Ierland - Cork/Ballyhoura

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Mijn zwager woont sinds kort in de buurt van Cork. Iets noord-westelijker. Begin april die kant op met wat vrienden. Iemand wel eens daar wezen biken, en eventueel tips?

Dit schijnt goed/aardig te zijn:
https://visitballyhoura.com/explore/gar ... -bike-loop
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Interssant, mijn vader woont dicht bij Sligo bij zijn vriendin met ezels https://www.donkeys.ie/index.htm en we hebben hem sinds de corona niet meer gezien. We waren al van plan hem binnenkort weer op te gaan zoeken. Wel een leuk idee om dit te combineren met wat locale trails. De omgeving is in ieder geval prachtig.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Ookeenfietser
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 11 januari 2020, 22:36

HarrySlingerLove schreef: di 15 februari 2022, 22:03 Mijn zwager woont sinds kort in de buurt van Cork. Iets noord-westelijker. Begin april die kant op met wat vrienden. Iemand wel eens daar wezen biken, en eventueel tips?

Dit schijnt goed/aardig te zijn:
https://visitballyhoura.com/explore/gar ... -bike-loop
Hier ben ik afgelopen zomervakantie 2 dagen geweest.

Er zijn 3 skill rondjes van +- 1km die wel redelijk uitdagend zijn en ik persoonlijk het leukst vind.
Daarnaast zijn de grotere routes vooral veel easy singletracks. Niet erg lastig, vooral veel flow.
De grotere lussen worden als veel moeilijker aangegeven, maar die zijn behalve het iets andere uitzicht niet echt de moeite waard. Daar wordt het steeds minder singletrack vs dirt roads.

De weg terug richting de parkeerplaats lag al een enorme knikkerbaan afdaling met hoge bochten en daar waren ze bezig om die verder uit te breiden.

Als mooie, niet te steile en niet te lastige flowy singletracks je ding zijn is dit gebied voor 2 dagen prima te doen. Veel langer zou ik het niet utihouden, voornamelijk omdat je elke keer hetzelfde begin en eindstuk fietst.
Marz45
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 545
Lid geworden op: za 6 oktober 2012, 19:21
Mijn mountainbike: YT Izzo Blaze
Contacteer:

Paar jaar geleden ben ik er wezen fietsen en ik vond het wel een leuke spot met aardige trials.
Wat "Ookeenfietser" al schrijft, niet super spannend wel leuke flow trails.
Is leuk voor max een dag of 2, ik heb er toen een fiets gehuurd en dat was een prima verzorgde bike.

Ballyhoura ligt overigens net niet in county Cork, maar in Limerick :-D
Ballyhoura is nog een uurtje rijden vanaf Cork.
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

We zijn er ook maar 2 dagen, dus dat scheelt!
Plaats reactie