mtb aan de (costa blanca)-Calpe

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
bakkerke
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 05:32

A Eddy hier ook aan het werk en ik spot mezelf hier op de laatste foto
Februari 2011 ben ik er terug
konadude
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 10 december 2006, 19:22
Mijn mountainbike: Phinny 650b, Kona Process 153

Ik kom wel eens in Pedreguer. Kun je vandaar ook over mooie trails richting Guadalest?
JeroenvV
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 539
Lid geworden op: zo 5 november 2006, 11:25
Mijn mountainbike: SC Tallboy CC | Scott Scale 910
Contacteer:

Deze kerst zit ik in El Campello, tot nu toe weinig GPS tracks kunnen vinden in de omgeving. Aangezien ik alleen ben qua fieters ga ik denk maar op de racefiets een dag of 2 wat verkennen (21/22 decemeber). Om gedoe te voorkomen met mijn eigen fiets, wil ik iets huren bij Ochoa Bikes in El Campello (20km vanuit Alicante in de richting van Benidorm), heeft er iemand ervaring met deze winkel?

Zijn er toevallig nog meer mensen in de omgeving daar op dat moment of heeft er iemand nog wat tips voor routes? Via GPSies.com of RouteYou vind ik bar weinig geschikte rondjes voor zowel race als mtb.
Jan E
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: za 14 januari 2006, 23:05
Mijn mountainbike: Cannondale F500

Om even de vorige twee vragen te beantwoorden:
Van Pedreguer kun je prima naar Guadalest fietsen. Via Gata, Lliber, Jalon, Castell de Castells, Morro Blau. Behoorlijk zwaar, maar super mooi.
In de omgeving van El Campello zijn veel routes. Je moet wel even weten dat de Spanjaarden voornamelijk op Wikiloc publiceren. Daar vind je er al gauw een stuk of 20.
JeroenvV
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 539
Lid geworden op: zo 5 november 2006, 11:25
Mijn mountainbike: SC Tallboy CC | Scott Scale 910
Contacteer:

Jan E schreef: Je moet wel even weten dat de Spanjaarden voornamelijk op Wikiloc publiceren. Daar vind je er al gauw een stuk of 20.
top! Dat wist ik dus niet :-)
inge
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 12 december 2010, 15:05

heeft er iemand een adres van een belg die daar woont of mail adres van de persoon die daar ook begeleide trips doet alvast bedankt
mario1967
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: zo 2 mei 2004, 18:36
Mijn mountainbike: Specialized WC
Contacteer:

inge schreef:heeft er iemand een adres van een belg die daar woont of mail adres van de persoon die daar ook begeleide trips doet alvast bedankt
Bedoel je deze, is wel met de racefiets.
Fietsen leer je met vallen en opstaan.
Bike-chica
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
Contacteer:

Gisteren teruggekomen van Calpe e.o.
Van Jan E hier op 't forum 2 bikes gehuurd en 250 km/5000 hm in 3,5 dag weggefietst in een heerlijk temperatuurtje van boven de 30 graden. We gaan zéker nog eens terug naar dit gebied!
:-q
Vraag mij niet: 'Man er uit of Scott er uit?' :lol: :bier:

https://www.gofundme.com/f/mountainbike-nl
Gebruikersavatar
con66
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 12:57
Mijn mountainbike: Salsa spearfish
Contacteer:

Olla,

In het voorjaar ga ik een weekje naar Villajoyosa - nabij Benidorm, ik zou daar graag -samen met een vriend- één a twee daagjes een beetje willen biken.

Weet iemand waar ik twee mountainbikes kan huren in de directe omgeving?
"Mountain Biking, It's not about the miles, it's about the smiles"
Rij met mij mee op
Instagram @mtb_con of YouTube https://www.youtube.com/channel/UC4eOTt ... WmezjjBHDA
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Wauww helemaal te gek ja!! Toevallig is mijn zwager en schoonzus net verhuist naar Calpe!!! Dit is wel heel mooi en komt mij helemaal goed uit! Aangezien ik binnenkort naar mijn familie gaat en toch van plan was om de buurt te gaan verkennen! Wil in eerste instantie een mtb huren. Graag zou ik ook willen weten waar ik deze kan huren. Nu ik de fotos hier gezien heb, heb ik dubbelzin om snel een ticket te kopen (RyanAir niet duur, mijn vrouw gaat binnenkort voor 90 euries *retourtje* een hele week :-q ).

ik hou deze topic goed in de gaten... :D

hier hun uitzìcht :winkie:

Afbeelding
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Ik heb trouwens al een fiets verhuur gevonden http://www.solybike.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Volgende week zondag ben ik er :-q
Arnold-Kes
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: di 7 oktober 2014, 10:57
Mijn mountainbike: Cannondale Optimo & Sumo Fatbike
Contacteer:

Begin april 2016 heb ik een rondje gefietst door 'Vall de Pop', vanaf Benissa het dal in via Xalo tot Murla. Dit onder begeleiding van Snakebite, ofwel Mike. Eigenaar en gids.
Het gidsen was prima verzorgd, Mike kent de omgeving goed, kan à la minute switchen naar beter passende stukjes, hij houdt goed rekening met het niveau van de deelnemer(s).
Hij heeft ook mountainbikes in de verhuur, daar kan ik niet over oordelen want ik had mijn eigen fiets bij mij.

