Karintie - Hermagor (GPS) routes gezocht.

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Niek-XRAIL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 2 februari 2015, 12:31
Mijn mountainbike: Votec VC comp

Iemand trouwens misschien nog suggesties voor een guided-tour hier in de buurt?
Gebruikersavatar
Keetoo
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1094
Lid geworden op: di 12 december 2006, 13:25
Mijn mountainbike: een hele garage vol

En mooie trails gevonden Niek? Ik zit er 2e week september. Zoek gpx files van hermagor en omgeving (enduro)
Niek-XRAIL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 2 februari 2015, 12:31
Mijn mountainbike: Votec VC comp

Keetoo schreef:En mooie trails gevonden Niek? Ik zit er 2e week september. Zoek gpx files van hermagor en omgeving (enduro)
Ja, redelijk mooie trails gevonden. Had in Hermagor alleen iets minder de dwang om echt hevige afdalingen op te zoeken, omdat ik de week daarvoor al 1 dag naar Bikepark Wagrain ben geweest. Hierdoor redelijk veel normale schotter afdalingen gedaan, maar deze kunnnen (met het juiste uitzicht) ook zeer mooi zijn.

Dit vond ik bijvoorbeeld een mooie route:
Eerst vanuit de Millenium Express over de 'Nassfeld Singetrails' afdalen richting de Gartnerkofel lift. (je zou elke afdaling dan 1 keertje kunnen doen bijvoorbeeld door steeds de Madritschen lift weer terug omhoog te nemen). Vervolgens met de lift helemaal omhoog de Gartnerkofel op. Hierna begint een schotter afdaling van ongeveer 17 km, vooral de laatste 5 km waren prachtig omdat je daar als het waren langs de rivier door de kloof rijd (Garnitzenklamm).
https://www.strava.com/activities/1123398175" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook een keer de 'Wurzelrunde' die op GPSIES te vinden is gereden, mooie route met in het begin een makkelijke schotter klim, vervolgens nog 30 meter uitdagend klimmen over wortels om uit te komen bij een prachtige waterval. Vanuit dit punt begint grotendeels de afdaling, eerst nog 100 meter singletrack waarna het pad langzaam breder wordt, na een tijdje door het dal afdalen kom je weer uit bij een riviertje, deze volg je via een mooi afwisselend grindpaadje tot het dal van Hermagor.
https://www.strava.com/activities/1125487667" onclick="window.open(this.href);return false;

De rest van de routes die ik daar heb gereden veelal het zelfde als de bovenstaande routes, ook nog een keer de Egger Alm beklommen, maar dit is echt XC.
Voor de andere routes kijk maar op mijn Strava (https://www.strava.com/athletes/10393412" onclick="window.open(this.href);return false;), maar dit waren wel de 2 mooiste.

En zoals hierboven vermeldt, rijdt de 'Nassfeld singeltrails' maar een paar keer, mooie ruwe afdalingen. Het is hier alleen jammer in tegenstelling tot bijvoorbeeld Wagrain dat de afwatering hier bar slecht is, na een regenbui stroomt het water over de singetrails naar beneden.

Veel plezier!
Gebruikersavatar
Keetoo
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1094
Lid geworden op: di 12 december 2006, 13:25
Mijn mountainbike: een hele garage vol

Dank voor je reactie! Ik ga erna kijken
Plaats reactie