Meer van Lugano / Comomeer (incl GPS tracks)

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
frankie002
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 234
Lid geworden op: zo 19 juni 2005, 21:46
Mijn mountainbike: S-Works Epic HT '23
Contacteer:

Somers schreef:
marco-turn-me-on schreef:Alles in orde gemaakt voor een tweede ritje.
Samen met twee forum leden die hier deze week in de buurt zijn aangekomen gaan we met z'n drieën san Jorio beklimmen en afdalen.
Hoogste punt 1950 m!
Ben benieuwd.
Deze staat in meerdere gidsen en is minder technisch dan de vorige dus dan Hopenlijk minder lopen en lekker fietsen.
Uiteraard gaat de gopro weer mee dus beeldverslag komt er tzt aan.
Bellissimo!!

Tocht inmiddels voltooid en deze was zeer geslaagd. Een dikke 4 uur klimmen met een venijnig staartje (lees: veel losse stenen en een vrachtwaggel die op een pad dat net zo breed als de vrachtwaggel wilde inhalen ;) ) maar meeeer dan de moeite waard: na een welverdiend bord pasta, en het bezichtigen van een uitzichtspunt op zwitserland/lago magiore een erg gave afdaling terug naar ons startpunt. In het begin wat krampachtig aan de fiets vasthoudend en af en toe vloekend waarom ik toch nog steeds geen fully heb maar uiteindelijk lekker naar beneden geknetterd. Met dank aan Marco-turner-me-on !:) :) :)
Komende 2 weken nog eens kijken of wat leuke ritjes kunnen maken!

@ Rapsac: vermoed dat we tussen die van jou wel wat gaan uit pikken :)
@Franke 002: Die gids is dat alleen voor de camping gasten al daaro en voor welk type bikers is die gids bedoeld? (er is er hier ook een maar dat is een familie tocht, instap niveau.. )

In eerste instantie is de gids voor de camping gasten, maar er zijn wel meerdere keren andere gasten mee geweest ( wel meestal Hollanders)..
Is elke zaterdag om 10.00 uur, en het is geen familie tocht en ook geen instap nivo. Is ongeveer midden nivo, de meesten hebben wel een echte mountainbike ( geen campingfiets) en hebben gewoon fietskleren aan, spd, en uiteraard helm op.
Tocht is meestal afhankelijk van nivo rijders erbij zitten, gezien je hier aardig kan klimmen, zijn er niet altijd ster klimmers bij..
Ik ben deze vakantie nu 2x mee geweest en toen waren we welgeteld met 2 ander gasten en hebben toen lekker twee routes kunnen doen, 1 x 40 km en dik 800 hm en 1 x 47 km en meer dan 1000 hm..
Morgen laatste keer met de gids mee..
Ik wil maandag of dinsdag ( afhankelijk van weer) de Monte Tamaro gaan rijden ( bij Lugano)..

Grt
Frank..
Deelnemer Duchenne Heroes 2009..
Deelnemer Duchenne Heroes 2011..
Deelnemer Duchenne Heroes 2013..
Deelnemer Duchenne Heroes 2015..
Deelnemer Duchenne Heroes 2018..
Deelnemer Duchenne Heroes 2019..
Deelnemer Duchenne Heroes 2022..
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

In eerste instantie is de gids voor de camping gasten, maar er zijn wel meerdere keren andere gasten mee geweest ( wel meestal Hollanders)..
Is elke zaterdag om 10.00 uur, en het is geen familie tocht en ook geen instap nivo. Is ongeveer midden nivo, de meesten hebben wel een echte mountainbike ( geen campingfiets) en hebben gewoon fietskleren aan, spd, en uiteraard helm op.
Tocht is meestal afhankelijk van nivo rijders erbij zitten, gezien je hier aardig kan klimmen, zijn er niet altijd ster klimmers bij..
Ik ben deze vakantie nu 2x mee geweest en toen waren we welgeteld met 2 ander gasten en hebben toen lekker twee routes kunnen doen, 1 x 40 km en dik 800 hm en 1 x 47 km en meer dan 1000 hm..
Morgen laatste keer met de gids mee..
Ik wil maandag of dinsdag ( afhankelijk van weer) de Monte Tamaro gaan rijden ( bij Lugano)..

