Sospel - Alpes Maritimes

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Dennis Punt
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 11 februari 2018, 15:22
Mijn mountainbike: Pipedream Moxie

Heeft iemand tips voor een enduro vakantie week in de Alpes Maritimes? Het lijkt me een fantastische omgeving maar er is zoveel keuze.....

Ik ben op zoek naar een week rijden met shuttles op zoveel mogelijk natural trails en (semi) hooggebergte. Eventueel met een trektocht oid in de mix.

Tot nu toe deze bedrijven gevonden:
MTB Enduro Shuttle Sospel and Breil (vttmtb.com)
Trip VTT Enduro Best of Mercantour | 1001sentiers

Voorkeuren / ervaringen?

Grt,
Dennis
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 907
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Jazeker, ik kom er regelmatig. Het is er fantastisch.

Goed idee om je er te laten gidsen: de trails zijn erg gevoelig voor de juiste condities afhankelijk van hoe vaak ze recent gereden/onderhouden zijn. Je hebt goed huiswerk gedaan; 1001 sentiers is de Alpes Maritime expert. In Sospel/Roya is Ash Smith (Ride Sospel) je man ter plaatse. Maar ik zou geen hele week in Sospel gaan zitten. Sospel heeft wel de grootste concentratie trails. De mogelijkheden op andere plekken zijn wat meer gefragmenteerd. Maar das met 1001 sentiers geen probleem, die kennen alles.

Deze Ash (trans Provence) organiseert dit jaar de Stone King Ralley - vooralsnog als wedstrijd maar er zou ook een guided trip optie komen. Die kan ik aanbevelen: de route is fantastisch en zeer gevarieerd.

Overweeg ook zeker Liguria (Italiaanse Alpes Maritimes). Mijn inziens is het daar nog wat vetter dan aan de Franse zijde. Bijvoorbeeld een aantal dagen Molini di Triora (Luca/Atipico), San Remo en Colle di Nava. Atipico of RAD rides/René hebben denk ik ook een weekvullend programma in deze regio.
Dennis Punt
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 11 februari 2018, 15:22
Mijn mountainbike: Pipedream Moxie

1001 sentiers was al helemaal volgeboekt dus uitgeweken naar VTTMTB Mercantour. Echt een aanrader! Goede service, airport pick-up goed geregeld en super gave trails!!!

Ik heb al op veel plekken in de Alpen, Pyreneeën, La Palma, Schotland gereden maar de Alpes Maritemes staan in mijn top 3! Wel echt voor ervaren en technisch goede rijders al zullen er vast ook wel XC paadjes zijn. Wij hebben meer enduro gereden en dat was af en toe echt pittig! Op instagram en facebook staan bij VTTMTB Mercantour de foto's.

Francois, de eigenaar en gids, voelt de groep goed aan en doet echt zijn best om de mooiste trails van de Alpes Maritimes te laten zien. Wij hebben op meerdere plekken gereden en overnacht en hadden in oktober nog fantastisch weer met een laatste afdaling eindigend op het strand van Menton.
Plaats reactie