VASAsport transalp 2009 topic

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Gesloten
HK15
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: ma 7 februari 2005, 15:40
Mijn mountainbike: Geeft me vleugels

Ik hoor veel goede dingen over deze organisatie. Dit jaar stond de Trans Germany op het programma maar helaas moet mijn vaste teammaat afzeggen. Mijn andere bikematen worden dit jaar vader of hebben geen tijd om te trainen.

Toen moest ik denken aan deze mogelijkheid. Hoe is jullie ervaring met alleen inschrijven?
Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go.......
bikeruben
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 8 april 2007, 22:26

HK15 schreef:Ik hoor veel goede dingen over deze organisatie. Dit jaar stond de Trans Germany op het programma maar helaas moet mijn vaste teammaat afzeggen. Mijn andere bikematen worden dit jaar vader of hebben geen tijd om te trainen.

Toen moest ik denken aan deze mogelijkheid. Hoe is jullie ervaring met alleen inschrijven?
Persoonlijk geen, maar als ik kijk naar andere jongens die ik leerde kennen tijdens een transalp die alleen kwamen, geen probleem. Vrienden zijn zo gemaakt ( het lijkt altijd wel toeval, iedereen heeft de zelfde hobby).

Wat ik misschien zou missen is 'samen' naar de transalp toewerken, misschien mis je dan motivatie oid.

In de 2 transalps die ik heb gereden zijn er altijd wel een stuk of wat die alleen komen.

Ruben
Gebruikersavatar
Pike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 30 april 2006, 17:27
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon

Ik ga dit jaar in september hoogst waarschijnlijk de transalp Mittenwald-Merano rijden, met een vriend van me en een collega. We zijn van plan deze week nog te boeken :-q

Even 2 kleine vraagjes, misschien in andere topics al beantwoord, maar kon het zo snel niet vinden.
  • Zijn er mensen hier die ervaring hebben met deze Transalp (t.o.v. andere). Zijn de single tracks super? Vind het wel gaaf dat de Uina Schlucht in de route zit iig
  • Slaat de basic groep vette tracks over waar medium groep wel overheen gaat? Maat van me moet waarschijnlijk met Basic meerijden. Mijn collega en ik moeten medium wel aankunnen, maar ik wil het liefste samen rijden, maar ik zou het wel erg vinden als we de vette tracks over zouden slaan alleen omdat we meerijden in basic groep.
  • Kun je per dag of op dezelfde dag nog wisselen van groep?
  • Wat betekent het rijden zonder gids precies? (70 euro korting). Mag je dan niet meerijden met mensen die toevallig met de gids meerijden? :wink: Of krijg je alleen geen begeleiding?
Mijn Specialized Epic Marathon
Wallis Transalp 2012
Maria Alm-Sterzing Transalp 2013
"Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving" - Albert Einstein
bikeruben
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 8 april 2007, 22:26

Ik kan je vragen deels beantwoorden

- Met 70 euro koting rij je met eigen gps en zonder gids. Vaak gaan jongens die dat doen na een paar dagen toch met een gids mee, omdat het relaxter, makkelijker, gezelliger en leuker is.

- Basic heeft ook altijd supervette trails, alleen de hele rit op een dag is gewoon korter en ze willen nog wel eens een gondel pakken.

- Ja, je kan iedere dag wel wisselen, mits de betreffende gids het er mee eens is en er plek is no problemo

- ik kan je eind juli vertellen hoe je transalp is haha :tong

Ruben
johnny boy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 177
Lid geworden op: vr 27 oktober 2006, 18:29
Mijn mountainbike: S-Works Epic 29er

Ik ga dit jaar al weer voor de vijfde keer met hun mee. Ik ga ook altijd in m'n eentje, maar dat is geen enkel probleem. Vrienden zijn gauw gemaakt tijdens het fietsn.
Ik vind het echt een super organisatie. Niets dan lof
Alex1985
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 750
Lid geworden op: zo 8 april 2007, 17:47
Mijn mountainbike: Giant XTC 1, Giant Trance 1, Commencal VIP nuts

Ik ga denk ik Zillertal-Lago di Caldaro 13-06 t/m 20-06 rijden nog even kijken of het uit komt.

Wordt de komende tijd flink veel kilometers maken na een halfjaar rustig aan doen.
ATX990
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: do 30 juni 2005, 20:50
Mijn mountainbike: Loves to ride!

Alex1985 schreef:Ik ga denk ik Zillertal-Lago di Caldaro 13-06 t/m 20-06 rijden nog even kijken of het uit komt.

Wordt de komende tijd flink veel kilometers maken na een halfjaar rustig aan doen.
Weet niet, maar volgens mij bestaat die transalp niet met die data die jij noemt, er is er één van 18-07 t/m 25-07 en één in september :wink:
Love the ride! Rocky Mountain | EATS.place
Alex1985
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 750
Lid geworden op: zo 8 april 2007, 17:47
Mijn mountainbike: Giant XTC 1, Giant Trance 1, Commencal VIP nuts

Oeps verkeerde plaatsnaam gekopiëerd het gaat om de:
Transalp Salzburg-Cortina (jun09 za-za)
Treinreis etc ook daarvoor geregeld dus hoe het komt dat ik hier de verkeerde neer heb gezet geen idee :P.
Toch fijn dat er iemand kijkt of het wel kan kloppen :).

http://www.vasasport.nl//zomerreizen/pr ... rg-Cortina" target="_blank
Gebruikersavatar
Pike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 30 april 2006, 17:27
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon

De Transalp Mittenwald-Merano is geboekt!!! :-q

Wij gaan 12 september met 3 personen mee. Zijn er hier mensen die ook meegaan 12 sep?

Ons doel is om mee te rijden in de medium groep. Mijn collega en ik hebben al Alpen ervaring, maar maat van me die ook mee gaat nog niet. Maar dat komt vast goed, we zijn nu al aan het trainen :tong.

Ik heb zelf al redelijk wat jaren Alpen ervaring, maar ben nog nooit meegegaan met een hele groep. Ik kijk er super naar uit!

Voor wie mee gaat: graag tot dan!
Mijn Specialized Epic Marathon
Wallis Transalp 2012
Maria Alm-Sterzing Transalp 2013
"Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving" - Albert Einstein
bikeruben
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 8 april 2007, 22:26

Pike schreef:De Transalp Mittenwald-Merano is geboekt!!! :-q

Wij gaan 12 september met 3 personen mee. Zijn er hier mensen die ook meegaan 12 sep?

Ons doel is om mee te rijden in de medium groep. Mijn collega en ik hebben al Alpen ervaring, maar maat van me die ook mee gaat nog niet. Maar dat komt vast goed, we zijn nu al aan het trainen :tong.

Ik heb zelf al redelijk wat jaren Alpen ervaring, maar ben nog nooit meegegaan met een hele groep. Ik kijk er super naar uit!

Voor wie mee gaat: graag tot dan!
Ik kan ook echt niet meer wachten!, whoa!, ik zal je 3de week juli kunnen vertellen hoe die transalp is!, Ik heb er zin in!

Ruben
Alex1985
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 750
Lid geworden op: zo 8 april 2007, 17:47
Mijn mountainbike: Giant XTC 1, Giant Trance 1, Commencal VIP nuts

Is Transalp Salzburg-Cortina te rijden met een hardtail? Mijn full-suspension is kapot en heb geen zin om nu overhaast een goedkoper full suspension frame te kopen waar ik later niet tevreden mee ben. Het gaat om een giant xtc1 met 100mm veerweg voor (of 80 moet nog kijken wat het beste bij de geometrie past), xt schakelen en hayes stroker trail.
bikeruben
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 8 april 2007, 22:26

Volgens mij is iedere transalp op een HT te rijden, echter zal je op een fully meer fun hebben en het uiteindelijk ook langer uithouden ( comfort is denk ik wel belangrijk voor je uithoudingsvermogen). Voor die genoemde transalp weet ik het niet, op basis van 2 andere transalps; geen probleem, hoewel een fully altijd nog de voorkeur heeft.

Ruben
gertjant
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1318
Lid geworden op: ma 9 januari 2006, 21:37
Mijn mountainbike: Midden van het land

dit jaar wordt mijn eerste, in juli ga ik mee naar mittenwald-merano. moet nog 2 dingen doen: een FS kopen ter aanvulling op mijn cube reaction EN mijn vermogen van 3watt/kilo nog wat opkrikken. maar ik heb er nu al zin in. mijn neefje trouwens ook, die gaat ook mee.
Gebruikersavatar
rcoenders
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1215
Lid geworden op: di 4 januari 2005, 14:20
Mijn mountainbike: SANTOS 4.29 Rohloff/Gates

Alex1985 schreef:Is Transalp Salzburg-Cortina te rijden met een hardtail? Mijn full-suspension is kapot en heb geen zin om nu overhaast een goedkoper full suspension frame te kopen waar ik later niet tevreden mee ben. Het gaat om een giant xtc1 met 100mm veerweg voor (of 80 moet nog kijken wat het beste bij de geometrie past), xt schakelen en hayes stroker trail.

Ik heb Salzburg - Cortina meerdere malen gereden op zowel HT als FS. Hoewel het met een FS wat relaxter is heb ik op beide fietsen veel plezier gehad en geen enkel probleem om met de groep mee te komen. ( maar dat is in een Basic groep zowiezo )

Ik zou zeggen ga lekker op je hardtail en kijk eens rustig rond naar een nieuwe FS en maak je keuze niet overhaast omdat je met een Transalp mee gaat doen.

GR.
Rob Coenders
Deelnemer: Duchenne Heroes 2008, Duchenne 2009, Duchenne 2011, Duchenne Heroes 2012, Duchenne Heroes 2013, Duchenne Heroes 2014 Duchenne Heroes 2015 Duchenne Heroes 2017

Mijn bikes: Santos 4.29 - Rohloff - Gates Belt
HK15
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: ma 7 februari 2005, 15:40
Mijn mountainbike: Geeft me vleugels

Alex1985 schreef:Is Transalp Salzburg-Cortina te rijden met een hardtail? Mijn full-suspension is kapot en heb geen zin om nu overhaast een goedkoper full suspension frame te kopen waar ik later niet tevreden mee ben. Het gaat om een giant xtc1 met 100mm veerweg voor (of 80 moet nog kijken wat het beste bij de geometrie past), xt schakelen en hayes stroker trail.
Natuurlijk! Iedere rit is te doen met een hardtail. Wij hebben in 2007 de TransAlp Challenge en in 2008 de Trans Germany gereden met een HT. Het is iets meer werken en ietsje minder comfortabel. Maar goed te doen. Voor mij voorlopig geen FS.
Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go.......
Gesloten