Canada Whistler zomer 2022

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

Afgelopen week voor het eerst in Whistler gereden, stond al lang op mijn lijstje om ooit te doen. Cranckworx was ook aan de gang en daardoor stond ik ineens midden in een bike festival. Nog nooit zo’n plek mee gemaakt als deze.. overal fietswinkels met mooie spullen, fantastische huurfietsen en uiteraard fantastische paden. Met de lift naar boven is al een feestje omdat je overal parcours ziet waar mensen rijden en jumps maken.

Vantevoren een beetje bang dat het erg moeilijk en technisch zou zijn, maar ook kids konden naar beneden. Moest ook voor hen goede fietsen huren uiteraard, want je mag alleen met echt geschikte fietsen naar beneden. En die huur Yeti was top…! 😉

Prijzen waren torenhoog, maar misschien extra vanwege festival, temperatuur was ook hoog dus paden droog en stoffig. Maar wat een ongelovelijk gave plek.. ik wil terug…. Eerst ff sparen… mocht je ooit de kans hebben… gaan!
Crashmax

1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Heel herkenbaar.
Wij zijn er in 2019 geweest (ook rond Crankworx) en van de 4 weken rondtrekken in Canada vond ik Whistler toch wel het hoogtepunt.
Kost wat, maar dan heb je ook wat!
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Ik zou ook graag nog eens terug gaan, whistler (top of the world) was erg gaaf, maar echte hoogtepunt vond ik toch wel met een oude jeep door de middle of nowhere bij Bella Coola. Dus gelijk een tip voor als je weer gespaard hebt :)
Scu
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 22 juni 2022, 21:56

Vorige maand West-Canada bezocht en 1 dag Whistler bikepark gedaan. Wat een fantastisch gebied! Wel jammer dat Creekside gesloten is dit jaar, en de dag dat ik er was was het boven in het Garbanzo deel wat minder weer. Hierdoor bleef bijna iedereen op het lagere (en droge) deel met wachttijden aan de lift van zeker een half uur tot gevolg.
Dan toch maar enkele keren de Garbanzo-lift genomen maar die tracks lagen er nat, glibberig en desolaat bij. En ik was alleen, dus de mist en aanwezigheid van zwarte beren (gezien vanuit de lift! :o ) maakte dit toch wel een spooky ervaring :D
Ik had de indruk dat die amerikano's hun 10K$ fietsjes niet graag vuil maken, en voornamelijk 'crank it up' en 'A-line' rijden....
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Hé kijk na de Covid-hiatus zijn er weer Europese toeristen naar Whistler geweest :lol:

Altijd een mooie ervaring die eerste keer.

Na 10 jaar in BC ga ik de drukte in Whistler liever uit de weg. Is alweer 2 jaar geleden dat ik er geweest ben en 3 jaar dat ik het bikepark daar gereden heb. Er is nog zoveel meer in BC.

Zelf geniet ik tegenwoordig van de rustige trails op Vancouver Island.
Scu schreef: wo 31 augustus 2022, 15:18 die tracks lagen er nat, glibberig en desolaat bij. En ik was alleen, dus de mist en aanwezigheid van zwarte beren (gezien vanuit de lift! :o ) maakte dit toch wel een spooky ervaring :D
Wat mij betreft de beste manier om mountainbiken in BC te ervaren! :-q
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

kom maar door met die beelden
Plaats reactie