Grt
Frank..
Tnx, even kijken dan morgen lukt niet meer verwacht ik. Maar we zijn er nog even dus wie weet
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
marco-turn-me-on
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 4 januari 2011, 19:46
Mijn mountainbike: turner flux 2009 / cotic BFe 2011 / salsa el mariachi 2013
Contacteer:

Jammer jammer jammer. :(( :((
Weer terug in ons kleffe Nederland na twee weekjes como meer.
We hebben wel genoten van het italiaanse avontuur.
Het blijft altijd een verrassing hoe een route die je nooit gereden hebt gaat worden.
De eerste dag had ik een rondje uit de comer see gids gekozen en die was zoals al eerder aangehaald in dit topic zwaar en technisch maar ooh zo mooi.
Ik kwam er later nog achter dat ik op de plaats waar ik terug was gegaan naar het dorp omdat de route niet meer verder ging ,het gezochte pad er een meter of tien boven lag.
Ik kon dit alleen van onderuit niet zien ,en ik had al dik twintig minuten lopend met de fiets op de rug met vermoeide benen omhoog geklauterd.
Maar goed, dat is altijd achteraf.
De tweede route was ook een route uit het zelfde boekje en deze stond ook in een bij het vvv verkrijgbaar boekje met mtb routes.
Deze had één ster minder voor techniek en net zo veel sterren voor conditie als de eerste.
Via forum/telefoon afgesproken met forum lid Martijn alias Somers deze samen met evil Eve (een naam die ze na deze trip meer dan verdient heeft) te gaan rijden.
Om een hoop energie en saaie asfalt kilometers te sparen niet vanuit Dongo maar een dikke 400hm hoger vanuit een klein pittoresk bergdorpje gestart.
Dik 21 zware kilometers over asfalt en schotterpaden naar het hoogste punt van de route geklommen (1951m).
Niet mijn favoriete bezigheid maar in de Alpen vaak wel noodzakelijk.
Onderweg nog enkele zwitserse bikers tegengekomen, met van die gebruinde en afgetrainde lijven die in schril contrast stonden met ,in ieder geval mijn eigen adonis lichaam, die ons nog van info en aanmoedigingen voorzagen.
Zwaar naar de knoppen uiteindelijk boven aan gekomen en zoals eerder beschreven lekker genoten van cola, pasta en een geweldig uitzicht.
De zwitsers wisten ons te vertellen dat onze route in de WOII geschiedenis nog een rol heeft gespeeld in de laatste dagen van Benitto Mussolini omdat hij hier werd gearresteerd toen hij via deze route naar neutraal zwitserland wilde vluchten.
Tis maar dat ge het wit!!
Snel een klein klimmetje te voet naar het uitkijkpunt om de zwitsers italiaanse grens te bekijken en wat mooie picca's als bewijs te maken en dan aan de welverdiende afdaling begonnen.
Het pad was adembenemend mooi door de geweldige uitzichten maar persoonlijk had het voor mij wel af en toe wat technischer mogen zijn.
Een paar mooie dropjes en of wortelpartijen hadden er van mij wel in gemogen.
Vond dit wel opvallend omdat er maar één ster verschil zat in de beoordeling wat techniek betreft mbt de eerst gereden route.
Maar gelukkig was de tweede niet saai of vervelend om te rijden.
Erg jammer dat de vakantie altijd te kort is om alle mogelijkheden van de omgeving te proberen.
Maar de twee gereden routes waren in ieder geval erg gaaf.
Moet nog wat knutselen aan het filmpje en als het goed is volgen er nog wat foto's van Martijn.
Nog even een welgemeend compliment aan evil Eve!! :-q
Dat laatste stuk van de klim had ik de pijp leeg maar zij klom gewoon door!!
Een vrouw met ballen :lol: :lol:
En dat zonder al te veel bike kilometers maar door paardrijden.
En ook de afdaling ging echt goed en ik weet zeker dat menig ervaren biker niet naar beneden had gereden, chapeau !

