Meer van Lugano / Comomeer (incl GPS tracks)

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
NatteKrant
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 19:58
Mijn mountainbike: Wilier 501 XN

*Kick*

Ik zit deze week in Vercana en een dag vrijstelling van daddy-shift is uitonderhandeld. Dus op naar de MTB verhuurder... Tijd voor tips heren!

Ik ben er al achter dat je bij het windsurfing center in Domaso stevens bikes kunt huren. Iemand ervaring met die toko? (gezien de fietsfrequentie van eerdere posters, ga ik er van uit dat die met eigen fiets deze kant op zijn gekomen.)

Aangezien ik alleen fiets ga ik welke een vaste/gedocumenteerde route volgen met laag risico gehalte. Monti di Vercana is de meest voor de hand liggende en is voor zover ik van jullie begrijp ook goed te doen? PS. GPS is present!

Andere tips zijn ook welkom!
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

Weet eigenlijk niet precies of ik die zo gedaan heb, wij zijn wel een paar keer bij Domaso / rond Domaso om hoog geknetterd en daar zitten wel leuke stukjes bij. Ik weet niet hoever je wil / hoe hoog? En hoe ervaren ;)
We hebben een route gedaan via grotto dangri. Is wel mooi om te zien.
Dat wat ik zo uit mijn hoofd weet zitten daarboven bij vercana wel wat technische toestanden, die niet allemaal even fietsbaar zijn (voor ons dan). Ik weet niet wanneer je wil gaan anders kan ik je wel wat gps tracks doen toekomen van daar in de omgeving, wij zaten in Domaso.
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
NatteKrant
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 19:58
Mijn mountainbike: Wilier 501 XN

Dank voor je antwoord.

Ik heb morgen een MTB gehuurd (Stevens S4) dus als je nog tracks (gpx) dan graag!

Tsja... hoe ervaren... Laat ik zeggen dat ik alweer wat jaartjes rondfiets, maar ervaring met 'echte' bergen heb ik niet. De track die ik nu op het oog heb is 25km met 1020hm. Als limburger nog wel iets van klimmetjes gewend, maar dit word voor mij een nieuwe experience ;-)

Edit: Dit is de track: http://www.gps-tour.info/de/touren/detail.102328.html
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

ga ik proberen niet te vergeten, stuur me anders ff een pb met je e-mail stuur ik ze je vanavond
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
NatteKrant
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 19:58
Mijn mountainbike: Wilier 501 XN

Thanks voor je tracks somers...

Uiteindelijk toch gekozen voor de route van de eerder geposte link (die nagenoeg hetzelfde is als jouw 'monte vercana' track.

's Ochtends vol enthousiasme mijn huurfietsje opgehaald en ik begin aan de 1000hm die meteen op me wachten. Ik het begin leek het allemaal voorspoedig te gaan, maar de tweede 500hm begonnen de benen een beetje te sputteren. Dan maar een tandje terug .... De laatste 100m waren venijnig maar we hebben het gehaald! Nu wacht mij 8km schitterende singletrack! NOT. Toegegeven het eerste en laatste stuk zijn mooi, maar het middenstuk (ter hoogte van het watervalletje) valt niet te fietsen. Omdat ik mijn uppie was doe ik sowieso geen trikcy dingen, maar hier was geen beginnen aan (voor de gemiddelde NL XC fietser).

Mijn conclusie: Ik vind de uitdaging van deze route vooral in de klim zitten. Boven heb je een mooie omgeving, maar de trail ansich is matig.

PS. Na dit avontuur op een niet al te beste huurfiets waardeer ik mijn eigen fietsje des te meer.
Laatst gewijzigd door NatteKrant op do 29 augustus 2013, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

tja... :)
bij dat watervalletje is inderdaad not done, al helemaal niet terug om hoog. Zodra je op die alpen weide achtige toestand komt was t weer leuk vonden wij. Jammer dat t daarna weer met asfalt omlaag moet. Het stuk wat in onze gps zit was not done en zag er wel uit als een gave singletrack op t end, maar er lag zó véél rommel, erg jammer. T is ook niet dat ze daar veel aan routes doen (onderhoud, of bordjes of wat dan ook..)

