Winterberg

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
floepert99
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 989
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 14:30
Mijn mountainbike: Are all Singular
Contacteer:

mcauseway schreef:
sjezer schreef:Als ik de zoekfunctie gebruik, vind ik niet zoveel info over mtb'en in Winterberg / Sauerland. Wie heeft de vaste routes wel 'ns gereden en hoe is de kwaliteit van de bewegwijzering? Overige tips?
Kwaliteit van de mtb-bordjes is niet altijd even goed. O.a. is de Zaunkönig tour van 70km zeer slecht aangegeven. Ook met route-kaart hebben we deze uiteindelijk niet kunnen afmaken omdat we telkens de weg kwijt raakten. Voor de rest wel mooi biken daar en in de zomer voordelig in vakantie huisjes ivm relatief weinig toerisme.
Gisteren ook route 24 gereden en inderdaad missen er wel erg veel bordjes... Met de kaart erbij kom je wel een heel eind. Vooral door de werkzaamheden in het bos is het soms zoeken (ze leggen soms nieuwe "wegen" aan in het bos die dus niet op de kaart staan)

Is wel een mooie route !
= http://www.transpirinaika.nl" target="_blank =
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Ik ga ook met mijn maatje 3 dagen naar winterberg. Aanslujiten de Mergelheuvelland 2 daagse.
Da's dus 5 dagen volle bak in een week tijd. Eindelijk!
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
psd
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: za 9 oktober 2004, 17:18
Mijn mountainbike: xlm

Gaat er nog iemand dit najaar....
feelgood
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 188
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 09:07
Mijn mountainbike: trek session 88/ trek slash 9

Wij gaan over twee weken naar Winterberg. Iemand nog tips mbt een goedkoop en goed hotel? Dacht zelf aan de gasterei. (www.degasterei.de) Wie heeft er ervaringen hiermee?
mcauseway
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 683
Lid geworden op: di 30 juli 2002, 21:26
Mijn mountainbike: BMC Speedfox 02

feelgood schreef:Wij gaan over twee weken naar Winterberg. Iemand nog tips mbt een goedkoop en goed hotel? Dacht zelf aan de gasterei. (www.degasterei.de) Wie heeft er ervaringen hiermee?
'k Heb goede ervaring met een vakantiehuisje (ferienwohnung), die zijn vooral nu nog erg goedkoop ivm afwezigheid winter/ski toerisme. Erg leuk ook als je met een groep(je) gaat!
:: Fear is your only god ::
Carve2013
All rounder
All rounder
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 4 september 2013, 12:58

Aankomend weekend met 3 man naar de Gasterei in Winterberg.. we hebben er echt zin aan !

Heel erg benieuwd hoe het daar is
Gebruikersavatar
den1972
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: za 19 januari 2013, 10:52
Mijn mountainbike: GIANT Anthem X29er

Samen met mijn vriendin zijn we eind juni dit jaar geweest. Helaas veel regen maar wel 2 mooie tochten gemaakt. Met een goede wandelkaart kom je een heel end. Zaterdag samen gefietst. Zondags hebben we een tour gefietst met enkele locals. Een mooie tocht van 60km. Met een paar mooie singletracks en nog mooiere afdalingen.

In winterberg zit bistro Uppu. De eigenaar heeft aan de achterkant van de Bistro mountainbike verhuur, reparatie en tourtochten. Hij kan je veel over de omgeving vertellen.

In de Bistro kan je ook goed eten :-D

http://www.uppu.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
You never run out of things that can go wrong.

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=100476
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Vorig jaar met 16 man één of ander bike-arrangement geboekt, 84 Euro voor 2 overnachtingen met halfpension, zwembad, sauna en mogelijkheid om je bike af te spuiten en te stallen...
We hebben 3 routes gebiked, waaronder de 2000er, 78km 2100hm's.. Inderdaad zonder GPS lastig, maar zéker de moeite waard!! :-q :-q
Plaats reactie