VASAsport transalp 2009 topic

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Gesloten
bikeruben
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 8 april 2007, 22:26

Hallo Bikers,

Het nieuwe programma van VASAsport voor 2009 is alweer een aantal weken bekend! Het 2008 topic is wel een geslaagd topic geworden, waarbij de ervaringen enzo veel zijn uitgewisseld. Daarom het 2009 topic!

Ik weet zelf nog niet welke ik wil gaan rijden, ik ga er in ieder geval wel 1 rijden. Het is bij mij een beetje afhankelijk van de anderen om mij heen die ook willen gaan. Het plan is om met z'n 4en te gaan. Ik heb in 07 de transalp naar de adriatische zee(sport) gereden en in 08 de transalp van zillertal naar lago di galdaro(extreme).

Deze transalps zijn er:
Hutten transalp Ramsau-Tarvisio
Mittenwald-Merano
Nauders-Riva del Garda
Sachsenburg-Adriatische zee
Salzburg-Cortina
Transdolomitie Sillian-Riva
Zillertal-Lago di Caldaro

Deze is wel handig(klik)

Wat verder handig is, zijn de niveaus. Let wel op, bij bijv. de transdolomitie is geen basic!

Baic: 40-60kM, 1000-1300hM
Medium: 50-75kM, 1300-1600 hM
Sport: 55-85 kM, 1800-2100 hM
Extreme: 70-130 kM; 2200-3000 hM

elke transalp is 6 dagen.

Zijn er hier verder al mensen die een reis hebben geboekt?

Groeten

Ruben
Robin007
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: di 12 februari 2008, 21:35
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9

Ik boek een reisje op de Vasa Bikedag danwel ben ik voldoende overtuigd van de vele foto/video en verslagen om niet lang daarna te boeken.
Het zal waarschijnlijk een Dolomiti dan wel de Nauders-Riva of een Mittenwald-Merano worden.
Eigenlijk weet ik het nog niet.
jnieuwelaar
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: do 26 oktober 2006, 10:56
Mijn mountainbike: merida matts sport 500

Ik ben er nog niet uit, maar het staat wel vast dat ik er weer eentje ga fietsen.
Sil.
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: di 20 november 2007, 19:57

De transdolomiti (2006 gereden) kan ik je aanraden, erg mooi. Veel mooier dan Zillertal-Lago di Caldaro (2007 gereden), tenminste als je van ruige bergen houd. Voor 2009 staat Mittenwald-Merano in de planning. Hier schijnen (volgens Sydney van Vasa) veel rijdbare singletracks in te zitten. En dat is natuurlijk altijd smullen.
bikeruben
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 8 april 2007, 22:26

Sil. schreef:De transdolomiti (2006 gereden) kan ik je aanraden, erg mooi. Veel mooier dan Zillertal-Lago di Caldaro (2007 gereden), tenminste als je van ruige bergen houd. Voor 2009 staat Mittenwald-Merano in de planning. Hier schijnen (volgens Sydney van Vasa) veel rijdbare singletracks in te zitten. En dat is natuurlijk altijd smullen.
Ik zou dus ook graag de transdolomitie gaan rijden, maar die is er alleen 3de week juni als ik het goed heb.... hopelijk gaat dat lukken. Anders weet ik het zo nog niet

RUben
Gebruikersavatar
Hannibal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: do 4 september 2003, 13:57
Mijn mountainbike: Curve GMX+

Sil. schreef:De transdolomiti (2006 gereden) kan ik je aanraden, erg mooi. Veel mooier dan Zillertal-Lago di Caldaro (2007 gereden), tenminste als je van ruige bergen houd. Voor 2009 staat Mittenwald-Merano in de planning. Hier schijnen (volgens Sydney van Vasa) veel rijdbare singletracks in te zitten. En dat is natuurlijk altijd smullen.
Is zeker een aanrader :-q

Maar ja, dat zijn ze volgens mij allemaal!
mario1967
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: zo 2 mei 2004, 18:36
Mijn mountainbike: Specialized WC
Contacteer:

Dit jaar voor de 1e keer :-q .

Nauders - Riva in juni.
Fietsen leer je met vallen en opstaan.
Evilcherry
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 2 december 2007, 23:21
Mijn mountainbike: Epic S-Works 2010, Cube Streamer 2009 (racert)

Ik ga voor de TransKrkonose. Het lijkt me leuk om Tjechie en Polen aan mijn bikelandenlijstje toe te voegen. Wordt mijn 6e trip met Vasa; altijd :-q
Nicky87
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 18 mei 2008, 17:25
Mijn mountainbike: Scott Spark 20 2011

Zal het te doen zijn met een HT, ben met een maatje aan het twijfelen er 1 te gaan doen
T'is een kwestie van geduld, dat heel holland limburgs lult
bikeruben
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 8 april 2007, 22:26

Er wordt veel op HT's gereden, het kan goed, toch is een fiets met achtervering wel aan te raden.

Ruben
bikeruben
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 8 april 2007, 22:26

Ik ga 11-18 juli de mittelwald-merano rijden :-q
tutuut
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 12 januari 2009, 22:35

wij gaan met drie personen de versie mittenwald- merano 12 sept tot 19 sept rijden we zijn zeer benieuwd wat het gaat worden ik heb er zin in.
twee personen met een fullie en de derde persoon is nog op zoek naar een nieuwe fiets.

:-q :-q
ATX990
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: do 30 juni 2005, 20:50
Mijn mountainbike: Loves to ride!

Waarschijnlijk wordt het de zillertal-lago di cardo ivm. de bouwvakantie die ik heb, maar moet alles nog ff goed nagaan, want er moet ook nog wel een klein beetje getraind worden vantevoren natuurlijk :)

Aansluitend ga ik een bikevakantie houden in zwitserland, was vorig jaar goed bevallen :-D
Laatst gewijzigd door ATX990 op di 13 januari 2009, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Love the ride! Rocky Mountain | EATS.place
bikeruben
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 8 april 2007, 22:26

ATX990 schreef:Waarschijnlijk wordt het de zillertal-lago di cardo ivm. de bouwvakantie die ik heb, maar moet alles nog ff goed nagaan, want er moet ook nog wel een klein beetje getraind worden vantevoren natuurlijk :)
Die heb ik afgelopen jaar gereden, aanrader :-q (welke niet...), nee, hij was echt mooi.
bikybiky
Genius
Genius
Berichten: 3715
Lid geworden op: za 27 september 2003, 20:53
Mijn mountainbike: Ibis Ripley v4
Contacteer:

ik ga dit jaar ruben maar weer eens pesten

word ook de Merano tocht 11 tot 18 juli
Ride First Work Later!!
Gesloten