Benidorm & Mountainbiking

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
ermo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 4 mei 2003, 09:18
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Carbon '11

weet iemand of er in Benidorm gemountainbiked kan worden?
hiermee bedoel ik dan uiteraard of er routes o.i.d. verkrijgbaar zijn...

alvast bedankt...
shit happens when you are NOT biking
ATX 830 bestuurder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 17 november 2003, 16:42
Mijn mountainbike: XTC TEAM HT/full XTR/Skareb Super/Mavic Crossmax/Ritchey WCS
Contacteer:

ermo schreef:weet iemand of er in Benidorm gemountainbiked kan worden?
hiermee bedoel ik dan uiteraard of er routes o.i.d. verkrijgbaar zijn...

alvast bedankt...
je kan natuurlijk daar de bergen in gaan, dat werkt altijd.
maar volgens mij zijn er niet echt routes, ben wel eens in Albir geweest, maar routes heb ik daar nooit gezien. houdt er wel rekening mee als je op het asfalt gaat rijden er kunnen gaten in de weg zitten, ben daar zelf een keer flink gevallen en mijn complete linkerkant was weggeschaafd.

overigens ga ik dit jaar weer naar Albir(ligt naast benindorm) mocht jij er geweest zij zou je dan willen laten weten of je daar nog wat hebt kunnen vinden? zou er zeker wel een keer willen mtben. mijn oom woont daar dus kan er vaker naartoe met de fiets.
Lucifer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2317
Lid geworden op: di 4 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic/Specialized Demo 8/Specialized Venge

Zucht, ATX.......niet zomaar wat roepen als je het niet weet :

Mountainbiking in Benidorm

Het schitterende achterland van Benidorm biedt niet alleen wandelaars een geweldige ervaring. Ook liefhebbers van mountainbiking kunnen zich in het achterland volledig uitleven. Er zijn verschillende parcours uitgezet, zowel voor de beginner als voor de gevorderde fietser. U fietst langs steile afgronden, rijdt tegen steile hellingen op en verkent de meest gevaarlijke afdalingen. Echte avonturiers mogen dit zeker niet missen. In Benidorm en andere plaatsen aan de Costa Blanca kunt u fietsen huren maar u kunt natuurlijk ook uw eigen mountainbike meenemen. Vaak is er de mogelijkheid om een fiets te huren bij het appartement of bij het hotel waar u verblijft. Daarnaast is het aantal verhuurinstellingen de laatste jaren sterk gestegen.

Controleer wel de fiets nauwkeurig als u hem huurt. Het is natuurlijk niet leuk om midden in de bergen bij 38 graden een lekke band te krijgen, hoewel dit risico natuurlijk nooit uit te sluiten is. Kijk ook goed of de remblokjes nog goed zijn en zet het zadel op de juiste hoogte. Vergeet tenslotte niet om voldoende water mee te nemen.

zie ook : http://www.benidorm.nl/main.php?id=1:685
Ride, ride, ride cause Lucifer is on your
t(r)ail !
DL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: wo 13 maart 2002, 02:00

ATX 830 bestuurder schreef:ben daar zelf een keer flink gevallen en mijn complete linkerkant was weggeschaafd.
ik zie op je avatar dat alles er gelukkig weer aangegroeid is :-q
ermo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 4 mei 2003, 09:18
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Carbon '11

Ben er dus geweest, en met die "uitgezette routes" valt het dus wel mee...

Ik heb in ieder geval, met hulp van een lokale gids, geen enkele kunnen vinden. Er zijn wel een paar wandel / fiets routes maar die zijn niet echt spectaculair.

Verder is het achterland schitterend, maar daar kun je niet zomaar op los biken zonder een gids...imho...maar zekers de moeite waard. Vroeg vertrekken is wel een must want met zo'n hitte is het een regelrechte aanslag op je lichaam...
shit happens when you are NOT biking
Plaats reactie