parallele discussie waar moet je eigenlijk heen voor het mooiste flowy XC werk?

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Ik stoot toch steeds bij de meeste "buitenlanden" op de keuze: brede saaie paden, of hele steile technische paden. Mijn eigen skills op die laatste wordt aan gewerkt. Maar waar moet je nu eigenlijk zijn voor de gaafste flowy parkoersen als plekken als de Utrechtse of Sallandse heuvelrug, het rijk van Nijmegen en dergelijk favoriet zijn?

Waar is het mooier, groter, maar niet per se veel gekker? Lekker eten en mooie vergezichten ook vereist :bier:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Livigno, daar hebben ze de flowtrails uitgevonden. Ook genoeg technische trails, maar ook hele vette flowtrails. Rollercoaster vanaf Carosello is een soort Harry Slinger, maar dan met iets van 800 hoogtemeters. Qua uitzichten zit je ook wel goed, en naast een heleboel puike restaurants (want Italië) zit er ook een briljante bar/restaurant onderaan de lift van de Mottolino. Perfecte plek om met de ondergaande zon en een Spritz sterke verhalen uit te wisselen. :-q

(Hm, volgens mij heb ik heimwee :-{)

Edit: ik in de achtervolging op Jamis Diablo op de Rollercoaster: https://youtu.be/sWwoXO-qrws
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

suravida schreef: ma 12 juli 2021, 20:41 Livigno, daar hebben ze de flowtrails uitgevonden. Ook genoeg technische trails, maar ook hele vette flowtrails. Rollercoaster vanaf Carosello is een soort Harry Slinger, maar dan met iets van 800 hoogtemeters. Qua uitzichten zit je ook wel goed, en naast een heleboel puike restaurants (want Italië) zit er ook een briljante bar/restaurant onderaan de lift van de Mottolino. Perfecte plek om met de ondergaande zon en een Spritz sterke verhalen uit te wisselen. :-q

(Hm, volgens mij heb ik heimwee :-{)
Je weet het wel te verkopen :lol: . Nog camping tips in de buurt om het af te maken?
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Of Polen grensgebied met Tsjechië:
viewtopic.php?t=110379
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Buiten de EU kan je ook nog naar de 7Stanes in Schotland met onder andere de Spooky Woods afdaling in Glentress: https://youtu.be/6GtiY9zCR1c
Of https://youtu.be/4PE-TLw3bUk
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mijn mooiste tot nu toe is de Hackleberg trail In Saalbach Hinterglemm

https://www.youtube.com/watch?v=JJyX247bgRg

Mooi en neit te lang drone filmpje van het deel boven de boomgrens,
Ik vind dan de stukken in het bos minstens zo mooi en iets technischer

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Johangr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 260
Lid geworden op: wo 27 mei 2015, 23:09

Heckler40 schreef: ma 12 juli 2021, 22:49 Mijn mooiste tot nu toe is de Hackleberg trail In Saalbach Hinterglemm

https://www.youtube.com/watch?v=JJyX247bgRg

Mooi en neit te lang drone filmpje van het deel boven de boomgrens,
Ik vind dan de stukken in het bos minstens zo mooi en iets technischer

Enjoy!!
Zeg dat wel Enjoy
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooi filmpje, en idd een heel mooie trail.
Hoewel de Hackleberg natuurlijk echt wel is "aangeharkt" heeft 'ie toch een natuurlijke flow en uitstraling behouden.
Geen aangestampte bmx baan, maar ook geen onverwachtse verrassingen van moeder natuur.
Gewoon onbezorgd genieten.

Maar in het kader van dit topic, het is slechts 1 vd trails in Saalbach-Hinterglemm / Leogang.
De andere trails zijn anders. Ook leuk, soms/vaak ook veel pittiger, maar in ieder geval anders.
Dus als je alleen voor de Hackleberg komt...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 12 juli 2021, 23:47 Dus als je alleen voor de Hackleberg komt...
Wie zegt dat dan? 8)

Ze hebben van alles wat, maar deze is wel DE flowy XC track daar, en dat is de vraag. Er zijn ook nog een paar mooie natuurlijke XC trails die niet met bordjes zijn aangegeven. Lift omhoog, langs de berg Hinterglemm voorbij, stukje klimmen en dan als beloning mooie ietsje ruigere en minder strak onderhouden trails. Sweet. (met dank aan de pensionhoudster)

@TSTM heb je zelf niet een gouden tip in de Spaanse Pyreneeen of de Picos de Europe, of zijn die te steil?
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