Dag 1: toen ik dacht dat ik boven was maar er nog dik een uur klimmen bijkwam!
Afbeelding
Dag 2: Passo san Jorio
Afbeelding
De heenweg en achter de top de terugweg!
Afbeelding
Stoere mannenblik van Martijn
Afbeelding
Evil Eve in action
Afbeelding
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

In navolging van de zeer geslaagde tocht zoals Marco die hier beschrijft zijn we vandaag zelf weer op pad geweest. Vanuit Domaso vertrokken richting Gera Lario. Over de doorgaande weg totdat de gps ons vertelde er links af te gaan. Achteraf bleek dat er ook een weg kort langs het water ligt, mooier, rustiger en veiliger! Zoals vaker was het eerste deel van de route een asfalt beklimming, zo hier niet anders. De eerste helft was goed te doen maar daarna moesten de hoogtemeters toch even gemaakt worden en kwam er een behoorlijke beklimming (althans voor ons recreatieve rijders ;) ). Bij een van de laatste bochten voordat de weg in onverhard overging kwamen we uit bij een net afgerond restaurantje/rigugio achtig iets. Net afgerond is misschien zelfs nog iets te optimistisch, er was niet eens een weg naar toe, hoogstens een schotterachtig pad. Een zeer aan te raden etablisement! Heel de bediening kwam kijken en t leek alsof het halve dorp er was. Er werd naarstig gezocht naar die ene italiaan die engels kon en dat bleek uit eindelijk een oud besje te zijn. Je moet er uiteraard bijgeweest zijn maar het de gastvrijheid straalde er van af en je had bijna een schaamte over je heen omdat je geen italiaans kon, de oude mannetjes probeerden met handen en voeten van alles en nog wat te vragen en visa versa probeerden wij te antwoorden. Uiteindelijk vertrokken nadat we het uitdrukkelijke advies kregen om rechts van de weg te blijven;) Iets wat geen overbodige luxe is, evil eve was bijna een extraudinary platte eve!
Toen we bij de laatste bocht volgens de gps aan kwamen was het even zoeken. Links leek het alsof je bij mensen de tuin in zou rijden en rechts een weg omhoog. Toch was dat eerste de weg en naar bleek een geweldige single trail! Helaas met een voortijdig einde. In de verte was een waterval en daar moesten we dan toch echt van de fiets af. De water val zelf maakte dit echter meer dan goed.
Door het hard stromende riviertje zijn we uiteindelijk weer terug gegaan naar een bruggetje om vervolgens al klunend met de fiets op de nek weer verder door het bos te trekken. Boven aan gekomen was er een alpen weide waar gelukkig weer gefietst kon worden. Daarna volgde weer een singletrail achtig stuk wat voor een groot deel te fietsen was. Het was een zondag dus de mensen hadden zich met familie bij elkaar geschaard (ook hoog in de bergen, geen mens die wit hoe ze daar zo makkelijk komen, geen weg in de verste verte!!) en die keken ons dan ook raar aan. Maar dat kan ook aan de temperatuur gelegen hebben, een graadje of 35.

