Italie omgeving Toscane

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
lordbachus
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 734
Lid geworden op: wo 9 juli 2008, 21:09
Mijn mountainbike: Cube Stereo R1 Carb & Bulls Copperhead III Disk
Contacteer:

Ben net terug uit de Toscane

Een erg mooi gebied om te biken (als je tegen de temperaturen bestand bent, die hier 's zomers heersen)
Alleen waren er nergens gepijlde MTB routes, daarom heb ik zoals hierboven aangegeven gereden op de wandelpaden. Helaas was ook hier de bewegwijzering vaak ver te zoeken. (Ben zelfs een keer 2 uur geen bordje of niks tegengekomen, gewoon verdwaald)

De ondergrond is rotsachtig, en ik heb hier echt mooie bike adventures gehad.


Maar als je echt mooie dingen wil zien en doen, moet je hier op GPS gaan fietsen, daar zijn hier en daar genoeg routes voor te vinden. Dus biken in de Toscana, GPS mee en routes downloaden, succes gegarandeerd.
-
Fietsen daar waar je niet of nooit geweest bent.
Daar gaat het toch eigenlijk om.....www.DanDBikers.nl
-
dbwesz allround
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 27 augustus 2009, 21:06

sorry misschien doet het er niet meer toe... maar MTB routes in italie staan aangeduid op bordjes, je moet dan namelijk goed in de gaten houden op...

PERCORSO
of alleen, CORSO
of CICLI of CICLISMO

als je de bordjes volgt met deze tekst (woorden) erop volg je namelijk de MTB route(s)

mvg wes
provincie kampioen, Lombardia italie, 2009 XC
champione provinciale lombardia italia, 2009 XC

Mijn bikes zijn:
Grand Canyon CF 9.0 LTD voor Cross country

CANYON torque FRX 9.0 LTD voor Downhill
JE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 608
Lid geworden op: za 20 november 2004, 18:32

Zijn er garmin topo maps van de toscane?
maxxride
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: za 22 september 2007, 20:48
Mijn mountainbike: Cube Reaction HS33

Ik weet dat het een oud topic is. Maar in September ga ik ook naar deze camping.

Ik ben benieuwd hoe jullie het fietsen hebben ervaren vanaf de camping en of jullie nog tips hebben.
RDM
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 276
Lid geworden op: ma 21 april 2008, 16:04
Mijn mountainbike: Breda

Net terug van 2 weken Toscane met de Mountainbike. Zat in Belmonte Vacanze een super verblijf onder Montaione en zo'n 16km boven Volterra. Het landschap varieert tussen de 150 en 550mtr met glooiende heuvels en zeer veel single-trails.

Er zijn daar meerder wandel/mtb-routes uitgezet en met de bekende rood/witte markeringen. Als is een GPS of kaart nog altijd geen overbodige luxe ivm wijzigingen als omgekapte bomen en weggespoelde palen.

Het gebied is zo mooi dat er zelfs MTB wedstrijden worden gehouden. 12 September start er de Granfondo-della-Valdelsa, 25 of 43km over alleen maar onverhard terrein.
Als het maar snel gaat en lang duurt.
GrunnBiker22
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 16 januari 2011, 15:44

Wij gaan in augustus naar Toscane (camping Valle Gaia) bij Casale Marittimo. dat is ongeveer 10 km landinwaarts van Cecina. Wie weet of je daar een beetje leuk kunt MTB-en?
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Ga eens naar deze site: http://www.gpsies.com en klop dat de plaatsnaam van je keuze in, bijv. Cecina.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
alkyone
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 23:58
Mijn mountainbike: Giant xtc team,Trek 6700 voor op het strand

Wij gaan over 3 weken naar Toscane.
Ik weet nog niet waar we terecht komen maar als ik mooi nieuws heb voor dit topic laat ik het zeker even weten.
Verder is het de bedoeling dat we ook nog richting het L'edromeer gaan dus als iemand info of routes heeft lat het weten.

