Omgeving Millau

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Aankomende zomer ga ik op vakantie naar Millau.
Heeft er iemand enige info over deze omgeving???

Ik hoor het graag!!! :-q :-q :-q
fietserwin
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: do 16 september 2010, 19:06
Mijn mountainbike: Cannondale Prophet
Contacteer:

pk-patty schreef:... enige info over deze omgeving ...
Ze schijnen daar een brug te hebben (waar je niet overheen mag met de fiets) :-D


Ik heb er helaas nog niet zelf gefietst, maar Millau staat ook op mijn verlanglijstje.
- Voor routes kijk je op: http://www.utagawavtt.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Als je zelf routes wilt voorbereiden en ontdekken kun je kijken op: http://www.geoportail.fr/" onclick="window.open(this.href);return false; Zet links onder couches -cartes: "cartes IGN" aan en je kunt inzoomen totdat je de topokaart van Frankrijk hebt. Schuif wat met de "Opacité" als je meer kaart wilt en minder foto. Zet de foto-laag uit als je alleen maar kaart wilt. De 3D versie is ook leuk!
Fietsgroet,

Erwin
Les Camélias
jordyd76
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 7 november 2010, 10:21
Mijn mountainbike: Cannondale Trail SL1

Ben twee jaar geleden in Millau geweest Camping Les Rivages Super vakantie gehad kom er zeker weer, niet alleen MTB mogelijkheden zijn goed maar ook voor overige outdoor sporten zit je er goed.

Ben in Millau zelf lang op zoek geweest naar route kaarten (vvv en outdoor centra konden hier niet bij helpen)
Uiteindelijk in de lokale boekhandel een gids gevonden met route kaartjes van een 10 tal MTB routes en een 10 tal race route's in de omgeving.

Route's zijn wel gemarkeerd maar hier en daar ontbreekt wel eens een pijltje, ik vind zelf een route kaartje wel prettig om bij me te hebben

Verder zijn in de lokale boekhandel ook wel kaarten te koop met een kleine schaal verdeling waar de kleine paden ook op staan.

Was voor mij de 1e keer dat ik de fiets mee had naar het buitenland, heb in Millau veel lekker banden gereden op de losse keien en rotsen, hou dus rekening met banden keus en reserve banden

Mocht je meer willen weten hoor ik het wel
je moet het met de benen doen
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Wij gaan naar, hoe toepasselijk, camping "le Viaduc".

Ik ben afgelopen zomer in de Ardeche geweest en ben er wel achtergekomen, dat je vanwege de rotsen en stenen sowieso goed op je hoede moet zijn. Ik fiets hoofdzakelijk alleen en dan is het toch wel link om de bergen in te trekken.
Ik neem mijn mountainbike mee omdat je dan meer mogelijkheden hebt als met de racefiets, maar ik blijf toch meestal wel op de doorgaande paden...

Verdere info/tips zijn altijd welkom...
jordyd76
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 7 november 2010, 10:21
Mijn mountainbike: Cannondale Trail SL1

bij de rotonde vlak naast jullie camping is een activiteitencentrum waar je ook georganiseerde tochten kunt fietsen.
je moet het met de benen doen
tinn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: za 27 september 2008, 19:16
Mijn mountainbike: MTB: Storm Makani Race 1: Cinelli Very Best Off Race 2: Cinelli Estrada
Contacteer:

Een ritje richting Gorges du Tarn en/of Gorges de la Jonte is prachtig (kan wel druk zijn). Vanuit de gorges kun je fantastisch klimmen naar de hoogvlakte Causse Mejean. Bijvoorbeeld vanuit Les Vignes of Meyrueis.
Fourty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 12 maart 2006, 17:34
Mijn mountainbike: Cannondale F29 Carbon3

Ik ga dit jaar ook naar Millau op vakantie.
Ik heb contact gezocht met de plaatselijk office de tourisme.
Ze sturen me een boekje op met 11 mountainbike & 22 wandelroutes op.

Meestal koop ik vooraf een kaart & ga zelfstandig op pad.
Wanneer je bepaalde herkenningspunten in het oog houdt loopt et meestal niet zo'n vaart met verdwalen.
Je rijd soms wel eens wat minder of meer kilometers dan gepland.
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Bedankt voor de tip!!! :-q
Ik doe er meteen een mailtje naartoe.....

Misschien dat we elkaar nog tegen komen.... :winkie:
ventourist
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 904
Lid geworden op: di 7 september 2010, 18:50

Millau in de Aveyron, de fransen spreken uit : Miloe, ligt schitterend, flinke heuvels, kleine bergen, niet te heet, stuwmeren, niet druk, prachtig om te fietsen. Het land van de Causses. De markt in Millau en vooral de markt in St.Affrique! Wel een slot en een rugzak meenemen of toch de auto. Met de auto heen en met de fiets terug! Ut is maar een idee...
http://www.dekaleberg.nl/voorbereiding2 ... t#tot-slot" onclick="window.open(this.href);return false;
Fietsmargriet
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 11:19
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

@Ventourist: kleine correctie; de Fransen zeggen geen Miloe, maar Mie-joo.
Fietsgroet,

Margriet
Les Camélias
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Heb gisteren meteen een mailtje naar de plaatselijke VVV gestuurd.
Ben benieuwd of er eerdaags iets in de brievenbus ligt!!! :winkie: :winkie:

Heeft er nog iemand suggesties of praktische tips betreffende routes, places-to-see, things-to-do, hoor ik het graag!!! :-q :-q
Gebruikersavatar
SenV2312
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 335
Lid geworden op: wo 6 januari 2010, 12:04
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta X2 & Bionicon Edison 2009
Contacteer:

Wel in Millau geweest maar niet gefietst....alleen voor de brug. Heb wel een vakantie doorgebracht in Clairvaux-d'Aveyron ten westen van Rodez (1,5 uur van Millau). Erg mooie buurt om te MTBen. Zeker een aanrader.

Afbeelding
jordyd76
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 7 november 2010, 10:21
Mijn mountainbike: Cannondale Trail SL1

De tarn stroomopwaarts rijden naar La Malene, over het bruggetje via de hoog vlakte weer terug
prachtige omgeving en mooie uitzichten (tevens goede kano mogelijkheden langs de tarn)
Afbeelding

Gieren spotten, stroom opwaarts langs de tarn is een bezoekers/uitkijk centrum

Mountainbike Route Causse du larzac (in tegenstelling tot de hoog vlakte aan de andere zijde is deze kaal
Route loopt wel langs een mooi uitkijk punt met zicht op het Viaduct
Afbeelding
Afbeelding

Wandel mogelijkheden op de Causse Noir (stroomopwaarts van de Dourbie)
Afbeelding
je moet het met de benen doen
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Superfoto's!!! :winkie: :winkie: :winkie:
Een beetje te vergelijken met de Ardeche van afelopen zomer, maar dan ruiger!!!
Ik denk dat ik me hier wel uit kan leven!!! :-q :-q


Meer tips, info?? Ik hoor het graag!!! :wink: :wink:
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Afgelopen vrijdag al een envelope ontvangen vanuit Millau!!!! :-q :-q
Heb allerlei info opgestuurd gekregen, behalve de mountainbike- en wandelroutes dus....... :~ :~ :~
Plaats reactie