Mountainbike op Curacao!

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

HarrySlingerLove schreef: wo 6 oktober 2021, 09:10 In de herfstvakantie een 10 dagen op dit mooie eiland, alle (wat oudere) tips gelezen. Als iemand nog goede GPXen heeft hou ik mij aanbevolen…
Je zou de mannen van autoverhuurwillemstad.com kunnen vragen, daar huur je prettig een auto en die mannen zijn fanatieke mountainbikers!
Ik ben mij er eentje...
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

HarrySlingerLove schreef: wo 6 oktober 2021, 09:10 In de herfstvakantie een 10 dagen op dit mooie eiland, alle (wat oudere) tips gelezen. Als iemand nog goede GPXen heeft hou ik mij aanbevolen…
Houd me aanbevolen als je goede gpx heb, ga in januari.
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Ik ga over 6 weken, dus sluit graag even aan met de vraag of er mooie GPX bestanden zijn. Zie op Strava met name activiteit in Jan Thiel, ten Noorden van Willemstad en natuurlijk het gebied van de Duo Extreme.
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

Ik heb een paar keer een tochtje gemaakt met https://wannabike.com/. Ik weet niet of het helemaal is wat je zoekt, maar als je daar gpx-en van wilt dan laat je e-mailadres maar even achter in een PM. Dan stuur ik je ze via e-mail.
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

FranX78 schreef: za 9 oktober 2021, 09:52 Ik heb een paar keer een tochtje gemaakt met https://wannabike.com/. Ik weet niet of het helemaal is wat je zoekt, maar als je daar gpx-en van wilt dan laat je e-mailadres maar even achter in een PM. Dan stuur ik je ze via e-mail.
Zou graag een paar mooie, pittige ritten willen maken. De ritjes die de locals op zondagochtend pakken, denk zo’n 50-60KM en 3 tot 4 uur op de fiets? Had Wannabike gezien, maar dacht dat die juist meer sightseeing ritjes bieden? Als ze ook wat meer doortrap sessies hebben dan stuur ik ze zeker ff een mailtje. Thx!
Mathijs_7
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Zijn genoeg routes idd rond jan thiel, noordkant en boca sami. Zaterdag en zondagochtend idd de locale fietsclubs die de routes rijden. Als je routes zoekt stuur maar pb. Strava staat nog vol :-D.
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

KILROY schreef: za 9 oktober 2021, 11:11
FranX78 schreef: za 9 oktober 2021, 09:52 Ik heb een paar keer een tochtje gemaakt met https://wannabike.com/. Ik weet niet of het helemaal is wat je zoekt, maar als je daar gpx-en van wilt dan laat je e-mailadres maar even achter in een PM. Dan stuur ik je ze via e-mail.
Zou graag een paar mooie, pittige ritten willen maken. De ritjes die de locals op zondagochtend pakken, denk zo’n 50-60KM en 3 tot 4 uur op de fiets? Had Wannabike gezien, maar dacht dat die juist meer sightseeing ritjes bieden? Als ze ook wat meer doortrap sessies hebben dan stuur ik ze zeker ff een mailtje. Thx!
Je kunt het inderdaad zien als sight-seeing ritjes. Maar de aard van de rit, de snelheid en de lengte van de rit zijn afhankelijk van de skills en conditie van het gezelschap. Ze pakken ook wel de leuke tracks mee, maar af en toe stop je inderdaad voor wat foto's of een bezienswaardigheid. Als jouw groepje daar geen behoefte aan heeft dan wordt er niet gestopt.
Ik ken alleen wat trails in de Jan Thiel omgeving en bij de St. Joris baai. Die kun je prima met elkaar combineren voor een tocht van 50-60km.