Uiteindelijk kwamen we op het hoogste punt en stonden we voor de keuze of via het asfalt helemaal omlaag naar Domaso of via een pad naar Caino en dan naar Domaso over asfalt. Uiteindelijk was de gedacht: "wij zijn mtbers, geen reet fiets, dus hop naar het pad. hoewel dit mooi op de gps stond was het gek genoeg niet zon geweldig pad. Zoals Rapsac dat dan denk ik noemt: schieben bitte!!! Hoe verder we omlaag schoben, hoe beter het pad en uiteindelijk zag het er zelfs aangelegd uit. Ons vermoeden is dat het er een keer heftig gestormd heeft, want het pad zelf zag er goed uit (lost van het schieben bitte stukje) er lag alleen behoorlijk wat toestand (lees: takken, stenen, blaadjes) op. Uiteindelijk in Caino aangekomen en na 21 km en 1100 hm de camping weer bereikt.
Voor de waterval en de singletrails die wel bereidbaar zijn, zeker een aanrader, echter bij de afdaling kan je beter voor het asfalt kiezen!

Het kaartje van de route:
Afbeelding

De rifugio/restaurantje, een welverdiende cola en wat nootjes van t huis 'on the side'!
Afbeelding

Eindelijk, weer een singletrail!!
Afbeelding

T riviertje ;)
Afbeelding

Erg mooie omgeving, en lekker verfrissend door t riviertje!
Afbeelding

Adembenemende uitzichten, een van vele:
Afbeelding

Nog eentje dan
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Somers op ma 29 juli 2013, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

bijdeweg, is dit niet bijna off topic, of moet t onderwerp anders of..?
wil de topic starter niet voor het hoofd stoten uiteraard!
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
marco-turn-me-on
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 4 januari 2011, 19:46
Mijn mountainbike: turner flux 2009 / cotic BFe 2011 / salsa el mariachi 2013
Contacteer:

@ Somers: mooi dat jullie er al weer op uit gegaan zijn.
Zou je de eerder gemaakte foto's al richting Nederland kunnen sturen?
Was het vergeten maar als je bijbehorende info over bepaalde tracks wilt hebben kan ik eventueel wel de betreffende info scannen en doorsturen.
Had eigenlijk het boekje bij jullie moeten laten maar daar denk je natuurlijk weer pas aan als het te laat is. :oops:
Veel plezier daar.
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

Als het goed is heb je een we transfer dingetje op je planeet mail met de vrouw ;-)
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
marco-turn-me-on
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 4 januari 2011, 19:46
Mijn mountainbike: turner flux 2009 / cotic BFe 2011 / salsa el mariachi 2013
Contacteer:

thnx
Gebruikersavatar
rapsac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 616
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 21:33

Somers schreef:bijdeweg, is dit niet bijna off topic, of moet t onderwerp anders of..?
wil de topic starter niet voor het hoofd stoten uiteraard!
Ik heb de topic titel aangepast. Mooi dat er meerdere vakantievierders aan het genieten zijn :winkie:
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

