Toffe single tracks rond la bresse?

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Simpele vraag denk ik?
Wie heeft er tips voor toffe single tracks rond la bresse? Welke vaste route of gpx bevalt jou? Wij gaan twee dagen op weg terug naar huis van de Alpen spontaan nog even naar de Vogezen.
Dus ken er niets.
In NL fietsen we alles wel (iig Sint Pieter), zijn met 100mm hardtail.
Dus weinig tijd, zouden graag 1 of 2 mooie routes hebben na veel schotterpaden in Oostenrijk.
Wist niet dat routes vinden in het buitenland zo moeilijk kon zijn :lol:
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

https://www.strava.com/activities/2630983166

Dit is allemaal blauw / prima te rijden. Zeker als je een beetje fit bent leuk.

Aan de andere kant van de weg langs de liften is het ook goed. Kijk op trailforks, openmtbmap of koop een IGN map.
Laatst gewijzigd door Makkelijk op do 3 september 2020, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Waar woke is, is vuur
Freediamond87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 12 januari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy C

Het bikepark daar is met een hardtail ook wel te doen. Niet ideaal maar het kan wel.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Makkelijk schreef: do 3 september 2020, 22:00 https://www.strava.com/activities/2630983166

Dit is allemaal blauw / prima te rijden. Zeker als je een beetje fit bent leuk.

Aan de andere kant van de weg langs de liften is het ook goed. Kijk op trailforks, openmtbmap of koop een IGN map.
Super! Fit zijn we wel, rijden drie keer per week op moment, gisteren hier in Oostenrijk ook 1000 hm gereden. hebben we mooi een eerste rondje en weten we waar we verder moeten kijken :-q
Laatst gewijzigd door I_do op vr 4 september 2020, 07:17, 1 keer totaal gewijzigd.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Freediamond87 schreef: do 3 september 2020, 22:06 Het bikepark daar is met een hardtail ook wel te doen. Niet ideaal maar het kan wel.
Bedankt voor de tip! Vriendin is niet zo geïnteresseerd geloof ik, mogelijk dat ik zelf nog even ga spelen dan :winkie:
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

I_do schreef: vr 4 september 2020, 07:14
Makkelijk schreef: do 3 september 2020, 22:00 https://www.strava.com/activities/2630983166

Dit is allemaal blauw / prima te rijden. Zeker als je een beetje fit bent leuk.

Aan de andere kant van de weg langs de liften is het ook goed. Kijk op trailforks, openmtbmap of koop een IGN map.
Super! Fit zijn we wel, rijden drie keer per week op moment, gisteren hier in Oostenrijk ook 1000 hm gereden. hebben we mooi een eerste rondje en weten we waar we verder moeten kijken :-q
Dit is overigens met een lift-enkeltje omhoog in het bikepark. Zelf omhoog rijden is 270 meter extra. Aan het begin (het stuk tussen 2,8 en 4,9km in de rit) zie je een vrij rechte lijn naar de kastelberg, dat zou ik ook niet doen want het is door het gras ploeteren. Het pad langs de bergrand (waar we tijdens de rit even zichtbaar twijfelden) waar we bij 2,8km af gingen en bij 4,9km weer op komen is veel mooier. Het is een vlak, smal rotsachtig wandelpad, niet super-makkelijk en je gaat niet hard en zal af en toe even afstappen maar het is wel erg mooi omdat je op links continu uitzicht hebt!
Waar woke is, is vuur
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Makkelijk schreef: vr 4 september 2020, 07:59
I_do schreef: vr 4 september 2020, 07:14

