Bikersdag 2014! De Schoorlse duinen! 2 November

Op initiatief van mountainbikers van deze site worden tochten georganiseerd. Onder begeleiding van een plaatselijke routekenner gaan we gezamenlijk modder en stof verplaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Bikersdag 2014 wordt gehouden op 2 November.

Organisatie/Gidsen:
Tribux
Zolta
KleinPalomino
Freekenstein

Het is de bedoeling om een rondje door het Noord-Hollands-Duingebied te fietsen nabij Bergen/Schoorl. Dit gebied is van PWN en hun hebben de regel opgesteld (voor mountainbikers) dat het gebied tussen zonsopgang en 1030 toegankelijk is. Ook is iedereen verplicht een vergunning te hebben, de prijs hiervan is €1,80 voor een dagkaart of €10,- voor een heel jaar. De dagkaarten zijn bij de ingangen van het duingebied te verkrijgen en kunnen alleen met pinpas betaald worden. De jaarkaarten kunnen op http://www.pwn.nl besteld worden. Hier wat meer info over de dagkaart.

Als je de dagkaart ter plekken gaat kopen dan graag €1,80 gepast meenemen, op deze manier kan ik allee kaarten in één keer uit de automaat halen en krijgen we geen lange rij voor de automaat.

Het programma gaat er als volgt uitzien:
0830-0900: Verzamelen bij pannenkoekenhuis Duinvermaak met een kopje koffie of thee.
0900: Vertrek het duingebied in.
Circa 1030: Terugkomst bij Duinvermaak.
1030-1100: Sterke verhalen uitwisselen onder het genot met warme chocomelk en een appelcrumble
1100-1230: De vaste route van Schoorl aandoen, deze ligt op enkele minuten fietsen vanaf Duinvermaak
1230-….: Terug naar Duinvermaak, hier krijgen we 1 non alcoholische drank consumptie en een pannenkoek naar keuze. De rest is voor eigen rekening. De eind tijd is net hoe gezellig het is en hoelang iedereen blijft hangen!

Het adres van Duinvermaak is:
Breelaan 132
1861 GH
Bergen

Ik ben nog steeds opzoek naar wat gidsen. Het is eigenlijk de planning om drie groepen te creëren, dit is alleen mogelijk bij voldoende gidsen. De dieselgroep komt wel vol maar de eurogroep wordt lastig als het zo doorgaat.

Voor de mensen die er een weekend van willen maken: Hier een klein overzicht

Deelnemers:
Diesel:
Tribux (Rick)(Gids)
Freekenstein (Freek)(Hekkensluiter)
Zolta (Derk)(Gids)
KleinPalomino (Leon)(Hekkensluiter)
Bas Stayokay
55-er (DP)
Interceptor101 (Wim) (Ondersteuning verzorging?)
thomasvv321

Euro95:
marx504
Dunc@n
terrean
Laatst gewijzigd door Tribux op wo 24 september 2014, 19:29, 13 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zolta
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 26 januari 2014, 00:16

Ik wil wel helpen. Afhankelijk van de datum dan natuurlijk. Alleen in het PWN gebied kom ik eigenlijk nooit met de mtb, maar daar kan ik nog verandering in brengen :)
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Vroeg beginnen zou geen punt moeten zijn toch?
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Nee voor mij ook niet. Maar sommige hebben daar nog wel eens moeite mee. Als er genoeg draagvlak is ga ik ook even vragen wat mogelijkheden zijn met overnachten tegen gereduceerd tarief etc.

gr
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Er is schijnbaar geen draaiboek. Misschien dat members die eerder een dag hebben georganiseerd wat tips kunnen geven...?
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Zoals im in pb net met KP heb besproken. Ik ga dit weekend even wat op papier zetten, ik heb het in me hoofd al redelijk op een rijtje maar heb ivm school en stage even niet zoveel tijd nu doordeweeks.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

:-q
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Afhankelijk van de datum heb ik eventueel. Interesse. Hou er wel rekening mee, dat hoe later de datum is, des te later is het licht....
Bullet
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 216
Lid geworden op: do 10 januari 2013, 15:15
Mijn mountainbike: Canyon Nerve al 29 9.9 sl

Lijkt me leuk :-q Heb sowieso plannen om een keer die kant op te gaan.
That which does not kill us makes us stronger
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Ben benieuwd naar de datum :-D .
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Datum komt ook dit weekend!
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

25 okt ben ik iig niet beschikbaar, voor de rest ligt de agenda nog open :D
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Oke KP dat is goed om te weten!
EDIT: Is 1 of 2 november een lekkere datum?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16706
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Als je (zoals ik) uit het zuiden moet komen wordt het wel heeeeeel vroeg opstaan & vertrekken als het gebied om 10.30u niet meer toegankelijk is. Globaal betekent dat voor mij dat ik rond half zeven voor een rit van zo'n 170km in de auto moet stappen.
Dat zou ik misschien nog wel zien zitten voor een mooie Ardennen dagtocht, maar niet voor stukje duin en een vaste route in NL.

Waarmee ik niet het initiatief wil bekritiseren hoor, maar hou er rekening mee dat veel mensen die een flink end moeten rijden een soortgelijke afweging zullen maken.

Aan de andere kant, er zullen genoeg mensen zijn die dichterbij wonen en die afweging vorig jaar gemaakt hebben toen de BD in Bergen op Zoom was...
Dus ik wens je toch veel succes met de plannen, maak er een leuke dag van :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Ik snap je reactie volkomen kermit. Maar aangezien er niemand iets organiseert dat centraal in Nederland is....

Bij gebrek aan beter zal ik maar zeggen.

Je kan er overigens ook een weekendje van maken als werk etc. dit toelaat. Ga je een dag eerder heen om onderweg ergens nog een interessant gebied aan te doen oid
Plaats reactie