Dan zal ik m maar verder aanvullen ;)
Gisteren bedacht dat we een rondje montemezzo wilden doen. de route is gelegen naast de de route die ik hiervoor beschreef en kruist hem plaatselijk. Tenminste dat is origineel zo bedacht aldus mapsource.
's morgen verlieten er wat vrienden van ons de camping om huiswaarts te keren dus die werden eerst uitgezwaaid om vervolgens rond een uur of tien dan toch te vertrekken. De 'evil eve' was nog niet de tent uit of heej wtf? jup twee flats (de banden in dit geval). Dus niks aan gekeken, snel twee nieuwe erop. We waren nog niet goed en wel onderweg of daar was nummer drie. Omdat die niet helemaal leeg was bedacht dat bij pompen misschien voldoende was en er zodoende achter gekomen dat het pompje waar normaal de co2 patronen in gaan een beetje lui geworden was en ook echt alleen maar co2 patronen wil doen. Omdat je in de bergen hier niks aan het toeval wil overlaten dan maar weer terug naar de camping en als een haas naar Colico waar een lbs zit (wat me opgevallen was tijdens een dagje markten met de vrouwen van het gezelschap ;) ).
Overigens had die beste meneer een aardig assortiment waaronder wat (gebruikte) cannondales, en een ibis ripley (!). Maar goed toen weer als de wiede weerga terug naar Domaso, alles terug uit de koeling (camelbags, boterhammetjes) en hop weer op weg. Zoals ook de vorige tocht(en) wederom eerst een asfalt beklimming en deze keer een pittige. Met het toenemende aantal hoogtemeters leek het ook wel steiler te worden en net toen we bedachten dat dit geen mtb'en is maar meer reetfietser werk was daar dan de verlossing...ahum! Een mtb waardige beklimming. Echter door als ons kunst en vliegwerk, de late start en de steile asfalt beklimming hadden we stiekem toch eigenlijk te weinig gegeten en hoewel hij voor ons soms toch echt te technisch was (veel, heel veeel losse stenen) hebben we toch wat extra gelopen. Des te hoger we kwamen des te mooier de omgeving en uiteindelijk zelfs een paar duitsers ingehaald, :D:D
Na 1500 hm uiteindelijk de top bereikt en dat was zo ongeveer op een alpenweilandje, inclusief schapen en paarden.
UIteindelijk begonnen aan de afdaling. In eerste instantie een mooie dachten we, wel wat losse stenen, maar ach dat hoort er bij nie waar;)
Echter werd dit gaande de weg steeds erger en uiteindelijk hebben toch een behoorlijk stuk moeten lopen. Tegen de tijd dat we konden kiezen: schotter^2 of asfalt werd dan ook wijselijk besloten om voor het asfalt te gaan. De paden waren toch echt weer van de categorie: heel mooi, alleen jammer dat iemand ze vol gestort heeft met takken stenen en meer kneut (storm achtig tafereel).
Nadien de kaart nog eens goed bekeken en besloten dat sommige stippellijntjes maar beter vermeden kunnen worden :(


De route:
Afbeelding

steile asfalt beklimmingen
Afbeelding

Bosbeklimming
Afbeelding

Bijna aan de top
Afbeelding

geweldig uitzicht uiteraard
Afbeelding

En begin van de afdaling
Afbeelding
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
marco-turn-me-on
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 4 januari 2011, 19:46
Mijn mountainbike: turner flux 2009 / cotic BFe 2011 / salsa el mariachi 2013
Contacteer:

Hè hè, eindelijk gelukt.
Na een hoop rare problemen met half geïmporteerde fragmenten en niet weg te krijgen geluiden alsnog een filmpje van de ritjes aan het comomeer.
Had jammer genoeg de chestmount netjes gewassen thuis aan het wasrek laten hangen dus af en toe wat bibbbbber beelden :-?
De ritten zijn hierboven al beschreven dus lekker kijken. :winkie: :winkie:

http://www.pinkbike.com/video/325304/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
marx504
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 27 april 2011, 22:08
Mijn mountainbike: Vintage Cannondale, Singular Swift met optioneel een Rohloff en lefty; very vintage gazelle CXSS

rapsac schreef:Ook dit was een tussendoortje, helaas met wat extra pech als bijvangst :D

* Algemene info (zoals gefietst)
- 30,2 km
- 1303 hm stijging
- relatief eenvoudig, goed te doen voor beginners
- gem temp 30-35 graden 1e deel klim, boven bij hut 20 graden
Rapsac, als ik jullie mooie verslagen lees dan realiseer ik me dat ik duidelijk te weinig gefietst heb in die omgeving. Ik heb vorige week jullie "tussendoortje" gefietst naar de Lucio kapel en hut. Was geen bijster mooie tocht, via asfalt naar Rezzo, en dan de betonplaten omhoog naar de hut die wel héél mooi ligt. Toen nog een stukje gereden naar Monte Bar, die hebben jullie in tegengestelde richting gedaan zag ik aan de foto's. Dat vond ik wél een héél mooi trackje overigens. Door tijdgebrek ben ik dezelfde weg weer teruggereden. Ik zie aan de gpx track dat jullie vanuit Rezzo een ander pad genomen hebben, die heb ik jammer genoeg gemist.