Het mailcontact vooraf was goed, snelle antwoorden op je vragen. Tijdens de rit schiet hij wat foto's met een actioncam en deze heb je al op de mail liggen voor je weer thuis bent, erg leuk!

Als je buurt van Calpe / Benissa / Moraira per fiets wilt verkennen, kan ik je Snakebite aanraden!
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Ik ben afgelopen maand ook in deze streek geweest. Heb contact gehad met Mike, maar zocht iets meer enduro i.p.v. XC. Hij biedt uitstekende dagtrips aan, maar wilde toch liever de echte bergen in! Ik was dan ook op zoek naar een goede fiets, minimaal een fully. In de buurt best wel wat opties voor normale werk, met fatsoenlijke onderdelen.

Gelukkig koppelde Mike me aan een shop in L’ Alfaz del pi: guijarro https://www.biciocasiones.com en 1 van de mensen daar bleek een Hollander die me wel mee op pad wilde nemen, supertof! Ze bleken serieuze fietsen klaar te hebben staan, voor maar 35 euro per dag: orange, mondraker, cannondale, etc. Ik kreeg een Carbon fully mee, mondraker van 6.000 euro... waanzinnig! Je eigen fiets hoeft echt niet mee het vliegtuig in!

De streek is erg vet om te fietsen, het is er bergachtig, vanaf de kust schieten de toppen de 1.500 meter de lucht in. Veel paden (dualtrack) en paadjes. Ondergrond is stenig, dus je gaat al snel over je grenzen heen. Er wordt door de locals veel gefietst, maar voor de buitenstaanders is het nog onbekend.

Uiteindelijk heb ik zelf een tocht in de bergen gereden, heel mooi en echt uitdagend. Verder een tweetal vaste routes in La Nucia, blauw en zwart. Zwart was goed te doen, totdat het op een gegeven moment iets te gortig werd. Tegen het einde moest er ook een paar keer omhoog gelopen worden. Dat was wel spijtig, want het begon erg goed! De blauwe was goed te doen, maar ik zou hier geen beginners op afsturen. Onderweg ook nog een bikepark wat heel toegankelijk is. Mooiste rit was met de monteur van de shop op zoek naar de echt vette paadjes. Ik heb maar een heel klein deel gezien, maar het was het genieten. Hard werken, veel grenzen opzoeken en overgaan, en af en toe toch ff twijfelen en een stukje van de fiets, geen schande!

Dus als je hier eens in de buurt bent, laat je fiets thuis en ga langs deze shop!
Hier staat niets.
Gebruikersavatar
con66
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 12:57
Mijn mountainbike: Salsa spearfish
Contacteer:

We gaan regelmatig naar Vilajoyosa, tussen benidorm en Alicante. We huren fietsen in het dorp en trachten dagelijke zo'n 20 tot 30 kilometer over grind, geitenpaden en soms wat asfalt te fietsen. Dat gaat leuk, ik heb vorig jaar er een filmpje van gemaakt

https://youtu.be/RAwc0KBz96c

Helaas is het dit voorjaar een leunstoelavontuur geworden met de corona-lockdown-crisis :((

een favoriet gebied is de kuststrook tussen benidorm en Villajoyosa, Villa Torres. lopen meerdere routes door elkaar heen zodat je zelf kan zoeken en kiezen.

voor routes of vragen, stuur maar een pb

Groetjes
Con
"Mountain Biking, It's not about the miles, it's about the smiles"
Rij met mij mee op
Instagram @mtb_con of YouTube https://www.youtube.com/channel/UC4eOTt ... WmezjjBHDA
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Leuk :-q
Ik woon aan de Costa Brava, maar iets noordelijker, bij Valencia.
Alweer een jaar geleden (of 2?) met Shagadelic een een groep Spanjaarden op pad geweest bij Vilayojosa :-q
Wasr ik woon is het iets glooiender, maar vergis je niet, de berg die begint in mn achtertuin is ruim 500m hoog.

Vanwege de lockdown niet meer gefietst sinds begin maart. We mogen de deur niet meer uit en er is hier meer politie dan in NL.
Normaal gesproken ben ik daar voorstander van, maar nu is het risico te groot.
Ik kijk nu hoe de bijtjes m'n sinaasappelbomen bestuiven.

Misschien na de lockdown maar eens een promotie filmpje maken.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie