Vakantieplek in Noord-Italië: tips graag

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Hallo,

Volgend jaar (ja, zijn er op tijd bij... ) willen we op vakantie naar Noord-Italië. Dit jaar Bludenz met alle bergen, liften, en voor mij een paar keer bikepark Brandnertal was goed bevallen. We = ik, eega, zoon van 10 en dochter van 5. We hebben een wensenlijstje:
- Chalet / lodge / bungalow / stacaravan op een niet al te grote camping (zoon met ASS houdt graag overzicht, en dat is een camping met 200+ plaatsen voor hem niet...).
- Noord-Italië, met een nadrukkelijke voorkeur voor Süd-Tirol (waar ze ook Duits kunnen spreken, dus niet richting Frankrijk). Een omgeving waarin genoeg te doen is qua liften, speeltuinen, kinderwandelingen in de bergen
- Camping moet ook een zwembad hebben (liefst met glijbaan/banen), hadden we dit jaar niet en dat was wel een gemis.
- Bikepark binnen zo'n 30 minuten reisafstand met de auto.
- Prijsklasse betaalbaar (dus geen 2000 euro voor een weekje :) )

Ik heb zelf bijv. Camping Ansitz WIldberg in San Lorenzo bij de Kronplatz gevonden. Maar heeft iemand nog leuke tips?

Groet, Paul.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Zoals bekend heb ik in de regel andere prioriteiten, het voldoet zeker niet aan alle wensen (maar een 'wensenlijstje' geen must-haves :tong ) maar je zou desalniettemin misschien toch eens naar Molveno kunnen kijken wat iets zuidelijker is (ter hoogte van Trento)...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
wijmaar
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 30 maart 2011, 11:03

Wij zijn onlangs op Camping Olympia in Toblach geweest, voldoet aan deel van je eisen maar ik denk te groot.

Twee keer naar Kronplatz geweest, echt enorm genoten.

Voor volgend jaar ook op zoek geweest naar een camping met groter zwembad in die regio, nog niet gevonden. Daarnaast zijn meeste campings in sud Tirol vrij stevig geprijsd. Wel echt een schitterende regio waar, naast biken, erg veel te doen is!
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

cheeta schreef: za 13 augustus 2022, 18:10 Zoals bekend heb ik in de regel andere prioriteiten, het voldoet zeker niet aan alle wensen (maar een 'wensenlijstje' geen must-haves :tong ) maar je zou desalniettemin misschien toch eens naar Molveno kunnen kijken wat iets zuidelijker is (ter hoogte van Trento)...
Begrijp ik hieruit dat je me naar bikepark Paganella wil krijgen?? Nadeel van het gebied rond Molveno is dat de campings absluut niet aan de wensen voldoen.... Opties zijn waarschijnlijk Lago di Levico (45 min naar Paganella, camping te groot maar wel zwembad en meer), Ansitz Wildberg (maar zwembad te saai volgens de kids maar wel dicht bij Krohnplatz), Lago di Ledro (camping voldoet, maar meer dan een uur naar Paganella), Olympia in Toblach (zwembad saai volgens de kids...) Kortom, de ideale camping is nog niet gevonden. Gaat waarschijnlijk niet gevonden worden. Dat betekent: vrouw doet concessies, kinderen doen concessies, ik doe concessies :o :-{
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik ben ook aan het kijken om in dat gebied een geschikte camping te vinden maar dat valt nog niet mee met 2 pubers, 1 vrouw en diverse wensenlijsten.

http://www.campingmario.com/nl/

Dit misschien een optie voor je? Uurtje rijden naar Paganella.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Dice Oldskool schreef: di 16 augustus 2022, 14:39 Ik ben ook aan het kijken om in dat gebied een geschikte camping te vinden maar dat valt nog niet mee met 2 pubers, 1 vrouw en diverse wensenlijsten.

http://www.campingmario.com/nl/

Dit misschien een optie voor je? Uurtje rijden naar Paganella.
Die had ik gemist, is inderdaad een goede optie. Komt op de shortlist te staan. Uurtje naar Paganella overleef ik nog wel.... Thx.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

drpaul schreef:Begrijp ik hieruit dat je me naar bikepark Paganella wil krijgen?? Nadeel van het gebied rond Molveno is dat de campings absluut niet aan de wensen voldoen....
Paganella is geen must, maar volgens mij hadden ze er redelijk wat activiteiten voor kinderen (dat het mij zelfs opviel) en tja kamperen, ik ben niet ver geevolueerd vs een caravan ergens een weiland inrijden en daar kun je het mee doen (ok, schoon sanitair wordt zeer gewaardeerd en onbeperkt warm douchen is pure decadentie)... :winkie:
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
dnuz
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: wo 13 september 2006, 18:04
Mijn mountainbike: Santa Cruz Bronson, Sirius Pipedream, Santa Cruz Stigmata

Camping Mario is qua locatie top, maar ik vond het er niet perse rustig. Wel mooi, maar in een straatje met een aantal andere campings ernaast die gebruik maken van hetzelfde meer. We zijn zelf ook wel eens aan de overkant bij Camping San Christoforo geweest. Wij proberen zelf de drukke campings (met animatie) te vermijden en die laatste camping beviel ons beter
dnuz
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: wo 13 september 2006, 18:04
Mijn mountainbike: Santa Cruz Bronson, Sirius Pipedream, Santa Cruz Stigmata

Dit is ook een erg mooie en niet zo grote camping

https://www.camping-seiseralm.com/
Plaats reactie