Bikers dag amerongen After talk....

Op initiatief van mountainbikers van deze site worden tochten georganiseerd. Onder begeleiding van een plaatselijke routekenner gaan we gezamenlijk modder en stof verplaatsen.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Na het vertrek vanuit het zonnige zuiden van het land na 1 uur en een kwartier aangekomen in Amerongen... Geen hond te zien (niet gek want ik was al om half tien daar) ;)

na eventjes gewacht te hebben kwamen de eerste auto's het parkeerterrein op rijden.
Toen iedereen er was en zijn spullen had uitgepakt kwamen we tot de conclusie dat er ongeveer 44 man daar waren. :-q
Grote opkomst dus...

Toen walter was gearriveerd werd het tijd om te vertrekken...
Op een lekker tempo reden we door de Amerongse bossen...
met enige heuvels en op 3/4 een vrij lange beklimming.... :-{
na de ronde van 16 km gebiked te hebben, zijn we het rondje van 7 km gaan doen.

Op 22 km was er de keuze om nog een keer het rondje van 7 km te doen of terug te rijden naar de park plaats.
een paar bikers (onder wie ik) besloten om terug te rijden naar de parking. en de rest reed nog een extra rondje.
terug naar de parking kwam nog een lekker snelle afdaling waar je de remmen los kon laten en je lekker kon laten gaan. :)

Toen iedereen na een tijdje gearriveerd was op de parking en na de nodige bike talk gingen we op een terras in amerongen nog wat drinken en eten....
Het terras werd vakkundig opnieuw ingedeeld zodat alle bikers fatsoenlijk konden zitten.... ;)

Dit was een mooie afsluiting van een mooie dag die begon met bewolking en zoals vele bike dagen eindigde met zon :-q

Ik vond het heel leuk en dank iedereen voor de opkomst en vooral de gidsen voor de begeleiding :-q

Iedereen Extreme Coolnessssss :)
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Jetfire
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 8 juli 2002, 13:02
Mijn mountainbike: Trek 4700, time ATAC
Contacteer:

Dit was mijn eerste bikersdag en ik vond het super!!!
Het was leuk om nu eens de gezichten achter de namen op dit forum te zien. Hoewel ik natuurlijk nog niemand kende voelde ik me al vrij snel thuis binnen de groep.
Hoogtepunten waren voor mij de afdaling op het "crossbaantje" en natuurlijk het terrasje naderhand in Amerongen
De volgende bikersdag ben ik er zeker bij :-q
Rodger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6170
Lid geworden op: do 27 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: <<<<< Yeti AS-X >>>>>
Contacteer:

Half tien RT? :~
Wat dacht je, ik wil zeker niet te laat komen? :D

Anyways, een zeer geslaagde dag.
<3
rukwind
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: di 23 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: STORCK REBEL RACE
Contacteer:

vond het ook een zeer geslaagde dag. mooie route gereden! :-q
volgende week weer? :D
Lock-out is voor mensen zonder techniek. ;)
Rodger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6170
Lid geworden op: do 27 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: <<<<< Yeti AS-X >>>>>
Contacteer:

Volgende week Hondsrug Classic, OOK heel erg leuk.
<3
rukwind
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: di 23 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: STORCK REBEL RACE
Contacteer:

Rodger schreef:Volgende week Hondsrug Classic, OOK heel erg leuk.
waar is dat??? :~
Lock-out is voor mensen zonder techniek. ;)
Rodger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6170
Lid geworden op: do 27 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: <<<<< Yeti AS-X >>>>>
Contacteer:

<3
Castor
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4488
Lid geworden op: zo 23 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz VPFree, SRAM X9, Boxxer Ride, Fox DHX5, Truvativ Holzfeller, Hayes El Camino

Was weer erg geslaagd. Mooi weer, goede sfeer. Wel totaal anders dan met een kleinere groep, minder intiem. (trek je conclusies ;) )

De route lag er goed bij, al werd hij wel rul gereden door ons. Dat merkte je zeker in de 2e keer die 7 Km lus. Die crossbaan of liever gezegd 'De Achtbaan' is echt mijn favoriet! Flink erin jagen en mijn Slayer is weer een tijdje high! En nu zat er ook nog eens een drop in! Goed begeleid door de gids! 8)

Oh ja, nog wat "after bark":
Afbeelding

Verder geen interessante foto's gemaakt, maar heb anderen op goeie plekke zien staan. Vooral Carrot! (Ga zo eindelijk je eerdere filmpjes bekijken Wortel! Bedankt, I owe you one!)
The freedom to ride where you want, when you want.
Ferry
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1104
Lid geworden op: do 22 augustus 2002, 08:52
Mijn mountainbike: roept alweer

Het was dus ook mijn eerste bikersdag en heb genoten. Gidsen bedankt en ik kijk uit naar de volgende X.

