Tips voor roadtrip utah, arizona, colorado juni!

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
D4DR
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 20 augustus 2006, 15:27
Mijn mountainbike: Scalpel / Genius

Ik ben van plan a.s. juni in de VS wat mooie gebiedjes af te reizen en ben daarom benieuwd naar jullie aanraders en tips 'n tricks!
Mijn idee is nu om eerst vanuit salt lake richting st george, grand canyon te gaan, dixie national forest en dan snel naar moab omgeving voor een paar klassiekers. Dan Grand Junction en van daar ook de Grand Loop doen (als dat T technisch haalbaar is, iemand idee :tong ) en dan door via crested butte, salida, breckenridge richting denver.
Eea moet een maand duren :D
In bovenstaande plan neem ik even aan dat het eind mei/begin juni nog fris :roll: genoeg is om lekker in moab etc te biken, terwijl het later in juni al wel mogelijk zou moeten zijn enkele van de hogere passen in colorado te doen..

Wat denken jullie: haalbaar plan? Tips voor routes / autohuur / leuke overnachtingen / spots etc
Bedankt alvast!! :-q
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

Routes, spots en leuke overnachtingen kan ik je in die omgeving niet mee helpen.
Wat betreft huurauto's in de VS, zoek vantevoren uit wat je verzekering hier in Nederland dekt. Er zit namelijk nogal wat overlap in. Scheelde bij mij bijna de helft. Als je dan de huurauto ophaalt, let er dan op dat ze niet ongevraagd de andere verzekeringen er weer bij proppen. Ja, dat doen ze gewoon zonder iets te zeggen. Als je je handtekening eenmaal hebt gezet ben je de klos.
Mocht je pas daar een auto willen huren, meestal heb je een straat bij het vliegveld waar alle verhuurbedrijven aan gevestigd zijn. Hoe dichter het bedrijf bij het vliegveld ligt hoe duurder en helemaal aan het eind van de straat, daar is het het goedkoopst. Echt serieus. Hertz ligt aan het begin en Dollar aan het eind.
Via http://www.autoeurope.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; kan je redelijk cheap online auto's huren.
O, en wat ook helpt. Als je eenmaal daar bent om hem op te halen, een beetje flirten/aanpappen/vriendelijk doen met de vrouwmens die je helpt en tegen het eind om een free upgrade vragen. Je staat er versteld van hoe vaak dat lukt.

Wat betreft het weer, ik ben zelf wel eens eind juni, begin juli in Las Vegas geweest en dan is het daar al bloedheet (103F) en droog. In de bergen is het zeker koeler.

Have fun!
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Wellicht een beetje uit de route maar Sedona in Arizona is echt een aanrader. Ik ben net terug van een korte roadtrip door Arizona en heb hier een dagje kunnen biken. Ik heb een kort verslag op het forum van de Noordbikers gezet:

http://www.noordbikers.nl/forum/viewtop ... f=16&t=677" onclick="window.open(this.href);return false;
D4DR
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 20 augustus 2006, 15:27
Mijn mountainbike: Scalpel / Genius

ziet er fijn uit niels!
Sedona hebben we naar gekeken, maar lijkt me voor ons iets te ver off route en zuidelijk, warm..
Maar wie weet, mocht het erg koud zijn :lol:
Huur tips zal ik meenemen, sluitwerk boeken met ticket ook wel comfortabel en goedkoop lijkt.
Maar toffe trail tips zijn nog steeds welkom! :-q
jerry's kid
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 28 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa Gen 3
Contacteer:

In juni is het al erg heet in Moab! Wij zijn daar 2 jaar terug geweest en zijn toen rond 5:30 gestart zodat we rond 10:00 uur weer klaar waren (geen shuttle). Om 10 uur vond ik het persoonlijk al te heet, maar ik zag nog wel veel mensen vertrekken. Nu kan ik sowieso niet goed tegen hitte, maar mijn Indo vriendin die wat hitte resistenter is, vond het om 10 uur ook te heet om in de volle zon te gaan MTBén. Hou daar dus wel rekening mee!
Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

Dat ik er nou pas aan denk... check de regionale subfora op http://forums.mtbr.com/" onclick="window.open(this.href);return false;!
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

In het kader van verzekeringen was in Canada een glasverzekering voor de huurauto wel een dikke aanrader.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

In het huidige nummer van het Amerikaanse tijdschrift Bike staat een prachtige reportage over Durango (zuid-west Colorado). Misschien leuk om in de stemming te komen... 8)
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Ik zou iig rondom Boulder gaan fietsen. Ben daar laatst geweest en is eeerrg mooi, wordt iig heel veel gefietst (zowel Race als ATB). Zorg wel dat je er een tijdje bent. Denver ligt al op ongeveer 1800m en daar sporten (kan ik uit ervaring bevestigen) kost een stuk meer energie dan hier!
StAlTiCa
D4DR
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 20 augustus 2006, 15:27
Mijn mountainbike: Scalpel / Genius

