Moutainbiken in de ardeche

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

Je hebt ook Grande Traversée de l’Ardèche. Verslagje:

https://www.vojomag.com/la-grande-trave ... -origines/
JLWE
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: di 24 juli 2018, 20:41
Mijn mountainbike: Evil Offering LS

Heb je nog wat moois gevonden? Ik ga in de zomer ook naar de ardeche
Wij zaten midden in een hittegolf, dus ik heb niet veel gefietst. Af en toe wat fire roads gepakt en zo op kleine stukjes single track terecht gekomen. Maar was niet heel veel.
Bijtje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: do 14 maart 2019, 10:49
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Hopla....1 jaar verder...even de stof eraf halen :-D

Binnenkort voor het eerst naar de Ardeche (omgeving Ruoms) dus ben benieuwd naar de omgeving. Ik heb al wel wat routes voor mezelf kunnen maken/aanpassen van wat gpx-en welke ik opgezocht heb via RouteYou/Komoot/Strava.
Nu eens kijken wat er daadwerkelijk van terecht gaat komen :-q
Bijtje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: do 14 maart 2019, 10:49
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Vanmorgen een stukje (17km) wezen fietsen hier, wat een top omgeving!
Ondanks dat ik 30km had ingepland dit ingekort wegens de temperatuur die snel opliep, normaal ben ik wel aardig vroeg maar nu ietsjes later dan normaal.
Rond 9.30 ging ik weg en had zelf een gpx in elkaar gefietst dus was benieuwd maar leuke paadjes en rotstrails, zaten wel wat stukken van een wandeltrail tussen wat iets uitdagender/lastiger werd.
Maar na de helft maar linksaf geslagen naar de camping ipv rechtsaf verder.

Tijd voor onderzoek maar de rest van de buurt 🤭😎
Rokkit
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 24 februari 2021, 16:27

Bijtje schreef: zo 30 juli 2023, 21:29 Vanmorgen een stukje (17km) wezen fietsen hier, wat een top omgeving!
Ondanks dat ik 30km had ingepland dit ingekort wegens de temperatuur die snel opliep, normaal ben ik wel aardig vroeg maar nu ietsjes later dan normaal.
Rond 9.30 ging ik weg en had zelf een gpx in elkaar gefietst dus was benieuwd maar leuke paadjes en rotstrails, zaten wel wat stukken van een wandeltrail tussen wat iets uitdagender/lastiger werd.
Maar na de helft maar linksaf geslagen naar de camping ipv rechtsaf verder.

Tijd voor onderzoek maar de rest van de buurt 🤭😎
zou aanraden vanaf zon op te rijden, temperaturen lopen per uur toch wel heel snel op de regio
Bijtje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: do 14 maart 2019, 10:49
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Rokkit schreef: vr 11 augustus 2023, 17:24zou aanraden vanaf zon op te rijden, temperaturen lopen per uur toch wel heel snel op de regio
Het is goed gekomen :-q

Ik heb 5 ritjes gemaakt en allemaal top! vooral de laatste was de beste helaas kreeg ik een sneetje in mijn achterband op 3/4 van de rit.
Toen een binnenband geplaatst maar ook die begaf het een stuk verder waardoor de hulptroepen langs moesten komen om mij op te halen.
Dat was wel een domper gezien de enorm mooie rit (althans dat vond ik zelf)

De overige tripjes waren ook goed te doen, af en toe een stukje lopen, maar ja... ik had zelf wat routes in elkaar geflanst en dan loop je een risicootje.

Deze regio is zeer voor herhaling vatbaar om nog eens naar toe te gaan!
Rokkit
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 24 februari 2021, 16:27

Goed om te horen! Ik werd hier een maand geleden aangeraden om tubeless te gaan voor zuid Frankrijk. Kan het je van harte aan raden. Ze rollen nu trouwens ook wat soepeler in Nederland.
Plaats reactie