Ik heb 2x tochtje bij hun gedaan. 1x met mijn vriendin (wielrenster) en één keer met nog een ander bevriend stel erbij (zonder mountainbike ervaring). Het was leuk en gezellig, maar anders dan een toch met MTB-maten zeg maar.
Als je geen behoefte hebt aan een begeleider/gids (die echt wel door kan fietsen en de trails goed kent en de ter plekke de route bedenkt) of niet me een kleine groep wil gaan dan zou ik inderdaad niet voor wannabike kiezen.
Mijn gpx-en kunnen dan evengoed nog behulpzaam zijn maar zoals Matthijs_7 al aan gaf kun je wellicht beter routes op Strava vinden. Succes.
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

FranX78 schreef: zo 10 oktober 2021, 09:55
KILROY schreef: za 9 oktober 2021, 11:11

Zou graag een paar mooie, pittige ritten willen maken. De ritjes die de locals op zondagochtend pakken, denk zo’n 50-60KM en 3 tot 4 uur op de fiets? Had Wannabike gezien, maar dacht dat die juist meer sightseeing ritjes bieden? Als ze ook wat meer doortrap sessies hebben dan stuur ik ze zeker ff een mailtje. Thx!
Je kunt het inderdaad zien als sight-seeing ritjes. Maar de aard van de rit, de snelheid en de lengte van de rit zijn afhankelijk van de skills en conditie van het gezelschap. Ze pakken ook wel de leuke tracks mee, maar af en toe stop je inderdaad voor wat foto's of een bezienswaardigheid. Als jouw groepje daar geen behoefte aan heeft dan wordt er niet gestopt.
Ik ken alleen wat trails in de Jan Thiel omgeving en bij de St. Joris baai. Die kun je prima met elkaar combineren voor een tocht van 50-60km.

Ik heb 2x tochtje bij hun gedaan. 1x met mijn vriendin (wielrenster) en één keer met nog een ander bevriend stel erbij (zonder mountainbike ervaring). Het was leuk en gezellig, maar anders dan een toch met MTB-maten zeg maar.
Als je geen behoefte hebt aan een begeleider/gids (die echt wel door kan fietsen en de trails goed kent en de ter plekke de route bedenkt) of niet me een kleine groep wil gaan dan zou ik inderdaad niet voor wannabike kiezen.
Mijn gpx-en kunnen dan evengoed nog behulpzaam zijn maar zoals Matthijs_7 al aan gaf kun je wellicht beter routes op Strava vinden. Succes.

Ik ga er gewoon een mailtje aan wagen, met een gids op stap heeft natuurlijk ook heel veel voordelen, zoals veiligheid en tips. Daarnaast gun ik het een lokale ondernemer wel om mijn vakantiegeld om te zetten in een mooie MTB tocht.

Daarnaast val ik Matthijs 7 nog even lastig voor de Strava ritjes, zodat ik iig wat sportritjes achter de hand heb.

Dank voor alle tips, uiteraard volgt een verslag na terugkomst😎
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Helaas toch niet meer gaan biken hier. Al 30 graden om 8 uur in de ochtend. Die hitte is niet normaal…..
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

HarrySlingerLove schreef: do 21 oktober 2021, 03:22 Helaas toch niet meer gaan biken hier. Al 30 graden om 8 uur in de ochtend. Die hitte is niet normaal…..
Lekker he! Heerlijk eiland :winkie: wanneer ik weer terug ga ga ik toch echt een rondje doen 8)
Ik ben mij er eentje...
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Ik heb echt een teringhekel aan vroeg opstaan. Maar als je hier een ritje wil doen is dat toch wel een heel goed plan. Ik zat dan altijd om 7u echt op de fiets. Kun je lekker 2 tot 3 uurtjes trappen en dan stort je daarna zo de zee of het zwembad in.

Laatste uurtje kun je natuurlijk ook gewoon net even iets minder hard trappen en wat meer van de omgeving genieten. En zorg dat je genoeg water bij je hebt. Kan er eventueel ook nog iets over je hoofd. En tenslotte: het is misschien even heel erg warm maar het is wel een heel andere omgeving dan het rondje dat je de rest van het jaar ook wel kunt rijden. Daar krijg je die temperatuur bij cadeau! :wink:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Vanmiddag nog een rondje gereden met een gem temp van 29C. 8)
Ik had ook eerder op kunnen staan :o
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

KILROY schreef: ma 11 oktober 2021, 19:50
FranX78 schreef: zo 10 oktober 2021, 09:55

Je kunt het inderdaad zien als sight-seeing ritjes. Maar de aard van de rit, de snelheid en de lengte van de rit zijn afhankelijk van de skills en conditie van het gezelschap. Ze pakken ook wel de leuke tracks mee, maar af en toe stop je inderdaad voor wat foto's of een bezienswaardigheid. Als jouw groepje daar geen behoefte aan heeft dan wordt er niet gestopt.
Ik ken alleen wat trails in de Jan Thiel omgeving en bij de St. Joris baai. Die kun je prima met elkaar combineren voor een tocht van 50-60km.

Ik heb 2x tochtje bij hun gedaan. 1x met mijn vriendin (wielrenster) en één keer met nog een ander bevriend stel erbij (zonder mountainbike ervaring). Het was leuk en gezellig, maar anders dan een toch met MTB-maten zeg maar.
Als je geen behoefte hebt aan een begeleider/gids (die echt wel door kan fietsen en de trails goed kent en de ter plekke de route bedenkt) of niet me een kleine groep wil gaan dan zou ik inderdaad niet voor wannabike kiezen.
Mijn gpx-en kunnen dan evengoed nog behulpzaam zijn maar zoals Matthijs_7 al aan gaf kun je wellicht beter routes op Strava vinden. Succes.

Ik ga er gewoon een mailtje aan wagen, met een gids op stap heeft natuurlijk ook heel veel voordelen, zoals veiligheid en tips. Daarnaast gun ik het een lokale ondernemer wel om mijn vakantiegeld om te zetten in een mooie MTB tocht.

Daarnaast val ik Matthijs 7 nog even lastig voor de Strava ritjes, zodat ik iig wat sportritjes achter de hand heb.

Dank voor alle tips, uiteraard volgt een verslag na terugkomst😎
En waar is het verslag :lol: . Ik ga over een maand en zou ook nog wel wat ritjes willen maken!
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Ook nog wel interesse in tips voor de verhuur van fietsen!
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

I_do schreef: zo 20 februari 2022, 14:25
En waar is het verslag :lol: . Ik ga over een maand en zou ook nog wel wat ritjes willen maken!
Perfecte timing voor de reminder, op een dag als vandaag :-q
Zeker doen, die ritjes maken!

Verbleef in Jan Thiel regio en had voor een week een Specialized Chisel gehuurd via Dasia Curacao. Wilde eigelijk een Epic FS, maar die waren niet meer beschikbaar. Je kunt van tevoren reserveren, voor een high-end bike wel noodzakelijk dus.

Ben totaal 4 op pad geweest, 3x in de buurt en 1 x naar de Noordkust. Het Jan Thiel park biedt eigenlijk al voldoende trails om de vakantie mee te vullen, mits je geen lange ritten wilt maken. Met name het oude WC Parcours is best pittig, in combinatie met de hitte lag ik er na een uurtje wel af. Wel echt genieten, ruige trailtjes gecombineerd met steile klimmen en technische afdalingen, inclusief drops voor de liefhebber. Meeste kun je goed op Trailsforks terugvinden, al koos ik er zelf wel voor hier 1x met gids op pad te gaan.

Ook de tour naar de Noordkust georganiseerd gedaan, beide trips met Wannabike (activiteit van Dasia). Goede gidsen met veel MTB ervaring, mooie verhalen over het eiland en natuurlijk kennis van de mooiste trailtjes. Vooral de rit met Yamel heeft indruk op mij gemaakt, beste man had de maand ervoor nog een bizarre endurancerace in de Dom Rep gewonnen (3 dagen, 7000HM). Echte athleet dus en het bezit van meerdere KOMS op het eiland.

De trails in de Noordkust bieden wat meer comfort en zijn beter geschikt voor toeren, hoewel ook daar nog wel wat technische stukken tussen zitten (meer bochtjeswerk). Hele mooie omgeving, je ziet echt een heel ander Curacao. Ook hier weer goede gids mee van Wannabike.

Ik vond de combinatie van zon, zee, strand en biken dermate perfect dat we volgend jaar weer terug willen. Voor de liefhebber nog wat Stravafiles:

https://www.strava.com/activities/6292439729
https://www.strava.com/activities/6301402820
https://www.strava.com/activities/6310629176
Plaats reactie