Bedankt allemaal! Hitte is idd een issue, zeker ook voor meerdaags avontuurtje vanuit GJ/Fruita.. Ik hoop iig begin juni daar te zijn en als het echt extreem is op ochtend/avond ritme te stappen.
Veel info haalde ik al van mtbr, zeker ook over de must-do trails en eet en drinkplekken :D Zal mijn bevindingen ook zeker hier posten! Durango komt dan, niet onverwacht natuurlijk :tong , als een van de spots naar voren maar is qua ligging wat ongunstig. Volgens mij moet ik wel heel erg detouren als ik moab/fruita/gunnison/crested butte/salida met durango ga combineren.. Alhoewel sommige pasroutes in Durango wel heel gave avonturen lijken!
Moet natuurlijk ook een beetje vakantie blijven :winkie:

Boeken vond ik ook nog wel een uitdaging, zeker vanwege wisselende kosten van fietsvervoer per maatschappij icm codesharing etc. BV KLM is erg aantrekkelijk voor de fiets, maar codeshared met Delta, waar je $200 betaald per fiets/reis. Uiteindelijk heb ik via kayak.com vluchten met British Airways in dollars gekocht (voordeliger). BA rekent niks voor fietsen, onafhankelijk van grootte en gewicht. Ze tellen als 1 stuks baggage (dus 50eu als je economy gaat en nog een tas incheckt).

Als daar behoefte aan is kan ik nog wel ff een overzichtje posten van kosten/maatschappij dat ik gemaakt had om keuze te kunnen maken, of bestaat zo iets al?
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

Ik zag toevallig net dit artikel over Moab nog, misschien heb je er nog wat aan: http://updown.soulonline.nl/featured/be ... ar-utah-2/" onclick="window.open(this.href);return false;
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
bartdog
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 15 november 2012, 10:23
Contacteer:

In september ga ik 3 weken op vakantie naar Denver e.o. we huren daar een camper en willen voornamelijk veel gaan mountainbike.

De huur prijs voor een MTB fiets zit op zo'n 50$ per dag en we willen ze graag 3 weken meenemen zodat we overal kunnen fietsen.

Nu hebben nu het idee om daar 2 fietsen te gaan kopen bij de Walmart.com we zijn dan voor 250$ klaar!
b.v. http://goo.gl/gcagKn" onclick="window.open(this.href);return false; of deze http://goo.gl/PC8eHq" onclick="window.open(this.href);return false;

Iemand ervaring met dit soort fietsen?
Gaan ze 3 weken mee?
Of heeft iemand goede ervaring met huren van fietsen?

bedankt alvast!
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik weet niet wat voor trails je wilt gaan fietsen, maar ik gok dat als je die walmart fietsen uitlaat op de trails die ik denk dat ze daar hebben je vrij snel met een gipsvlucht weer naar huis kan......
Ik zou die rommel al niet vertrouwen op een Hollands rondje polderbiken, laat staan in echte bergen.
Je hebt niet zelf een mtb hier in NL die je mee kan nemen? Volgens mij vallen de kosten daarvan wel mee in vergelijking met huren.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 00:20
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

bartdog schreef:De huur prijs voor een MTB fiets zit op zo'n 50$ per dag en we willen ze graag 3 weken meenemen zodat we overal kunnen fietsen.

Nu hebben nu het idee om daar 2 fietsen te gaan kopen bij de Walmart.com we zijn dan voor 250$ klaar!
Afgezien van het feit dat ik jeuk krijg van nieuwe fietsen die het 3 weken vol moeten houden en dan bij de scrap belanden zou ik zeker mijn eigen fiets willen rijden ipv een Walmart bike.

Fietsen meenemen is niet zo duur, wellicht goedkoper dan deze oplossing. Een goeie, stevige fietsdoos op Schiphol kost €23 en afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij kost je dat niets extra's (als je met het totaal binnen de bagagelimiet blijft) tot een €100 enkele reis. Check de bagagevoorschriften van de maatschappij waar je mee vliegt.
Work... the eight hours between bicycle rides.
D4DR
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 20 augustus 2006, 15:27
Mijn mountainbike: Scalpel / Genius

Fanman schreef:Fietsen meenemen is niet zo duur, wellicht goedkoper dan deze oplossing. Een goeie, stevige fietsdoos op Schiphol kost €23 en afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij kost je dat niets extra's (als je met het totaal binnen de bagagelimiet blijft) tot een €100 enkele reis. Check de bagagevoorschriften van de maatschappij waar je mee vliegt.
idd! ik vloog indertijd met British Airways en daar mag de fiets gratis mee. De regel is dat de voorwaarden van de maatschappij waarmee je opstapt bepalen hoeveel je betaald voor het hele traject. VB: BA london-chicago & American Airways chicago-denver: betaal je niet de $150 die American rekent, omdat je met BA opgestapt bent en die niets rekenen. Voor terugweg omgekeerd. Wij deze dus indertijd terug Denver-London en dan London-Amsterdam.

Zie hier mijn reisverlag van de trip, het was echter supertof!! zeker een aanrader om heen te gaan, met ook enkele tips over vervoer enzo: Verslag roadtrip Southwest USA (ut, az, co) +pics :-q

Veel plezier iig, wordt vast een top trip, mits je goede bikes en skills meeneemt :lol:
Plaats reactie