Maar het is zeker iets om naar terug te gaan en dan kan ik mooi de andere routes gaan uitproberen. (ik had al een week Dolomieten gedaan dus geen medelijden :wink: )

Bedankt voor de uitgebreide info, die komt volgend jaar zeker van pas.

marco
Laatst gewijzigd door marx504 op za 3 augustus 2013, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
One Life, live it
Gebruikersavatar
marx504
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 27 april 2011, 22:08
Mijn mountainbike: Vintage Cannondale, Singular Swift met optioneel een Rohloff en lefty; very vintage gazelle CXSS

marco-turn-me-on schreef:Hè hè, eindelijk gelukt.
Na een hoop rare problemen met half geïmporteerde fragmenten en niet weg te krijgen geluiden alsnog een filmpje van de ritjes aan het comomeer.
Had jammer genoeg de chestmount netjes gewassen thuis aan het wasrek laten hangen dus af en toe wat bibbbbber beelden :-?
De ritten zijn hierboven al beschreven dus lekker kijken. :winkie: :winkie:

http://www.pinkbike.com/video/325304/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ha die Marco-turn-me-on, nadat we elkaar op de steel is real ontmoet hebben zijn we elkaar daar in Italie net misgelopen denk ik, want ik zat daar tot 27 jullie aan Lago die Piano.

Grappig dat er daar een spontane Let's Ride is ontstaan. Had niet veel gescheeld of ik had mijn steel-is-real-singular er ook aan toe kunnen voegen. Maar in elk geval weer een mooi filmpje gezien van wat ik daar dus gemist heb. Geeft niet, de bergen zijn geduldig.
Marco
One Life, live it
Gebruikersavatar
frankie002
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 234
Lid geworden op: zo 19 juni 2005, 21:46
Mijn mountainbike: S-Works Epic HT '23
Contacteer:

Heren, ook ik heb samen met 2 andere gasten van de camping die route gereden..
Ook via de weg en de betonplaten geklommen naar San Lucio en wij vonden het soms erg steil, maar wel blijven fietsen.
En via de GPS verder een mooie route, alleen kwamen we op een wandelpad langs de berg toppen af, dit was een heel smal pad, maar stond wel op de GPS
Daar konden we niet fietsen en hebben echt 1,5 a 2 uur moeten lopen met de fiets in de hand..
Maar daarna een super mooie afdaling richting Valsolda..
Uiteindelijk 55 km en bijna 1600 hm en was het een mooie rit
Foto's volgen...
Deelnemer Duchenne Heroes 2009..
Deelnemer Duchenne Heroes 2011..
Deelnemer Duchenne Heroes 2013..
Deelnemer Duchenne Heroes 2015..
Deelnemer Duchenne Heroes 2018..
Deelnemer Duchenne Heroes 2019..
Deelnemer Duchenne Heroes 2022..
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

We zijn inmiddels alweer een weekje terug maar allemachtig wat prachtig:)
moet wel zeggen de Como-Belaggio tour en de tour met het gondeltje in Argegno waren inderdaad traum touren !!
Met de argegno tour hebben we helaas niet kunnen eten bij de Refugio boven op de berg. Een of andere feestdag en het hele dorp zat daar te eten of had gereserveerd. Dus helaas pindakaas voor niks verheugd op een heerlijk bord pasta ;)
Los van een paar tochten waar echt niet naar beneden te fietsen was (:( ) een mooi gebied en drie weken is eigenlijk niet lang genoeg om de volledige potentie van het gebied te ondervinden. Wel een aanrader is om in COMO een mtb boekje met kaart te halen. Het kaartje wat wij in Domaso gehaald hebben had te weinig info om je te kunnen orienteren. Verder is een GPS wel zo handig :)

COMO MEER ik zeg doen!
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
Plaats reactie