De 'Panorama Trail' is ook behoorlijk flowy, met veel aangelegde kombochten, voorspelbare ondergrond, niet steil, etc.
Saalbach-Hinterglemm-Leogang heeft alles wel.
(Voor de 'fietsers' onders ons ( :winkie: ), je kunt er ook eerst gewoon helemaal omhoog fietsen... en dan als beloning lekker afdalen... dus zelfs de XC-ers en marathonisti kunnen er een ei kwijt, ook zonder liftgebruik is het er evt leuk).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

aurelius schreef: di 13 juli 2021, 13:12 De 'Panorama Trail' is ook behoorlijk flowy, met veel aangelegde kombochten, voorspelbare ondergrond, niet steil, etc.
Saalbach-Hinterglemm-Leogang heeft alles wel.
(Voor de 'fietsers' onders ons ( :winkie: ), je kunt er ook eerst gewoon helemaal omhoog fietsen... en dan als beloning lekker afdalen... dus zelfs de XC-ers en marathonisti kunnen er een ei kwijt, ook zonder liftgebruik is het er evt leuk).
Ja ik vind zelf naar boven toch wel echt meerwaarde. Ben ik vorig jaar toch niet op de goede plekken in Oostenrijk geweest...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Heckler40 schreef: di 13 juli 2021, 12:55
ThaSingleTrackMastah schreef: ma 12 juli 2021, 23:47 Dus als je alleen voor de Hackleberg komt...
Wie zegt dat dan? 8)

Ze hebben van alles wat, maar deze is wel DE flowy XC track daar, en dat is de vraag. Er zijn ook nog een paar mooie natuurlijke XC trails die niet met bordjes zijn aangegeven. Lift omhoog, langs de berg Hinterglemm voorbij, stukje klimmen en dan als beloning mooie ietsje ruigere en minder strak onderhouden trails. Sweet. (met dank aan de pensionhoudster)

@TSTM heb je zelf niet een gouden tip in de Spaanse Pyreneeen of de Picos de Europe, of zijn die te steil?
Ik bedoel als je naar Saalbach komt met het idee dat alles is als de Hackleberg, dan kom je bedrogen uit.
En het topic ging over flowy xc.
Je hebt er natuurlijk ook de Panorama en die andere waarvan ik de naam ff kwijt ben, maar die zijn aangelegd, aangestampte gravel.
Verder kan je vanaf de Asitzlift naar het Glemmtal over een wandelpad. Erg mooi.
Bij het stuwmeertje linksaf het gravel verlaten. Dat heeft behoorlijk wat flow, maar is eigenlijk verboden.
De trails van jouw pensioenhoudster heb ik ook gereden.
Mooi, maar zelf klimmen, das toch lastig als je een liftkaart op zak hebt.

Flowy xc hier in Spanje nog niet vaak tegen gekomen, maar ik heb nog weinig andere plekken bezocht.
Bij Higueruelas zijn een paar mooie trails met flow en een bikaparkje.
Spanje is best groot, dus de afstanden naar de div gebieden zijn eigenlijk te groot voor een weekendje.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Wat ik erg leuk vond, als ook-XC-klimmer (geen snelle):
Van Hinterglemm naar Saalbach, door Saalbach, en Saalbach weer uit langs het riviertje, over de 'Saalbachpromenade' (fiets/wandelpad langs het water).
Dan bij Jausern rechts, het zijdal in, geleidelijk wat klimmen.
Dan bij Rammern Alm rechts steil omhoog en echt lang klimmen, voorbij de Limbergalm 1700hm, naar de top van de Schattberg-West, 2100hm.
Dan lekker relaxen als je Hacklbergtrail afdaalt, die gaat over in de Buch Egg Trail, en zo ben je weer in Hinterglemm :-q .
https://www.saalbach.com/en/tour/hacklb ... 02107#dm=1.

Maar een rondje Big Five met liften is ook niets mee, het heeft allemaal zijn charmes.
Naar de top fietsen is kicken want een echte zware conditionele beproeving, het dalen is kicken want.... nou ja, het is dalen he :tong .
De combinatie vind ik wel ultiem.

Maar goed... flow-trails, daar ging het over...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

ThaSingleTrackMastah schreef: di 13 juli 2021, 15:30Flowy xc hier in Spanje nog niet vaak tegen gekomen, maar ik heb nog weinig andere plekken bezocht.
Bij Higueruelas zijn een paar mooie trails met flow en een bikaparkje.
Is flowy met rollers & tables niet een beetje naar het zuiden (vanaf Valencia)...?
(Fenasosa, line 55)
h
Alleen is Valencia al zo'n *** eind.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Livigno, Mekka van Flow Trails (en gelukkig ook nog heel veel andere opties)

https://www.youtube.com/watch?v=QyG5msp56HM
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie