube.com/watch?v=milx6rh7mWs
Plaats reactie