:-q :-q :-q
If you can't ride it, BIKE IT ! ! ! !
michello
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1125
Lid geworden op: ma 24 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 Eagle
Contacteer:

ik moet zeggen dat ik deze dag zeer genoten heb,alleen al omdat ik eindelijk eens mensen in heb kunnen halen :tong

hé Rolling zijn die foto's die je met je super de luxe digitale camera gemaakt heb al ergens online te zien... :D
------------------------------
Gisteren werd er paniek gezaaid , vandaag stond het al een meter hoog

wielrennert

Trek Fuel EX8 Eagle
Boze Sloopkogel
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 25 maart 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Trek of course VRX 400 en Fuel 90 voor in Houffa

Hej, dat was leuk ! Rodger bedankt voor het gidsen, het was zeer handig om af en toe te horen "links", "twwwwweede rechts !".... Het tempo zat er aardig in, ik moet eerlijk toegeven dat ik best wel moe was bij aankomst bij de auto. Toen nog een paar biertjes en ik kon lekker terug naar Leiden, zonnetje in het gezicht, zonnebril op 8) (nee, ben net niet in slaap gevallen).

Carrot; heb je foto's van je "videocamera-helm-systeem" (VHS :-D ) met een gebruiksaanwijzing zodat ook een niet-timmerman dat kan maken ?

Voor de rest, laterz en tot de bikers dag in Leiden :wink: geen id waar we kunnen fietsen hier dus dat wordt alleen bier drinken cq ijsthee.
aan het materiaal zal het niet liggen
Cinq
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 29 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Enduro 650b

Ik heb wat foto's on-line gezet en ook een paginaatje gemaakt zodat je ze niet meer allemaal hoeft aan te klikken :-)

http://www.xs4all.nl/~sibon/amr_20020929.html

(Formaat foto's 601*400 pixels, 87 tot 115 Kbyte)
Laatst gewijzigd door Cinq op ma 30 september 2002, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
"Nothing you wear on the outside of your head can stop your brain from moving around inside your skull."
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Rolling Thunder schreef:Na het vertrek vanuit het zonnige zuiden van het land na 1 uur en een kwartier aangekomen in Amerongen... Geen hond te zien (niet gek want ik was al om half tien daar) ;)
...Toen walter was gearriveerd werd het tijd om te vertrekken...
Ik had dus gewoon met jou mee moeten rijden....

Iedereen die op de parkeerplaats even op me gewacht heeft, hierbij hartelijk dank.
Het was een gedenkwaardige dag, mijn eerste bikersdag.
Mooi weer en lekker gefietst.
De route lag er snel bij, ik geloof niet dat ik thuis deze snelheden haal zonder bergaf te rijden...
M,n semislick waren duidelijk de juiste keuze, was ook te verwachten.
Slechts twee keer in de bocht een beetje onaangenaam verrast, maar ik bleef overeind (sorry Rodger :wink: )
Het terras was ook OK, ondanks een stroeve start.
De plaatselijke horeca was duidelijk een beetje overrompeld door al die idoten met hun sterke verhalen.
:-q
Laatst gewijzigd door Walter op ma 30 september 2002, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Leuke foto's! Wat lijkt de groep trouwens groot vanaf een afstandje. hoe lang hebben de wandelaars wel niet hun hondje moeten vasthouden als wij er langs kwamen?? :D
Trainen is voor mensen zonder talent!
digibike
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 11 september 2002, 12:54
Mijn mountainbike: GaryFischer Sugar2 en Trek7000

Sven schreef:Leuke foto's! Wat lijkt de groep trouwens groot vanaf een afstandje. hoe lang hebben de wandelaars wel niet hun hondje moeten vasthouden als wij er langs kwamen?? :D
Het duurde inderdaad te lang, hondje kon het niet meer houden en heeft ter plekke van zich afgez*ken :)
It only hurts if you survive...
Plaats reactie