parallele discussie waar moet je eigenlijk heen voor het mooiste flowy XC werk?

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Petzen in Oostenrijk is 11.5km flow fun.
Hoe beter je hem leert kennen des te leuker hij wordt, en in de buurt nog mooi fietsen ook.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

I_do schreef: vr 6 augustus 2021, 19:57
Classic Biker schreef: ma 2 augustus 2021, 10:23

Als dat zo is, excuses. Maar laat ik het dan anders formuleren, zoekt TS een gebied met liften en aangelegde trails, of meer natuurlijke trails in minder toeristische gebieden?
Alles wat jij noemt staat niet op mijn lijst van criteria, ik wil gewoon lekker fietsen zonder bang te zijn dat mijn vriendin ondersteboven van de berg af stuitert, maar niet alleen brede schotterpaden fietsen :lol:
Dan wil je naar Zweden, Idre Fjäll.

Daar heb ik zelfs mijn vrouw aan het MTB'en gekregen (hele goede verhuur daar, Scott Scales) en zelfs zo ver dat ze er eentje heeft aangeschaft :lol:

Overigens ook met onze 3 pubers gefietst, 14 - 19 (zijn wel alledrie sportief, incl eentje semi prof schaatster). Ze hadden nog nooit op een MTB gezeten. We gingen proef rijden daar op een soort van BMX baan en daarna de routes op. Die variëren van 10 - 25km en zijn kleur gecodeerd. Blauw = flowy, met wat kleine rotsen, lage jumps en hier en daar keien, echter onbezorgd fietsen. Op groen zijn er hier en daar wat (natuurlijke) obstakels. Die vereisen net iets meer inspanning/focus, maar zeker nog te doen.

Er zit een downhill parcours (incl skilift naar boven), die prima met een XC fiets te doen is. Ze verhuren ook downhill fietsen. Maar ik ben gewoon met mijn dochter naar boven gefietst a 5km/u en op de XC'er naar beneden gekacheld 8)

Vergezichten genoeg (je ziet Noorwegen op 10km liggen). En er is zelfs voldoende horeca.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Nogmaals dank voor de inspiratie en tips, zullen ook zelf aan de bak moeten en wat van de voorgestelde plekken proberen :-q . Alhoewel ik mijn vriendin er ook wel voor aan zie toch nog een keer fully bij te kopen, dan wordt er ook weer meer mogelijk :winkie:
Plaats reactie