VASAsport transalp 2008 topic

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
bikeruben
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 8 april 2007, 22:26

Hallo medebikers,

Ik weet niet of dit topic een populaire gaat worden, maw of er meer mensen zijn die een transalp gaan doen met VASA. Het leek mij wel leuk om een algemeen VASAtransalptopic te hebben!

Ik zal maar even aftrappen! Vorig jaar heb ik voor de eerste keer een transalp gefietst bij VASA. De Transadria was dat, van Sachsenburg naar de adriatische zee. Het was een mooie transalp, ik heb hem gefiets in de sportklasse. Ik kan hem aanraden aan iedereen die voor de eerste keer een transalp gaat rijden. Echter zat er te weinig uitdaging in, in de zin van technische parts. Dit is natuurlijk relatief, wat voor de een heel technisch is is voor de ander een middag dutje en waar de een moet lopen(zit er wel in) gaat de ander helemaal los!

Dit jaar ga ik de transalp van Zillertal naar Lago di Caldaro rijden. Deze transalp moet 1 van de zwaardere transalps zijn. Daarbij komt dan ook nog dat ik me met alle goede voornemens voor Xtreme heb ikgeschreven :lol: .

Even voor de overzichtelijkhied, deze transalps zijn er:
Hutten transalp Ramsau-Tarvisio
Mittenwald-Merano
Sachsenburg-Adriatische zee
Salzburg-Cortina
Transdolomitie Sillian-Riva
Zillertal-Lago di Caldaro

Wat verder handig te weten is, zijn de niveaus, let wel op, bij bijv. de transdolomitie is geen basic!

Baic: 40-60kM, 1000-1300hM
Medium: 50-75kM, 1300-1600 hM
Sport: 55-85 kM, 1800-2100 hM
Extreme: 70-130 kM; 2200-3000 hM

elke transalp is 6 dagen.

Maargoed, bikers die hem gaan rijden weten dit wel, to the point! Heb jij ervaring bij VASA (zomerreizen) of ga je dit jaar een transalp rijden, post het hier graag!

Ik ga dus 19-26 juli de zillertal- lago di caldaro rijden in extreme.

Gegroet Ruben

http://www.vasasport.nl/zomerreizen
ATX990
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: do 30 juni 2005, 20:50
Mijn mountainbike: Loves to ride!

Deze organisatie heb ik gesproken op de afgelopen bikebeurs in Utrecht, leek mij wel een puike organisatie om ook nog eens een TransAlp mee te gaan fietsen.
Love the ride! Rocky Mountain | EATS.place
bikeruben
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 8 april 2007, 22:26

Ik heb nog een link naar een filmpje dat ik heb gemaakt o pde afgelopen transalp: filmpje
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Ik heb geen ervaring met zomervakanties, wel een keer wintervakantie bij hun geboekt.

Top service en Sydney is een leuke kerel! bij hem in het dorp wezen boarden ( werfenweng )
bikeruben
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 8 april 2007, 22:26

Timo schreef:Ik heb geen ervaring met zomervakanties, wel een keer wintervakantie bij hun geboekt.

Top service en Sydney is een leuke kerel! bij hem in het dorp wezen boarden ( werfenweng )
idd, die Sydney, de meest energievolle positief ingestelde stressloze man die ik ken :D , trouwens, alle gidsen zijn vet relaxt, iig de gidsen die vorig met mij mee waren.
floepert99
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 989
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 14:30
Mijn mountainbike: Are all Singular
Contacteer:

Ik heb vorig jaar Zillertal gereden in de sport groep (achteraan, ben niet zo snel :D ). Als gids Rick: toffe peer :-q de rest van de begeleiding was trouwens ook echt goed.
Organisatie is tot in de puntjes geregeld, niets dan lof.

vwb Zillertal route: mooie overgang van Alpen naar Dolomieten, aardig wat technische stukken (maar dat is wel erg persoonlijk). Over het algemeen is Vasa een aanrader en voor het niveau zou ik de overzichten van Vasa aanhouden, dit geeft naar mijn idee een prima beeld of je het niveau aan kunt. Beetje op techniek trainen van tevoren kan geen kwaad !

Om dan toch een beetje kritisch te zijn: het is allemaal zo goed geregeld dat "het avontuur" een beetje verdwijnt.
= http://www.transpirinaika.nl" target="_blank =
bikeruben
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 8 april 2007, 22:26

floepert99 schreef:Ik heb vorig jaar Zillertal gereden in de sport groep (achteraan, ben niet zo snel :D ). Als gids Rick: toffe peer :-q de rest van de begeleiding was trouwens ook echt goed.
Organisatie is tot in de puntjes geregeld, niets dan lof.

vwb Zillertal route: mooie overgang van Alpen naar Dolomieten, aardig wat technische stukken (maar dat is wel erg persoonlijk). Over het algemeen is Vasa een aanrader en voor het niveau zou ik de overzichten van Vasa aanhouden, dit geeft naar mijn idee een prima beeld of je het niveau aan kunt. Beetje op techniek trainen van tevoren kan geen kwaad !

