Plaats / gidsen bepalen volgende bikersdag!

Op initiatief van mountainbikers van deze site worden tochten georganiseerd. Onder begeleiding van een plaatselijke routekenner gaan we gezamenlijk modder en stof verplaatsen.
Psyche
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 6 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized M5 S-Works hardtail frame, Manitou Black, Thomson, SRAM 9.0/9.0SL, XTR/XT, ...
Contacteer:

Ik wil jullie met plezier gidsen in Kluisbergen en Oudenaarde, dat zou een prachtige tocht van 75 km worden :wink:

Deze twee routes zijn waarschijnlijk 2 van de mooiste en zwaarste van Vlaanderen, elke tocht is rond de 30 km en ik weet nog zo'n 15 km offroad om beide aan mekaar te linken.
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1533
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

In principe zou ik daar graag eens biken, maar als ik daar op 1 dag naar toe moet en ook weer terug, dan zie ik dat niet zo zitten.
Trainen is voor mensen zonder talent!
Psyche
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 6 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized M5 S-Works hardtail frame, Manitou Black, Thomson, SRAM 9.0/9.0SL, XTR/XT, ...
Contacteer:

In Oudenaarde is er een goede camping, idem voor Kluisbergen. Het is een tip voor een bikeweekend.
Om je een indruk te geven van de afstand: ongeveer 2.5u rijden vanaf Hilversum.
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Hoewel ik bergijp dat de afstand een probleem is denk ik toch dat voor iets speciaals als een bikersdag er wel een paar (honderd) kilometertjes afgelegd kunnen worden.
Dit is juist de gelegenheid voor alle noorder- en westerlingen om zich eens helemaal leeg te rijden op de enige "bergen" die ons landje rijk is.
Zuid Limburg dus.
Evt. wil ik wel gidsen.

Zijn er forumleden die met hun auto een aantal pasagiers mee kunnen nemen? Lijkt me wel zo gezellig bij een lange rit, en je kan de kosten delen.


Ik wil bij deze zelfs het voorstel doen eens met een aantal forumbikers nog iets zuidelijker te gaan om de Ardennen onveilig te maken.(uiteraard niet op dezelfde datum als een Bikers dag)
Zelf ben ik redelijk goed bekend in de omgeving van Trois Ponts-Stavelot-Coo. Misschien zijn er meer bikers die er een paar uurtjes in de auto voor over hebben ?
Laatst gewijzigd door Walter op za 29 juni 2002, 14:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Psyche schreef:Ik wil jullie met plezier gidsen in Kluisbergen en Oudenaarde, dat zou een prachtige tocht van 75 km worden :wink:

Deze twee routes zijn waarschijnlijk 2 van de mooiste en zwaarste van Vlaanderen, elke tocht is rond de 30 km en ik weet nog zo'n 15 km offroad om beide aan mekaar te linken.
Lijkt me ook wel wat.
Misshien moeten we ook een "diehards" dag organiseren voor de fanaten.
Psyche
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 6 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized M5 S-Works hardtail frame, Manitou Black, Thomson, SRAM 9.0/9.0SL, XTR/XT, ...
Contacteer:

Ik kan eender wanneer gidsen tot ongeveer 20 augustus (2de zit). Men moet wel rekening houden met de zwaarte van beide parcours:
Oudenaarde (37km)
Kluisbergen (29km met 500m pos hoogteverschil)
minimum 15km "vlakke" offroad om te linken
Volgende hellingen komen er in voor: Kluisberg, Oude Kwarement, Patersberg, Hotondberg, Koppenberg, Volkegemberg en de "kleintjes"...
Een route rijden is een beetje weinig maar de twee samen is nogal zwaar (vreselijk wanneer het een tijdje geregend heeft) maar er zijn veel mogelijkheden tot rv-punten. Meer info kan je vinden op volgende url:

http://www.mtbroutes.be/Oost-Vlaanderen/index.htm
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Ik hoor niemand meer over Schoorl, is idereen die duinen een beetje zat, of wil niemand gidsen in die omgeving! Bommie, Laurens enz...?
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1533
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Ik denk dat we geleidelijk aan wel een poll kunnen gaan opzetten, want veel meer plekken zullen we niet meer vinden lijkt me.
Trainen is voor mensen zonder talent!
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

CrazyCarrot schreef:Ik hoor niemand meer over Schoorl, is idereen die duinen een beetje zat, of wil niemand gidsen in die omgeving! Bommie, Laurens enz...?
Ik ben uiteraard bereid te gidsen daar! (al is de route redelijk recht toe recht aan, met enkele alternatieven) Ik dacht alleen begrepen te hebben dat veel mensen de route te kort vonden en twee keer het zelfde stuk geen optie was
Eat, sleep, ride, repeat
Rodger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6170
Lid geworden op: do 27 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: <<<<< Yeti AS-X >>>>>
Contacteer:

POLL !!!!!!!!!!!!!!
<3
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Bommie schreef:
CrazyCarrot schreef:Ik hoor niemand meer over Schoorl, is idereen die duinen een beetje zat, of wil niemand gidsen in die omgeving! Bommie, Laurens enz...?
Ik ben uiteraard bereid te gidsen daar! (al is de route redelijk recht toe recht aan, met enkele alternatieven) Ik dacht alleen begrepen te hebben dat veel mensen de route te kort vonden en twee keer het zelfde stuk geen optie was

dat maken we wel met een Poll uit! :-D
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

Prima, zet er maar op! Er zijn inmiddels genoeg Schoorlgangers hiero om nog wat meer gidsen te vinden
Eat, sleep, ride, repeat
Plaats reactie