Wordt het niet weer eens tijd?

Op initiatief van mountainbikers van deze site worden tochten georganiseerd. Onder begeleiding van een plaatselijke routekenner gaan we gezamenlijk modder en stof verplaatsen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

CrazyCarrot schreef:

Ik stel voor dat we op een of andere manier de gidsen de kans geven hun locatie te promoten, waarna er gestemd kan worden over welke locatie het moet worden. (Da's denk ik iets voor een Moderator om te organiseren nu er geen poll-mogelijkheden meer zijn)
Ok. komt ie dan....... 8)

Van de drie overgebleven locaties is Venlo denk ik de meest onbekende.
Ondermeer door het feit dat er in dit gebied geen vaste mountainbikeroutes liggen (de totaal verwaarloosde route in Reuver / Belfeld van 3,5 km laat ik maar buiten beschouwing) en omdat er vrijwel nooit een mtb-tocht vanuit Venlo wordt georganiseerd.
Tussen Venlo en Roermond ligt een echt schitterend gebied; het Maas-Swalm-Nette natuurpark. Dit gebied is heuvelachtig en werkelijk doorspekt met singletrails. Een waar paradijs voor mountainbikers. De vele kleiafgravingen die hier te vinden zijn maakt dit gebied nog afwisselender. Net over de Grens bij Reuver ligt een voor enkele jaren geleden ontmanteld munitiedepot van het Engelse leger dat nu ingericht is als natuurgebied en ook grotendeels toegankelijk is voor mountainbikers. Denk dat indien er een vaste mtb-route door dit gebied zou lopen deze zeker in de top-10 van Nederland zou staan. Heb de afgelopen jaren al heel wat bikers met dit gebied kennis laten maken. Allemaal stonden ze versteld van de mogelijkheden die dit gebied voor het echte mountainbikewerk heeft te bieden. :-q
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Venlo it is ?
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1533
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Dat lijkt me een goed plan. Gelieve nog geen "stemmen" hier neer te planten, maar alleen aangeven van locaties met gids, plus redenen waarom een gebied meer geschikt is dan een ander.

Dan pleuren we hier volgende week wel een poll neer en mogen jullie netjes jullie mening geven.
Trainen is voor mensen zonder talent!
Lenney
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 699
Lid geworden op: vr 27 februari 2004, 20:41
Mijn mountainbike: Specialized FSR
Contacteer:

Ik ben eerlijk gezegd wel gecharmeerd van het verhaal van Enrico.
Klinkt heel goed allemaal en heb wel zin om naar Venlo te gaan.
Mountainbiken: huis der egotrippers, moraalridders en minderwaardigheidscomplexen!
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

Sven geen poll joh. Enrico heeft een goed verhaal. Misschien dan eerder een poll over de datum.
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Spook-E schreef:Sven geen poll joh. Enrico heeft een goed verhaal. Misschien dan eerder een poll over de datum.
Laten we jullie zuiderlingen ook eens even de kans geven een tank benzine leeg te rijden! (ik wil ook wel eens voor het donker thuis zijn)
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

CrazyCarrot schreef:
Spook-E schreef:Sven geen poll joh. Enrico heeft een goed verhaal. Misschien dan eerder een poll over de datum.
Laten we jullie zuiderlingen ook eens even de kans geven een tank benzine leeg te rijden! (ik wil ook wel eens voor het donker thuis zijn)
huh? Officieel woon ik nog net in Noord-Holland...
Jass
Reporter
Reporter
Berichten: 4080
Lid geworden op: wo 15 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: ::: Specialized SX Trail ::: Trek Ticket :::
Contacteer:

Enrico schreef: Tussen Venlo en Roermond ligt een echt schitterend gebied; het Maas-Swalm-Nette natuurpark. Dit gebied is heuvelachtig en werkelijk doorspekt met singletrails. Een waar paradijs voor mountainbikers. De vele kleiafgravingen die hier te vinden zijn maakt dit gebied nog afwisselender.
Zijn er ook mogelijkheden voor de wat meer drop en jump georienteerde medebikers onder ons?
.:Actionsports - Lifestyle - Photography:.
::: Jasper Leenarts Photography :::
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1533
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Ik neem aan dat we toch "gewoon" een XC bikersdag houden? Dan dus niet te veel drops, want iedere biker moet mee kunnen, ook beginners.
Trainen is voor mensen zonder talent!
Jass
Reporter
Reporter
Berichten: 4080
Lid geworden op: wo 15 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: ::: Specialized SX Trail ::: Trek Ticket :::
Contacteer:

Sven schreef:Ik neem aan dat we toch "gewoon" een XC bikersdag houden? Dan dus niet te veel drops, want iedere biker moet mee kunnen, ook beginners.
Ik vraag toch gewoon of er mogelijkheden zijn? En om drops en jumps kun je vaak ook wel heen biken :roll:
.:Actionsports - Lifestyle - Photography:.
::: Jasper Leenarts Photography :::
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Vaak zie je ook dat XC wel kunnen maar niet durven (ik ben zelf ook geen held hoor). Er kan meer dan je denkt. Dus een paar kleine drops ertussen kan best aardig zijn.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Ik denk dat die paar kleine drops dan weer niet genoeg zijn voor degene die om die drops smeekt....

Ik denk niet dat je die 2 groepen met één parcours tevreden kan stellen.

Misschien is Venlo ook wel geschikt voor een bikepark; dan kunnen we in de toekomst met z'n allen gezellig in dezelfde omgeving fietsen en is 'everybody happy'

Dropje d'r bij? :tong
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Ik denk dat Bender zich daar ook nog wel kan vermaken.
Afbeelding
Maar dit dropje zal wel niet in de route zitten :D
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Eerlijkheidshalve denk ik dat we een beetje aan het overdrijven zijn. Dit is bijna niet te voorkomen wanneer je met een groep gaat overleggen waar je zo'n dag moet organiseren.

Feitelijk gaat het erover dat we een 50 km door een varierend bosrijk gebied kunnen rijden met een grote groep. Belangrijkste is de gezelligheid en dat je jezelf kunt uitleven. Dit lukt bijna overal.
Punt is wie neemt die beslissing waar het is en wie het zaakje aanstuurt. Daarna is het altijd goed.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

doen we ook even een poll over de dropjes dan?
Gesloten