Super! Fit zijn we wel, rijden drie keer per week op moment, gisteren hier in Oostenrijk ook 1000 hm gereden. hebben we mooi een eerste rondje en weten we waar we verder moeten kijken :-q
Dit is overigens met een lift-enkeltje omhoog in het bikepark. Zelf omhoog rijden is 270 meter extra. Aan het begin (het stuk tussen 2,8 en 4,9km in de rit) zie je een vrij rechte lijn naar de kastelberg, dat zou ik ook niet doen want het is door het gras ploeteren. Het pad langs de bergrand (waar we tijdens de rit even zichtbaar twijfelden) waar we bij 2,8km af gingen en bij 4,9km weer op komen is veel mooier. Het is een vlak, smal rotsachtig wandelpad, niet super-makkelijk en je gaat niet hard en zal af en toe even afstappen maar het is wel erg mooi omdat je op links continu uitzicht hebt!
Dat enkeltje lijkt het me waard, 1000 is ook wel genoeg zeker als we een dag later nog een rondje willen doen...
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Beetje buiten de doos gedacht, iemand tips voor een goede Engels sprekende gids? Die wat mooie paadjes kan combineren met wat rijtips?
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik denk dat een telefoontje naar de lokale mtb dealer de beste aanpak is om die te vinden.
Waar woke is, is vuur
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Gwen Fouche van https://www.guideon.fr/ spreekt goed engels, is een goede gids, en weet veel te vinden, zowel de echte technische shit als ook de eenvoudigere paden.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

baron062 schreef: za 5 september 2020, 10:30 Gwen Fouche van https://www.guideon.fr/ spreekt goed engels, is een goede gids, en weet veel te vinden, zowel de echte technische shit als ook de eenvoudigere paden.
Super! Ik houd er niet van om zo op pad te zijn zonder eerst mijn huiswerk te doen, maar soort spontaan alternatief voor verregenen in Oostenrijk. En dan wil je natuurlijk die twee dagen dat je hebt wel iets moois rijden.

Bedankt weer mannen!
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Nice, laat even weten hoe het was, dan onthoud ik deze gids zeker!
Waar woke is, is vuur
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Makkelijk schreef: za 5 september 2020, 12:31 Nice, laat even weten hoe het was, dan onthoud ik deze gids zeker!
Vandaag ongeveer jouw route gereden, heel mooi, maar niet heel makkelijk. Mijn vriendin was het niet helemaal eens met jouw definitie van "goed te doen" :lol: :tong :-q .
Rondje met de gids zit er waarschijnlijk niet meer in, maar nogmaals bedankt voor de toffe gpx. Ik heb genoten, zonder dat het leip werd!
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

I_do schreef: zo 6 september 2020, 18:53
Makkelijk schreef: za 5 september 2020, 12:31 Nice, laat even weten hoe het was, dan onthoud ik deze gids zeker!
Vandaag ongeveer jouw route gereden, heel mooi, maar niet heel makkelijk. Mijn vriendin was het niet helemaal eens met jouw definitie van "goed te doen" :lol: :tong :-q .
Rondje met de gids zit er waarschijnlijk niet meer in, maar nogmaals bedankt voor de toffe gpx. Ik heb genoten, zonder dat het leip werd!
Goed voor haar skills ;) ;)
Met name de op-en-neer sectie die in 2 richtingen in de GPX zat vond ik technisch best uitdagend. Maar het is zeker geen bikepark of enduro dus het leek me wel haalbaar op een hardtail :bier:
Waar woke is, is vuur
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Makkelijk schreef: zo 6 september 2020, 19:40
I_do schreef: zo 6 september 2020, 18:53

Vandaag ongeveer jouw route gereden, heel mooi, maar niet heel makkelijk. Mijn vriendin was het niet helemaal eens met jouw definitie van "goed te doen" :lol: :tong :-q .
Rondje met de gids zit er waarschijnlijk niet meer in, maar nogmaals bedankt voor de toffe gpx. Ik heb genoten, zonder dat het leip werd!
Goed voor haar skills ;) ;)
Met name de op-en-neer sectie die in 2 richtingen in de GPX zat vond ik technisch best uitdagend. Maar het is zeker geen bikepark of enduro dus het leek me wel haalbaar op een hardtail :bier:
Het was nergens te gek, we hebben wel her en der een stukje gelopen. Ik net zoveel als zij ongeveer, dus ook goed voor mijn skills :bier: . En ik rijd op een fully :winkie:
Plaats reactie