Martin
peerke1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 16 september 2009, 12:15
Mijn mountainbike: Canyon Lux..Giant Revolt gravelbike en Giant TCR recert

Ga ook naar toscane,rijd 10 juli aan en ik ga naar camping norcenni girasole.in figline valdarno.
Wilde eerst mijn racer meenemen maar nadat ik dit heb gelezen neem ik mijn atb mee en een setje racebandjes.
Kan ik het allebei doen op de weg en onverhard.
Als er nog iemand in de buurt is vanaf 10 juli laat ff horen.
Canyon Lux alp/fen kleur.. Giant Revolt gravelbike..Giant TCR advanced recert
1967downhill
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 398
Lid geworden op: ma 29 november 2004, 12:28
Mijn mountainbike: Focus Raven 29r 3 - Merida 96 Team
Contacteer:

Wij vertrekken a.s. zondag naar Norcenni in Figline Valdarno. Blijven daar tot 17.8 en daarna nog 1 week naar de Jura (Lac de Chalain).

De mtb's (van mijn zoon & mezelf) gaan mee. Peerke zal er wel niet zo lang blijven dat ik hem tegenkom ;-) Als er anderen zijn hoor ik het graag!

Vaste routine is altijd wandelkaart kopen en kijken of er wat locals zijn die ons hun routes willen tonen.
Het gaat alleen nog maar bergaf...

MTB Vereniging voor jeugd, recreanten en wedstrijdrijders, zowel Cross Country als Freeride: MTB Licht Verzet
Gebruikersavatar
SenV2312
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 335
Lid geworden op: wo 6 januari 2010, 12:04
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta X2 & Bionicon Edison 2009
Contacteer:

1967downhill schreef:Wij vertrekken a.s. zondag naar Norcenni in Figline Valdarno. Blijven daar tot 17.8 en daarna nog 1 week naar de Jura (Lac de Chalain).

De mtb's (van mijn zoon & mezelf) gaan mee. Peerke zal er wel niet zo lang blijven dat ik hem tegenkom ;-) Als er anderen zijn hoor ik het graag!

Vaste routine is altijd wandelkaart kopen en kijken of er wat locals zijn die ons hun routes willen tonen.
Vorig jaar zaten we in Gaville wat ten zuidwesten van Figline ligt. Het is een erg mooie omgeving om te fietsen. Zeker als je iets meer richting Greve in Chianti gaat. Overal lopen wel single tracks. Had daar wel echter een aparte ervaring...stond opeens oog in oog met een loslopende lama...
Hier wat fototjes van de omgeving (sorry voor de kwaliteit maar is gemaakt met een BB)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door SenV2312 op vr 12 augustus 2011, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
SanderD
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: za 21 februari 2009, 14:07
Mijn mountainbike: s-works stumpy FSR '09 & s-works ht M5 '09

@SenV2312 : ziet er goed uit (kwaliteit foto's kan erger) wel een apart pad daar op die derde foto. Zal niet makkelijk zijn daar omhoog te fietsen. Deze foto's maken dat ik nog meer uit kijk naar mijn vakantie over anderhalve week (12 dagen and counting)
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

Vertrek ook binnen korte tijd naar Toscane, we zitten ca. 20 km West van Siena, bike gaat mee, op deze site http://www.gpsies.com/homeOnly.do?isFul ... 34765625_h" onclick="window.open(this.href);return false; al het een en ander gevonden, bedankt voor de link. Weet iemand nog meer routes daar in de omgeving?
Gebruikersavatar
SenV2312
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 335
Lid geworden op: wo 6 januari 2010, 12:04
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta X2 & Bionicon Edison 2009
Contacteer:

Cyberwhoop schreef:Vertrek ook binnen korte tijd naar Toscane, we zitten ca. 20 km West van Siena, bike gaat mee, op deze site http://www.gpsies.com/homeOnly.do?isFul ... 34765625_h" onclick="window.open(this.href);return false; al het een en ander gevonden, bedankt voor de link. Weet iemand nog meer routes daar in de omgeving?
Dit is ook een mooie route http://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=189449
Naast Wikiloc kan je misschien ook iets vinden op http://connect.garmin.com/
Veel plezier1!
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

@SenV2312 cool, dat is precies waar we zitten! Thx!
Plaats reactie