Costa Brava: Palamos

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
geertk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 7 augustus 2015, 19:29
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Als alles mee zit met de Corona perikelen ga ik eind Augustus, begin september met het gezin naar een camping in Palamos. De bedoeling is eigenlijk om de racefiets mee te nemen. Terwijl ik wat routes zat te maken zag ik ineens hoe veel meer mogelijkheden er zijn als je off-road kan gaan (Natuurgebield "Les Gavarres", "Massis de les Cadiretes") en ik begrijp ook dat er veel Mountainbike routes in de omgeving zijn.

Nu twijfel ik er dus over om mijn MTB (XC Hardtail met 100mm veerweg) mee te nemen in plaats van de racefiets. Maar omdat mijn vrouw graag wil dat we 's-middags weer heelhuids weer aan het strand liggen met zijn allen ben ik nog een beetje op zoek naar de aard van de routes daar. Is er iemand bekend in dit gebied die weet hoe deze wegen/paden/routes erbij liggen? :bier:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Geen idee, volgens Google 5 1/2 uur hier vandaan.
Maar XC in Frankrijk en Spanje is wat heftiger dan in NL.

Op wikiloc.com en trailforks kan je vast wel wat info vinden.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
geertk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 7 augustus 2015, 19:29
Mijn mountainbike: Specialized Epic

ThaSingleTrackMastah schreef: za 5 juni 2021, 13:25 Geen idee, volgens Google 5 1/2 uur hier vandaan.
Maar XC in Frankrijk en Spanje is wat heftiger dan in NL.

Op wikiloc.com en trailforks kan je vast wel wat info vinden.
Ja klopt, ik was wikiloc ook al aan het bekijken inderdaad. Ik zal ook eens op trailforks kijken.

Ik heb de indruk dat het nogal gevarieerd is met heel veel bredere gravel paden wegen maar ook wat singletrack, ik ben uiteraard vooral benieuwd naar de staat van dat laatste. En een beetje uitdaging mag op zich ook wel.

In ieder geval bedankt voor de reacties, ik ga met bovenstaande sites en komoot in de hand eens kijken wat voor routes ik kan bakken. :-q
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik heb de indruk dat het nogal gevarieerd is met heel veel bredere gravel paden wegen maar ook wat singletrack
Dan over de gravel paden naar boven en via de singletracks naar beneden.
Ondergrond is meestal steen.
Rotsen, keien en grind.
Lompe voorband en een stevige achterband met kleine nopjes.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
V8HP
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: di 5 februari 2019, 20:49
Mijn mountainbike: Giant Reign1.5 en een Giant NRS-1

Vaak idd brede paden omhoog en hier en daar mooie single tracks naar beneden.
Met Trailforks kom je een heel eind daar.
geertk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 7 augustus 2015, 19:29
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Ik kijk nu voor het eerst pas op trailforks naar aanleiding van jullie tips eerlijk gezegd, ik kende dat alleen van mijn Garmin (NL MTBer dat ik ben, gewend aan voorgekauwde, uitgepijlde routes), :oops: maar dat is wel een hele handige om o.a. de moeilijkheid van de tracks in te schatten en zo een route te plannen zo te zien, bedankt!
V8HP
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: di 5 februari 2019, 20:49
Mijn mountainbike: Giant Reign1.5 en een Giant NRS-1

Bij Massis de les Cadiretes is die kustweg mooi met de racefiets. Zeg maar van Sant Feliu de Guíxols tot Tossa.
Plaats reactie