Om dan toch een beetje kritisch te zijn: het is allemaal zo goed geregeld dat "het avontuur" een beetje verdwijnt.
Klopt, maar wat ik nog erger vind is de drukte, elke dag van 8 tot 10(22) ben je bezig, 8 uur ontbijt, half9 fietsen, tot 4 uur/half 5, dan even een uurtje niks, eten, briefing en het is alweer 10 uur...

Maargoed, dat kan je ook wel weer verwachten, de huttentransalp moet wat relaxter te zijn, maar daar is geen Extreme :wink:
floepert99
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 989
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 14:30
Mijn mountainbike: Are all Singular
Contacteer:

Ach... dat zijn juist de dingen die ik het liefst doe: slapen, eten, dom kieken, fietsen en niksen (in willekeurige volgorde)
= http://www.transpirinaika.nl" target="_blank =
bikeruben
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 8 april 2007, 22:26

floepert99 schreef:Ach... dat zijn juist de dingen die ik het liefst doe: slapen, eten, dom kieken, fietsen en niksen (in willekeurige volgorde)
hehe :D , achja, ik ben 2 weken na de transalp vorig jaar een week naar zwitserland geweest met 2 vrienden, dat was heeeel wat relaxter :D , dan hoef je echt helemaal niks, alleen een fietsen, eten en heel lang slapen, toen was het vroeg donker, uurtje of 9 lag ik plat :D
jnieuwelaar
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: do 26 oktober 2006, 10:56
Mijn mountainbike: merida matts sport 500

Ik ga dit jaar de huttentransalp fietsen in de sport groep. Ben erg benieuwd naar de organisatie van het geheel. Ook ben ik benieuwd hoe het fietsen in de Alpen me af gaat, daar heb ik nog nooit gefietst.
Sil.
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: di 20 november 2007, 19:57

Vorig jaar Zillertal - Lago di Caldaro gereden en het jaar daarvoor Sillian - Riva del Garda. En die laatste vind ik qua techniek toch wel meer uitdaging hebben. Vind het in de dolomieten trouwens ook mooier.
bikeruben
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 8 april 2007, 22:26

Sil. schreef:Vorig jaar Zillertal - Lago di Caldaro gereden en het jaar daarvoor Sillian - Riva del Garda. En die laatste vind ik qua techniek toch wel meer uitdaging hebben. Vind het in de dolomieten trouwens ook mooier.
dat zijn volgens mij ook de 2 zwaarste/ meest technische transalps, die laatste, dat word toch ook wel de transdolomitie genoemd? die had ik heeel graag willen rijden :-{, maar ging niet met de datum :-{ ... maargoed, ik heb al wel een dikke pleur zin in de transalp!, train nu sinds eind januari gericht op de transalp en ben nog nooit in april zo in conditie geweest!

ruben
Racing-Henk
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: wo 14 november 2007, 20:53
Mijn mountainbike: Specialized S-Works SJ 2009

Ik ga dit jaar ook voor het eers een Transalp doen !! Vorig jaar zelf een week in Oostenrijk op de mountainbike gedaan.. Dit jaar maar eens serieus aanpakken. Ben al hard aan het trainen, want de bedoeling is om de Zillertal - Lago di Galdaro te rijden in de extreme... Na het zien van de filmpjes van Ruben was ik verkocht.......
Racing-Henk Rolt op Rovals & glijdt op acros...
Train as you ride
floepert99
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 989
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 14:30
Mijn mountainbike: Are all Singular
Contacteer:

bikeruben schreef:train nu sinds eind januari gericht op de transalp en ben nog nooit in april zo in conditie geweest!
Dat mag ook wel als je voor de Extreme groep kiest :tong Weet je trouwens wel zeker of er uberhaupt aanmeldingen zijn voor de extreme groep?
= http://www.transpirinaika.nl" target="_blank =
bikeruben
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 8 april 2007, 22:26

floepert99 schreef:
bikeruben schreef:train nu sinds eind januari gericht op de transalp en ben nog nooit in april zo in conditie geweest!
Dat mag ook wel als je voor de Extreme groep kiest :tong Weet je trouwens wel zeker of er uberhaupt aanmeldingen zijn voor de extreme groep?
Ik hoop van wel, aangezien de transalp in januari al al eerste vol was denk ik dat er veel 'serieuze rijders' zijn ( denk nou niet dat ik mensen die basic rijden niet serieus neem), maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel, ik gok dat er wel een extreme is, ik wil een maand/1,5 maand van te voren, als ik zeker weet dat mn prestaties goed zijn een mailtje sturen naar sydney of er een extreme zal zijn.

edit: gps kan ook altijd nog :lol: :wink:
Plaats reactie