Bourg Saint Maurice: Les Arcs / La Plagne / Tignes / Val d'Isere

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

ReinierT schreef: za 7 augustus 2021, 16:50 Naast Dubbel Header vond ik de Jackson Loop een vd mooiste trails tijdens Enduro2.

Double Header is erg technisch met de switchbacks, wortels en rotsen. Jackson Loop landschappelijk mooi en afwisselend. Erg steil ook soms. Terugkomen naar Pessey was wel even zoeken. Moet extra sta liftje pakken en wat omhoog fietsen door dorp.

Op site van Enduro2 staan nog de trails van event, ook die van dag 2 waarbij Jackson Loop de bonus trails was. Zie kaartje en gpx
https://enduro2.fr/wp-content/uploads/2 ... 1715_n.jpg
https://drive.google.com/file/d/1mdGxvE ... sp=sharing

Have fun en laat maar weten of t wat was.
Ik denk dat die Jackson loop speciaal voor de enduro2 was opengesteld. Als ik het goed heb duikt hij ongeveer bij Woodstock het bos in, maar daar stond nu een duidelijke fiets/wandel scheiding. We hebben ‘m (denk ik) wel gewandeld vanaf het topstation van de Grizzly naar dat kerkje halverwege. Op jouw kaart lijkt de trail ook langs die kerk te komen.
En de trails die met de enduro2 niet konden ivm sneeuw kon ik wel rijden dus was er ook meer keuze hoger op de berg. Prachtig gebied en wat je zegt over landschappelijk is zeker waar. Ik had het idee dat niet veel mensen de trails rond de Grizzly reden omdat het net wat buiten de populaire stukken ligt maar de uitzichten en juist die rust maakte het boven vallandry wel echt mooi
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 907
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Jackson’s is altijd te rijden, niet alleen tijdens de events. Gedeelde trail met wandelaars. Maar geen idee waarom je daar zou gaan wandelen, niet bepaald het leukste pad… maargoed iedere zijn ding.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

DuReal schreef: vr 20 augustus 2021, 13:25 Maar geen idee waarom je daar zou gaan wandelen, niet bepaald het leukste pad… maargoed iedere zijn ding.
Dan neem je het echt serieus met een track walk...😋
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

DuReal schreef: vr 20 augustus 2021, 13:25 Jackson’s is altijd te rijden, niet alleen tijdens de events. Gedeelde trail met wandelaars. Maar geen idee waarom je daar zou gaan wandelen, niet bepaald het leukste pad… maargoed iedere zijn ding.
Dat trail altijd open is, dat lijkt me ook.
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Bram87 schreef: za 7 augustus 2021, 16:50 Als ik het goed heb duikt hij ongeveer bij Woodstock het bos in, maar daar stond nu een duidelijke fiets/wandel scheiding. We hebben ‘m (denk ik) wel gewandeld vanaf het topstation van de Grizzly naar dat kerkje halverwege. Op jouw kaart lijkt de trail ook langs die kerk te komen.
Start is stuk boven dat kerkje.
Vanaf die nieuwe Grizzly lift ga je na uitstappen naar rechts. Je moet eerst over een nogal steile piste recht omlaag en hierna linksaanhouden. Zelfs heel licht omhoog fietsen. Ze hebben daar bij het uitkijkpunt een houten vlonder gebouwd met wat ligstoelen. Daar ga je links langs en dan door een Alpen weiden landschap op en af. Gpx is wel essentieel, want er zijn veel opties.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Ja we zijn inderdaad langs die houten stoeltjes gewandeld vanaf dat steile stukje naast de lift. Dat pad wat jij bedoeld komt redelijk dicht naast dat kerkje weer het bos uit denk ik. Mooi bos ja, super steil en mooie uitzichten op die bergrug aan de overkant. En dan zul je idd die gekke kooi-liftjes weer omhoog moeten pakken uiteindelijk om weer bij de grizzly te komen. Leuk voor de volgende keer!
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Bram87 schreef: vr 20 augustus 2021, 19:18 Ja we zijn inderdaad langs die houten stoeltjes gewandeld vanaf dat steile stukje naast de lift. Dat pad wat jij bedoeld komt redelijk dicht naast dat kerkje weer het bos uit denk ik. Mooi bos ja, super steil en mooie uitzichten op die bergrug aan de overkant. En dan zul je idd die gekke kooi-liftjes weer omhoog moeten pakken uiteindelijk om weer bij de grizzly te komen. Leuk voor de volgende keer!
Exact :-q
En met de fiets in dat gekke kooiliftje is een mooie belevenis
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Ik ga komende week naar Tignes en wilde de racefiets meenemen, maar twijfel toch over MTB (Lux trail met 120mm veerweg). Wat ik hier lees over MTB in de regio is vooral downhill (klinkt ook heel gaaf trouwens).

Is er in Tignes en omgeving ook goed te mountainbiken? XC, Enduro? (Met een lift omhoog en een mooie afdaling prima, maar niet té ruig voor mij).
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Intussen kan ik mijn ervaring delen; Tignes lijkt niet goed te gravelen (misschien als je paden zoekt maar anders zie ik weinig alternatieven voor de schotterwegen naar de vele liften die saai en stijl zijn). XC is hier ook niet goed mogelijk. Wel hele mooie wandelpaden waar je goed zou kunnen fietsen maar niet mag (en ik ook niet zou willen ivm veel wandelaars). Downhillen daarentegen; fantastisch! 2x een bike gehuurd en super mooie trails. Goed verzorgd, goed aangegeven en op alle niveaus. Met de Tignes pas kun je ook naar Val d’Isere wat prachtig fietsen is. Mijn eigen carbon fiets en wielen waren op deze trails niet veel waard geweest overigens…
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

DaanCramer schreef: do 22 juli 2021, 13:09 ter info

De funiculaire (treintje) is stuk en zal naar verwachting deze zomer niet meer open gaan. Je moet nu met de bus en aanhanger naar boven. Bus gaat niet zo vaak en fietsen op de aanhanger is een beetje een drama.

Verder is Les Arcs super leuk om te fietsen! Kom net terug van een weekje Enduro2.
Net weer terug uit Les Arcs/ La Plagne

@2023 Funiculaire werkt weer. Is voor wandelaars gratis. De bussen tussen de diverse Arcs dorpen zijn ook gratis en kun je de fiets achterop hangen.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

hoe was het weertje rond BSM?
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Weertje was goed, 30--35C. Overdag boven in de airco en in de avond een terrasje pakken in BSM.
Plaats reactie