Goldseetrail, Stelviopass

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Iemand deze trail onlangs gereden? Komt volgens mij in Prato uit.
Ik heb hem een jaar of zeven geleden gereden maar het was nogal matig gemarkeerd, misschien nu beter?

Ik ga er volgende week eens overheen shredden😎
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Ik heb daar een wandeling gemaakt super indrukwekkend gebied!

Als ik het goed onthouden heb was het niet toegestaan om te fietsen op de trail op de drukste momenten (overdag) maar daar zou ik me zomaar in kunnen vergissen

Op Trailforks te vinden?
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Inderdaad zou je vroeg moeten starten om het legaal te houden. Op Trailforks staat ie wel op ja, maar om nu bij iedere splitsing te stoppen om op je app te kijken is ook wat. Vandaar de vraag of het de laatste jaren beter is aangegeven.
DH XC
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 21 maart 2007, 18:52
Mijn mountainbike: Canyon spectral, lapierre xr729

Hier een aantal weken geleden geweest.
Goldseetrail mocht je tussen 9:00 en 16:00 niet met de fiets berijden.
Was vanaf de stelvio tot aan de Furkelhutte.
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Thanks
Gebruikersavatar
M.T.B.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: do 7 juli 2016, 09:44

Heeft iemand toevallig ook vanuit Prato een beklimming naar de top van de Stelvio gedaan anders dan over het asfalt?
Muddy Fox, Norco Pinnacle, Verlicchi, Pro-Flex 656 en 856, Giant Coldrock en Stonebreaker, Specialized Rock Hopper, Giant Talon, Canyon Neuron, Nukeproof Digger, Canyon Neuron, winter bike Bulls Copperhead ( dochterlief Schouten).
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

DH XC schreef: zo 31 juli 2022, 12:50 Hier een aantal weken geleden geweest.
Goldseetrail mocht je tussen 9:00 en 16:00 niet met de fiets berijden.
Was vanaf de stelvio tot aan de Furkelhutte.
Op de zeer gedetailleerde 3D MTP Map van de Vinschgau/Val Venosta van Tappeiner staat dat de Goldseebergtrail van 10.00 - 16.00 voor bikers verboden is. Heb 'm nu voor me liggen, ik mag de komende week ook die kant op :-D ...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Lekker dan, tis dan toch alleen het eerste gedeelte?
Vroeg starten?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Alleen eerste deel, vanaf de pas tot de Furkelhütte. Je moet dus om 10.00 die hut bereikt hebben.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Ah, ok. Komt wel goed dan, als het weer meewerkt ga ik hem na het weekend rijden
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Nou nou, dat was me een dagje zeg, erg zwaar, ruig, hike-a-bike, bijna 2000 meter afdalen.
Ik vindt het echt een bucket list trail! Een must do als je in de buurt bent.
Oakley
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 11:23
Mijn mountainbike: Rotterdam
Contacteer:

Helemaal mee eens. Echt een schitterende trail, maar ook mega pittig en soms listig.
Vorig jaar ben ik de Stelvio vanuit Prato over de weg omhoog gefietst (getokkeld). Eenmaal boven offroad afgedaald naar de top van de Umbrail pas op 2550 meter. Ook een mooie afdaling. Toen weer over de weg terug omhoog naar de top van de Stelvio en daar nog een stukje verder omhoog (gelopen) naar het begin van de trail. Om klokslag 16 uur begonnen aan de afdaling en uiteindelijk rond 19 uur maar afgezwaaid omdat het te lang dreigde te gaan duren. Kortom, de klim over de weg ging sneller (2:45 uur) dan het dalen!
MTB: Scott Scale RC
Gravel/race: Mason Bokeh 650b/700c
Strava
Plaats reactie