Karintie - Hermagor (GPS) routes gezocht.

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
The Saint
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 29 januari 2006, 16:13
Mijn mountainbike: Opoe fiets :P

Hee Allen,

De plannen zijn om in Hermagor wat te gaan fietsen. Maar nu kan ik nergens mooie GPS routes vinden.
Ik heb de plaatselijke VVV al gemaild in mijn beste Duits, maar geen reactie.
Ook uit de oude draadjes op het forum haalde ik niets.

Iemand tips of wellicht zelfs routes?

Gr, Marcel
Een heilige met een zaklamp: Schijnheilige.

Talent in ontwikkeling
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Kijk hier maar eens op... : http://www.gps-tour.info/nl/92.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.gps-tracks.com" onclick="window.open(this.href);return false; (deze zoekt wat lastig, maar staatook best wat op.)
http://www.bergfex.at/sommer/nassfeld-h ... agor/bike/" onclick="window.open(this.href);return false;
bluegixxer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 9 augustus 2006, 17:15
Mijn mountainbike: Merida Big Nine

Ik heb je een PB gestuurd
Hmmmmm.... Manic
H vdg
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 13 juli 2011, 15:00

Hoi. ik ga de 22ste naar Kötschach-Mauthen dat is vlakbij. ik heb daar een boekje gekocht met veel roetes van die omgeving. heb er zelf al veel gedaan en dit ja weer lekker knallen daar. Is het boekje staan de afstand graden omhoog en was voor ondergrond. en foto's dus ideaal. veel plezier. groeten
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

H vdg schreef:Hoi. ik ga de 22ste naar Kötschach-Mauthen dat is vlakbij. ik heb daar een boekje gekocht met veel roetes van die omgeving. heb er zelf al veel gedaan en dit ja weer lekker knallen daar. Is het boekje staan de afstand graden omhoog en was voor ondergrond. en foto's dus ideaal. veel plezier. groeten
En dat boekje heet...??? En kunnen we kopen bij...??? Dan hebben we iets meer aan deze info :wink: .
H vdg
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 13 juli 2011, 15:00

mud mate schreef:
H vdg schreef:Hoi. ik ga de 22ste naar Kötschach-Mauthen dat is vlakbij. ik heb daar een boekje gekocht met veel roetes van die omgeving. heb er zelf al veel gedaan en dit ja weer lekker knallen daar. Is het boekje staan de afstand graden omhoog en was voor ondergrond. en foto's dus ideaal. veel plezier. groeten
En dat boekje heet...??? En kunnen we kopen bij...??? Dan hebben we iets meer aan deze info :wink: .
sorry ik heb hem in het raathaus in Kötschach-Mauthen gekocht vvv (naast de billa). weet niet hoe die heet maar dat kan je daar vragen.
wappi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: di 6 april 2010, 21:01
Mijn mountainbike: Storck Rebel Nine, Storck Scenario CD 1,0, Raleigh Team

http://www.Nockbike.at" onclick="window.open(this.href);return false;
VmarQ
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 8 juni 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Giant ATX 860 '99 // Trek 8000 '11

Ben er van de zomer ook geweest. Geen GPS tot beschikking, maar bij praktisch iedere VVV kan je een gratis* kaartje krijgen met MTB routes. (*wij kregen onze kaart gratis bij de Schluga Seecamping, eigenaar die zelf ook gek van fietsen is)

Aanrader is, als je dan toch in de buurt bent, ff doorrijden naar de weißensee. Zo uit me hoofd is route 10 (route 11+4) daar wel leuk. (verwacht geen single track, maar wel brede steenpaden die best pittig&stijl zijn)
Kan je voor € 4,50 dagkaartje parkeren achter 't VVV kantoor in Tachen
rekkels
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: wo 14 december 2005, 19:59
Mijn mountainbike: 29 inches
Contacteer:

Norbert Schluga.... geweldig enthousiaste jongen. Het is een aanrader om met hem eens mee te gaan fietsen vanaf Pressegersee. Vier jaar geleden zijn we via Freistritz met een groepje van een man of 10 over een geweldige klim naar Italie gereden om daar een 'gute cappucino' te halen op een terras in...(ik weet de plaats niet meer, het stadje staat bekend om z'n ledermarkt). Onderweg nam hij foto's die hij vervolgens keurig op cd-rom aanleverde. Ik vond het een geweldige ervaring, we reden zo'n 75 km en dat was destijds best pittig voor mij op m'n huurfiets in die omgeving. Ja, als ik daar weer eens in de buurt op vakantie ben ga ik graag weer eens met meneer Schluga op pad!
Life's like your nose.. get out what's in..

Crossingways
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

rekkels schreef:Norbert Schluga.... geweldig enthousiaste jongen. Het is een aanrader om met hem eens mee te gaan fietsen vanaf Pressegersee. Vier jaar geleden zijn we via Freistritz met een groepje van een man of 10 over een geweldige klim naar Italie gereden om daar een 'gute cappucino' te halen op een terras in...(ik weet de plaats niet meer, het stadje staat bekend om z'n ledermarkt). Onderweg nam hij foto's die hij vervolgens keurig op cd-rom aanleverde. Ik vond het een geweldige ervaring, we reden zo'n 75 km en dat was destijds best pittig voor mij op m'n huurfiets in die omgeving. Ja, als ik daar weer eens in de buurt op vakantie ben ga ik graag weer eens met meneer Schluga op pad!
beetje laat maar dat plaatsje heet Tarvisio.
8 keer daar op de Seecamping gestaan bij de familie Schlugga
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

https://youtu.be/TaNBuqSuNqk" onclick="window.open(this.href);return false;
is dit wat?
Niek-XRAIL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 2 februari 2015, 12:31
Mijn mountainbike: Votec VC comp

Deze vakantie staat hermagor (eigenlijk bij de presseger see) ook op de planning, ik kan veel GPX bestanden vinden, maar veel lijkt 99% grindpaden te zijn. Heeft iemand een aantal mooie GPX bestanden van dit gebied? of eventueel een site waar dit op te vinden is.

Vantevoren gaan we ook nog naar Flachau, dit is dicht bij bikepark wagrain, heeft iemand misschien ook nog een mooie route in dit gebied?

IK bedoel hiermee een soort enduro route, zelf klimmen en dan over een lekkere singletrack naar beneden, dit hoeft geen DH parcours te zijn, maar ook geen grindpad. afstand: tot ongeveer 60 km.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ik zou zeker naar Petzen gaan als het aan te rijden is. Daar ligt een hele mooie flowtrail.
Lift omhoog en flowtrail naar beneden :winkie: :winkie: :winkie:
Voor een hele dag fun en nog betaalbaar ook.
Niek-XRAIL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 2 februari 2015, 12:31
Mijn mountainbike: Votec VC comp

Ja daar ligt inderdaad een hele mooie route, we hebben ook getwijfeld om naar dat gebied te gaan. Maar het is toch net te ver om 1,5 uur voor te rijden.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

1,5 uur is zeker de moeite...
Plaats reactie