Enduro Red Rocks Luxemburg

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Lavado
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 6 september 2017, 17:39
Mijn mountainbike: Trek remedy 8

Hallo allemaal,

Ik ga van de herfst vakantie (als het doorgaat i.v.m. corona) naar Luxemburg. En ik weet in het mullerthal erg technische trails te vinden. Maar toen zag ik Red Rocks voorbij komen dus mijn vraag is wie weet daar echt technische trails te vinden. En ik zag ook wat van bikepark Esch voorbijkomen bestaat dat nog en waar is dat precies.
Gebruikersavatar
Chemini
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: ma 2 november 2015, 20:05
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM HT

Toevallig zag ik laatst een artikeltje van Trail-addicts voorbij komen over de "red rocks" in Luxemburg.
Als ik hun mag geloven stelt het niet zoveel voor...

https://www.trail-addicts.com/een-bezoe ... luxemburg/
Lavado
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 6 september 2017, 17:39
Mijn mountainbike: Trek remedy 8

Ben er achter gekomen dat je een klein gebiedje de oude mijn zelf dat het daar best wel technische trails liggen. En daar ligt ook een bikepark met drops en gaps etc.
Gebruikersavatar
Chemini
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: ma 2 november 2015, 20:05
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM HT

Oke, dat klinkt nog best aardig!

Mocht je die kant op gaan, laat even weten hoe je ervaringen zijn :-q
Lavado
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 6 september 2017, 17:39
Mijn mountainbike: Trek remedy 8

Afbeelding
Lavado
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 6 september 2017, 17:39
Mijn mountainbike: Trek remedy 8

Zoek dit maar op in google earth of maps met sateliet beeld 49°29'20.31" 6° 0'27.15"
Lavado
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 6 september 2017, 17:39
Mijn mountainbike: Trek remedy 8

Lavado
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 6 september 2017, 17:39
Mijn mountainbike: Trek remedy 8

maar het schijnt wel vervallen te zijn. Maar om dat bikepark/ skill park heen heb je ook nog technische natuurlijke trails
GevaK
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: di 9 april 2019, 21:36

Afgelopen zomer naar de Red Rocks regio geweest, aanrader naar mijn mening! Skill park Little Utah heeft zijn beste tijd gehad, maar heeft nog wel wat leuke features.
Wij hebben daar 2 routes gereden:
Lalléngerbierg-Gaalgebierg: https://www.visitluxembourg.com/en/plac ... engerbierg
Haard-black: https://www.visitluxembourg.com/en/plac ... -dudelange
Lavado
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 6 september 2017, 17:39
Mijn mountainbike: Trek remedy 8

Wat is er nog een beetje intact in het skill park? Klopt dat je daarom heen ook nog technische trails heb? En hoe is de haard black route
GevaK
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: di 9 april 2019, 21:36

Houten features van de foto hierboven waren er in juli niet. Verder is alles er nog; (gap & table) jumps, drops rondom het park.
Haard Black (25km, 500hm) vond ik heel tof, maar Lalléngerbierg-Gaalgebierg (36km, 800hm) nog leuker. Beide gave routes met uitdagende, technische onderdelen. Lalléngerbierg-Gaalgebierg vond ik meer variatie hebben en uitdagendere stukken. Maar ik ben dan ook geen hardcore enduro rijder :wink:
De Trail Addicts video is naar mijn mening overigens geen goede weergave van de complete route.
Lavado
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 6 september 2017, 17:39
Mijn mountainbike: Trek remedy 8

Zou er morgen heen gaan maar moest vanmiddag helaas al vertrekkrm ivm vernieuwd reisadvies Luxemburg
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Doe svp een verslagje als je geweest bent. Ik ben ook wel benieuwd naar deze trails. Leuk te combineren met wat rotsklimmen in een lang weekend.
Lavado
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 6 september 2017, 17:39
Mijn mountainbike: Trek remedy 8

Lavado schreef: wo 21 oktober 2020, 21:25 Zou er morgen heen gaan maar moest vanmiddag helaas al vertrekkrm ivm vernieuwd reisadvies Luxemburg
Maar ben nog wel in Müllerthal geweesr
Plaats reactie