Als je nog een keer gaat, is grotto dangri een aanrader, ook te voet overigens. Je kan bij t kerkje met begraafplaats parkeren :-q is apart, want t staat nergens aangegeven (niet dat wij weten), maar je ziet t wel staan als je levi inrijd (op een gevel). En mocht je langer willen rijden --> san jorio

fijne vakantie nog!
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
NatteKrant
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 19:58
Mijn mountainbike: Wilier 501 XN

Klopt!

Morgen weer huiswaarts, dus geen tweede rit voor mij :-(

Nogmaals bedankt voor je reacties!
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

geen dank, en goede reis terug!
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
naish
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 12:21
Mijn mountainbike: Trek Roscoe 8

Ik ga van het weekend richting Porlezza en ga wat gps tracks van hier in mijn Garmin zetten.

Vorig jaar geprobeerd om met een iPhone als navigatie te rijden maar dat was geen succes. Je hebt gewoon bijv. een Garmin nodig anders is het doelloos rond rijden.

Ben benieuwd!
Gebruikersavatar
frankie002
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 234
Lid geworden op: zo 19 juni 2005, 21:46
Mijn mountainbike: S-Works Epic HT '23
Contacteer:

Ook wij gaan van het weekend richting Porlezza, naar Camping Darna.
Iedere zaterdag is er een mountainbike rit met een gids vanaf de camping.
Zelf kom ik hier al vele jaren, en weet zo links en rechts wel wat routes..
Deelnemer Duchenne Heroes 2009..
Deelnemer Duchenne Heroes 2011..
Deelnemer Duchenne Heroes 2013..
Deelnemer Duchenne Heroes 2015..
Deelnemer Duchenne Heroes 2018..
Deelnemer Duchenne Heroes 2019..
Deelnemer Duchenne Heroes 2022..
Gebruikersavatar
Pike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 30 april 2006, 17:27
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon

Mooi reis en mooie foto's! Ook een paar plekjes waar ik ook ben geweest een aantal jaren geleden. Leuk! :)
Mijn Specialized Epic Marathon
Wallis Transalp 2012
Maria Alm-Sterzing Transalp 2013
"Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving" - Albert Einstein
Gebruikersavatar
SvdV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 1 februari 2004, 09:55
Mijn mountainbike: Merida Big Nine CF XT & Scott Spark RC900

Gave verslagen! En waarom geeft google dit nu (zittend met mijn voeten in het meer van Lugano) wel en niet thuis in de voorbereiding van deze vakantie (dan had ik de bruikbare routes makkelijker kunnen "schonen' en op de Garmin kunnen zetten)...straks eens kijken wat ik hier kan doen :-q
Gebruikersavatar
frankie002
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 234
Lid geworden op: zo 19 juni 2005, 21:46
Mijn mountainbike: S-Works Epic HT '23
Contacteer:

Yo Stanley,

Ik stuur nog wel ff enkele mooie routes naar je door.. Ik fiets hier al jaren... :-q :-q


Afbeelding

SvdV schreef: wo 26 juni 2019, 12:19 Gave verslagen! En waarom geeft google dit nu (zittend met mijn voeten in het meer van Lugano) wel en niet thuis in de voorbereiding van deze vakantie (dan had ik de bruikbare routes makkelijker kunnen "schonen' en op de Garmin kunnen zetten)...straks eens kijken wat ik hier kan doen :-q
Deelnemer Duchenne Heroes 2009..
Deelnemer Duchenne Heroes 2011..
Deelnemer Duchenne Heroes 2013..
Deelnemer Duchenne Heroes 2015..
Deelnemer Duchenne Heroes 2018..
Deelnemer Duchenne Heroes 2019..
Deelnemer Duchenne Heroes 2022..
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Zou je die ook naar mij kunnen sturen? Zit ook een week tussen Comomeer en luganomeer in. Kijk dan zelf wel wat er beetje in de buurt zit.

Zit zelf in San fedele intelvi
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie