Camping Les Rives du Lac in Veynes (Provence)

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
ronvdvoort
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 3 januari 2016, 08:46

Deze zomer zijn we met de caravan op vakantie geweest in Veynes op camping Les Rives du Lac. Hoewel ik eigenlijk een beetje klaar was met mountainbiken in Frankrijk vanwege te lastige parcoursen en plotselinge wandelpartijen tijdens de ritten had ik toch besloten om nog een keer de mountainbike mee te nemen op vakantie (naast de racefiets).

De eigenaar van de camping neemt de campinggasten 2 keer per week mee op een mountainbike rit. Deze ritten zijn werkelijk fantastisch. Vaak worden de fietsen op de aanhanger gezet en wordt er ergens op een mooi locatie in de bergen gestart met de rit. De ritten zijn uitdagend maar ook prachtig. Op deze manier heb ik veel van de omgeving kunnen zien.

Als je op zoek bent naar een camping voor een mountainbikevakantie is dit zeker een aanrader.

https://camping-lac.com/nl/

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door ronvdvoort op ma 30 augustus 2021, 16:23, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Ja!
3 jaar geleden ook geweest. Echt top geregeld. Wij hebben eerst een normale mtb gehuurd met de gids, zijn naam ben ik even vergeten.
Een paar dagen later een hele mooie tocht gemaakt met een electrische fully. Super ervaring en we willen hier nog een keer naartoe.
fleche
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 10 februari 2005, 11:13
Mijn mountainbike: Kona Rove St 2016, Kona Big Honzo 2017

In 2014 geweest inderdaad fijne camping, de vakantie dat ik me realiseerde dat ik weer wilde mountainbiken.
Gebruikersavatar
DrLivingstone
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: di 16 september 2003, 08:23
Mijn mountainbike: ..heeft maar 1 been!

Die omgeving rondom die camping hoort bij de Haute Alpes en ligt op een kleine afstand van Gap. Waarbij rondom Gap een enorm mountainbikestelsel van gemarkeerde MTB-routes ligt. En inderdaad, het is er prachtig!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

@ ronvdvoort, je foto's zijn niet zichtbaar omdat ze op een plek staan waar "wij" geen toegang tot hebben ;-)
Je moet ze op een openbaar toegankelijke locatie zetten, Pinkbike of Postimage worden bijvoorbeeld vrij veel gebruikt hier.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
ronvdvoort
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 3 januari 2016, 08:46

kermit schreef: ma 30 augustus 2021, 15:50 @ ronvdvoort, je foto's zijn niet zichtbaar omdat ze op een plek staan waar "wij" geen toegang tot hebben ;-)
Je moet ze op een openbaar toegankelijke locatie zetten, Pinkbike of Postimage worden bijvoorbeeld vrij veel gebruikt hier.
@kermit, Bedankt voor de tip, als het goed is moeten ze zo wel zichtbaar zijn.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Yep, ik zie ze nu.
Daar krijg je wel zin om te fietsen van :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie