Mountainbike op Curacao!

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

Hey, leuk om te zien! Je hebt de Jan Thielbaai aardig verkend zeg! Heb je ook nog een filmpje gemaakt van het aangrenzende WB circuit, het mooiste parcours dat Curacao te bieden heeft?
Always ride with a smile!!!!!!
Gebruikersavatar
Oetzi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 18 april 2007, 23:01
Mijn mountainbike: Bianchi Grizzly

Johnny D schreef:Hey, leuk om te zien! Je hebt de Jan Thielbaai aardig verkend zeg! Heb je ook nog een filmpje gemaakt van het aangrenzende WB circuit, het mooiste parcours dat Curacao te bieden heeft?
Het werd mij afgeraden om daar alleen te rijden. Ik heb er in 2006 wel gereden en je hebt gelijk, het is een fantastisch en technisch parcours.
Pieter van Doorn
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 1 oktober 2008, 18:07

Hi,

Ik heb even een vraag aan jullie. Wie van jullie gaat er dit jaar naar de Amstel Curacao Race? Of is er iemand al eens bij aanwezig geweest? Ik wil hier namelijk graag een keer hier naar toe, maar wel verzorgd, dus een arrangement of iets dergelijks. Op de site van ACR zag ik 2 opties: ACR zelf en Wannabike. Wat raden jullie aan?

Groet!
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

Als je ook nog een clinic met Bart Brentjens wil, kun je wellicht het beste bij Wannabike boeken. Zij bieden een leuk mountainbikeprogramma. Ikzelf ben nooit bij de race aanwezig geweest maar wel bij The Ride for the Roses. Zo'n evenement op Curacao is altijd gezellig.
Always ride with a smile!!!!!!
ARNO V KRIMPEN
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 21:28

Ik ben vorige week op curacao geweest .Samen met de eigenaar van DASIA SPORT CURACAO Barry Bakker een tocht gereden rondom de Jan Thielbaai , dus ook de ronde van de worldcup van 2006 . Het is voor een onervaren biker een taaie korst . Er word ook echt niet veel op dat parcours gereden .Het was al aardig dicht gegroeit met van die heerlijke naalden/doorns ( de armen en benen ligen na 2 à 3 uurtjes aardig open ) . Je heb veel scherpe stenen , dus stuurmanskunst mag je wel hebben anders ga je veel lek rijden .Vanaf volgend jaar gaat hij een routebook verkopen/huren met de mooiste singeltracks en tevens de huur Atb`s voorzien van een gps . Als je een route nu wil rijden zonder gids ga je veel de weg kwijt zijn , veel grote stenen met het mtb logo zijn ontvindbaar .
Kortom als je er bent zou ik voor de ervaring zeker die route gaan rijden.
Gebruikersavatar
Oetzi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 18 april 2007, 23:01
Mijn mountainbike: Bianchi Grizzly

Van 26 december 2009 tot 9 januari 2010 ben ik weer op Curacao geweest. Met behulp van het Mountainbike Handboek (geschreven en samengesteld door Perry van der Wolde) heb ik een aantal route's gereden. Korte verslagen en foto's vindt je op mijn weblog (http://oetzi.web-log.nl/)

Afbeelding

Afbeelding
Als je sneller fietst dan een ander rij je altijd alleen.
cruzo1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: di 23 oktober 2012, 14:55

Laatste update is van 2 jaar geleden. Heeft iemand nog recentere ervaringen? Is het goed te doen om in je 1-tje wat te biken met een gps. Idealiter zou ik sochtend vroeg een rondje van uurtje of anderhalf willen doen. Tips/tricks?
Gebruikersavatar
sieger
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: za 5 januari 2008, 20:11
Mijn mountainbike: Sonder Signal St + Pace RC129
Contacteer:

een collega zit er nu tot maart. zal hem morgen even contacten voor je.
Sonder Signal -> 12.95 Kg

Mijn Strava
cruzo1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: di 23 oktober 2012, 14:55

Hi Sieger, heb jij kans gezien contact te hebben met je collega?
Gebruikersavatar
sieger
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: za 5 januari 2008, 20:11
Mijn mountainbike: Sonder Signal St + Pace RC129
Contacteer:

nee hij is op oefening ik contact hem wel even via fb
Sonder Signal -> 12.95 Kg

Mijn Strava
Gebruikersavatar
sieger
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: za 5 januari 2008, 20:11
Mijn mountainbike: Sonder Signal St + Pace RC129
Contacteer:

Er is nieuws :

Zijn zeker routes hier. Niet te veel van verwachten maar zijn er wel. Sommige Kort maar krachtig. Er is ook een boekje te koop met deze routes.
Sonder Signal -> 12.95 Kg

Mijn Strava
cruzo1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: di 23 oktober 2012, 14:55

Thanks! Ondertussen ook wat zitten neuzen op internet. Er is idd een boekje met een aantal mtb routes. Ik zit vlakbij de jan thielbaai daar schijnt een rondje te liggen. Obv het youtube filmpje dat ik vond ziet dat er wel ok uit.

http://www.youtube.com/watch?v=7R84yGqFGxY" onclick="window.open(this.href);return false;
peter575
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: di 8 december 2009, 16:21
Mijn mountainbike: heeft versnellingen

Net onder de Jan Thielbaai ligt een berg. Daar kun je aardig wat hoogtemeters pakken. Of daar een MTB route loopt weet ik niet maar de paden die daar lopen zijn allemaal onverhard (heb er afgelopen jaar met een jeepie gereden). Daarnaast is, volgens mij, de linkerkant (westkant) van het Christoffelpark ook mooi om te rijden. Dat is alleen ff een stukkie verder rijden.
Vaak begin je wel ergens aan maar kom je weer op hetzelfde punt uit
cruzo1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: di 23 oktober 2012, 14:55

Peter, heb jij nog enig idee waar dat heuveltje ligt? als ik op de kaart kijk 'net onder de jan thiel baai' zit ik midden op zee. maar zonder gekheid ik kan via google maps niet zo snel localiseren waar het ligt
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

Hij zal waarschijnlijk het voormalige Wereldbekercircuit bedoelen dat min of meer vertrekt vanaf het Lions Dive Hotel. Dat is wel een superleuk parcours met veel singletracks en leuke hoogteverschillen en gezien mijn ervaring het leukste wat Curacao te bieden heeft. Maar ik ben er voor het laatst 6 jaar geleden geweest, dus het kan zijn dat er inmiddels wat veranderd is.
Afbeelding
Always ride with a smile!!!!!!
Plaats reactie