Camping trip / reizen in Oostenrijk in september 2021.

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

We zijn voornemens om een korte biketrip te doen door Oostenrijk.
Nu is niet iedereen in ons reisgezelschap gevaccineerd, met een test op zak bereiken we Oostenrijk wel en vinden we wel een plekje op een camping. Onze vraag is:
Zijn er forumleden die recente ervaring hebben met het reizen door Oostenrijk, en ervaren die problemen als er niet gevaccineerden in hun groep zitten, bijv met toegang tot een camping / horeca / gondels / winkels ?
Gaan de niet gevaccineerden constant te testen zodat je eventueel een test kan tonen of hebben ze testen mee voor nood ?
Wordt er uberhaud wel gevraagd om een vaccinatie / testbewijs op de camping / horeca etc.
Hoor graag wat recente veldervaringen, gr Marco
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

Vorige maand in Oostenrijk geweest en op 1 keer na is overal in de horeca wordt gevraagd naar recent test/vaccinatiebewijs en gegevens achter te laten of via Whatsapp in en uit te checken. ook die eenzame hut boven op de berg.

Liftjes (wandelen, fiets) vroegen ze er niet om. Maar wel weer als je daar op het terras gaat zitten.

Campings ook bij check in tonen bewijs.

Zwembad ook tonen bewijs.

Google even op 3g bewijs Oostenrijk.

Leven is makkelijker met een (1) inenting +21 dagen in Oostenrijk :D
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Thanks Emeel.
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

emeel schreef: za 4 september 2021, 14:23 Vorige maand in Oostenrijk geweest en op 1 keer na is overal in de horeca wordt gevraagd naar recent test/vaccinatiebewijs en gegevens achter te laten of via Whatsapp in en uit te checken. ook die eenzame hut boven op de berg.

Liftjes (wandelen, fiets) vroegen ze er niet om. Maar wel weer als je daar op het terras gaat zitten.

Campings ook bij check in tonen bewijs.

Zwembad ook tonen bewijs.

Google even op 3g bewijs Oostenrijk.

Leven is makkelijker met een (1) inenting +21 dagen in Oostenrijk :D
Zelfde ervaring hier.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Burco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 29 september 2017, 14:16
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4

Mijn zoon was mee dit jaar naar Oostenrijk en nog niet volledig ingeent. Hij kreeg elke 48 uur een gratis sneltest in het hotel en vervolgens een linkje opgestuurd met een QR code die je overal kon laten zien.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ben er net 2 weken geweest, met een week tussenpauze: bij nagenoeg alle restaurants, terrasjes, hotel is de eerste vraag: 'Gevaccineerd? Mag ik je bewijs zien?' (dan wel handig, die internationale QR code). In winkels werd niets gevraagd, liften idem. In de liften mondkapjesplicht.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

Ik heb dezelfde ervaringen
Over het algemeen wordt er relax mee omgegaan.
In de lift mondkapje op, zodra de gondel het dalstation uit is vraagt de helft van de mensen of je het goed vind als ze hem weer afdoen.

Bij campings, restaurants en grensovergangen wordt er wel naar een vaccinatie of test bewijs gevraagd.

Als je op een plek zou blijven en zelf kookt is het geen probleem, maar als je rondreist en uit eten wil dan zal je regelmatig moeten testen.
Ik weet niet of ze je zelf meegebrachte testen accepteren of dat je hier officiele testen moet gaan regelen.
Ik zie wel overal teststations, maar daar staat een groot bord bij dat het alleen op afspraak is.

Het lijkt me een hoop gedoe.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

1) Camping werd gevraagd en wilden ze het ook zien van iedereen...

2) Restaurant werd gevraagd, maar werd je eigenlijk geloofd op je blauwe ogen (en ik heb geen eens....).

3) Terras ergens langs de trail werd eigenlijk geen enkele vraag gesteld.

4) Liften is allemaal mondkapjes in/bij de liftstations (in de gondels waar je met je bubbel inzit, zie je dat ze afgezet worden), ook rustige stoeltjesliften. Elders kwam je bij stoeltjesliften waar je eigenlijk met niemand interactie hoefde te hebben (en er niet meer dan een overkapping was waar je instapte), er nog wel mee weg gewoon je fullface op te houden en erg ruim afstand te houden...

(iedereen was overigens volledig gevaccineerd, dus geen idee mbt testen)
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Dank voor alle reacties, we hebben zo een mooi beeld gekregen.
We gaan ons nog maar eens beraden, voor degene zonder vaccinatie kan het nog een heel gedoe worden met testen etc.
Het plan was om 3 a 4 spots aan te doen, misschien kiezen om 1 uitvalbasis te zoeken met test locatie / mogelijkheid in de buurt, en vandaar uit dag trippen te doen, nou in ieder geval stof tot nadenken / uitzoeken....
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Mocht een officiële test positief zijn, dan moet je twee weken in speciale quarantaine in Oostenrijk. Mag je dus niet naar huis. Staan heel hoge boetes op.
Dus het kan een idee zijn om te bedenken of je die twee weken kan veroorloven
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Dat zou idd ook nog kunnen gebeuren, merci voor de aanvulling :-q
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Op de heenreis enkele weken terug zag ik Duitse controle net de tunnel bij Maus. Dit is waar de 7 begint/eindigt. Alle verkeer werd via een parallelweggetje omgeleid. Toen ik daar zelf een paar dagen later terugkwam, stond er ook Polizei maar kon ik gewoon doorrijden.
Ja, doei !
Plaats reactie